אין רגע דל במחלקת הקריאייטיב בשלמור: עמית גל ויריב טוויג פורשים מהמשרד
משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי ממשיך למלא את יומן המסע שלו באירועים, מאז פרישת גדעון עמיחי. לרשימת הלקוחות המתקצרת, התנודות במבנה ההנהלה עם צירופו של אדם אבנון, הטמעת וונדרמן לפעילות המשרד ופרישתו של צור גולן מצטרפת כעת ההודעה על פרישתם של 2 סמנכ"לי הקריאייב עמית גל ויריב טוויג - כך נודע לאייס.
כזכור, רק לפני כחצי שנה הסתובבו במסדרונות שלמור אבנון עמיחי לא מעט מנהלים ופיזרו חיוכים לכל עבר. עם העברת המושכות מידיהם של המייסדים רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי לדור ההמשך שיכהן כמנכ"לים בפועל: אדם פולצ'ק, צור גולן וגיא גלברט הוחלט במשרד על קידום של הדרג הבא עם מינוי 5 סמנכ"לי קריאייטיב וביניהם גל וטוויג.
"זה כבר לא שלמור של פעם, הולכים להיות כאן שינויים רדיקליים"
ההחלטה של טוויג וגל מגיעה כשברקע מהדהדת פרישתו של גדעון עמיחי שהיה המנטור הקריאטיבי במשרד, ואליו הצטרף לפני כשבוע ממשיך דרכו כמנהל הקריאייטיב הראשי, צור גולן. שלמור אבנון עמיחי שנאבק שנים על תדמית 'ספינת הדגל' הקריאיטיבית של הענף בישראל משנה לאחרונה את פניו באופן בלתי נמנע כתגובה למשבר הכללי בשוק הפרסום ולסיום ההתקשרות עם מספר לקוחות בולטים.
גל וטוויג נמצאים בשלמור אבנון עמיחי כ-10 שנים כל אחד. פרישתם תורמת רובד נוסף לשינוי ה-DNA של שלמור אבנון עמיחי, או כפי שאחד מעובדי המשרד ציין בפני אייס "זה כבר לא שלמור של פעם, הולכים להיות כאן שינויים רדיקליים וימים יגידו מה יהיה". היבט נוסף שניתן להצביע עליו בעקבות העזיבה של טוויג וגל היא העובדה שפרישתו של גדעון לא השפיע רק לקוחות המשרד אלא גם על עובדי שלמור הוותיקים.
בשלב זה טרם ידוע מהן התוכניות של טוויג וגל לגבי המשך דרכם בענף, עם זאת, לאייס נודע כי גל שוקל את המשך דרכו בתחום הפרסום ואילו טוויג הביע את רצונו להמשיך לתפקיד חדש ומשמעותי במשרד אחר.
ברקע לסיום דרכם במשרד מוסרים לאייס גורמים בסיבת המשרד כי מדובר בהחלטה משותפת של בכירי המשרד, יחד עם גל וטוויג. שלא לייחוס אומר לאייס אחד מעובדי שלמור כי "יש דרך מסוימת שהמשרד בחר והולך אליה. זה לא מתאים לכולם וכתוצאה מכך יש כאלו שמחליטים לעזוב".
גל (41), נמצא בענף הפרסום מ-1995 והחל את דרכו בבאומן בר ריבנאי, עבר ליורו (צרפתי, שטרנשוס, זמיר) ומשם לרבן IPG. לשלמור הוא הגיע בינואר 2002 ומאז התקדם במשרד מתפקיד הקופי, ב-6 השנים הראשונות עד למינויו כסמנכ"ל קריאיייטיב. בין התקציבים הבולטים בהם טיפל נמנים נסטי, נביעות פלוס, אורנג' וביטוח ישיר (מהלך ה'זמרים').
טוויג (38), נמצא בשלמור ב-9 השנים האחרונות והחל את דרכו במשרד הפרסום רבן, משם עבר למקאן ולאחר מכן נחת בשלמור אבנון עמיחי. בין התקציבים הבולטים בהם מטפל טוויג נמנים אורנג' ודפי זהב, מרצדס, סמארט, טמבור, היינץ, גינדי, פוקס הום, קלירקס, שפ"ם, עצו"ם, לתת, עצו"ם ומהלכי הפרסום למען השבתו של גלעד שליט.
משלמור אבנון עמיחי לא התקבלה תגובה לידיעה.
- 16.אלחנן 19/01/2012 11:23הגב לתגובה זואולי זה אותו אדם?
- 15.גל 19/01/2012 11:18הגב לתגובה זומה שקורה לשלמור זה חלק טבעי מחילופי הדורות ועליית הדור החדש עם משרדים דוגמת פוקס גורן וחברון זלצמן שביט
- 14.גדעון 19/01/2012 00:21הגב לתגובה זובטח משקיף מהצד ומתמוגג מאיך שהעסק מתמוטט. הגעתו של הבן המוכשר שהוחזר בחסות אביו תביא להאצת הקריסה. הנפוטיזם מעולם לא הוכיח עצמו בענף. זה גם לא יקרה פה. שלומי מול גדעון - נראה מי בסוף ישרוד.
- 13.ניצול ראובני 18/01/2012 23:58הגב לתגובה זובמקום שהתעשייה תיישר קו עם משרד שהוביל את הקריאיטיב והיה סמן ימני בישראל בכל מה שקשור למהלכים וקמפיינים פורצי דרך בעולם, המשרד מיישר קו עם הבינוניות של התעשיה כולה. תחי הבינוניות.
- 12.יולי 18/01/2012 23:55הגב לתגובה זוכבר שבועיים מאז שזה קרה, טוב שאתם נזכרים לפרסם
- 11.משקיף בדאגה 18/01/2012 23:19הגב לתגובה זובטח יחטפו בחוץ תוך שניות מי שאני באמת דואג לו זה שלמור...
- 10.תעודת עניות לשלמור (ל"ת)18/01/2012 23:11הגב לתגובה זו
- 9."פרשו" זה מילה מכובסת... (ל"ת)מעניין... 18/01/2012 21:11הגב לתגובה זו
- 8.אוהד 18/01/2012 20:52הגב לתגובה זויהיה בטוח מעניין
- כלב נחיה 18/01/2012 21:34הגב לתגובה זובהצלחה
- קופי עם משחק מילים 18/01/2012 21:15הגב לתגובה זועם הנהלה חדשה כזאת מה יכול להתפקשש
- 7.שועלי 18/01/2012 19:23הגב לתגובה זומדובר באיש מוכשר, בשם זאב רביד. הוא למעשה המחליף המתבקש להחלפת צור דולן ולמעשה לגדעון. הוא חתום על עשרות קמפיינים מוצלחים בשנים האחרונות בגיזרת ה"מיתוג"!!
- קאן 18/01/2012 20:45הגב לתגובה זוהפלאיירים והתלי דלת זה הדבר הבא בקאן
- חחחחח 18/01/2012 20:10הגב לתגובה זוחחחחח
- זאבי 18/01/2012 21:02זאב רביד בעל הסתכלות רחבה, נסיון רב ביצירת והובלת קמפיינים ובהחלט האיש שהלקוחות צריכים כרגע לבנית סיפור המותג
- 6.אחת שיודעת 18/01/2012 19:16הגב לתגובה זואין ספק שאלו אבדות קשות לשלמור,האנשים האלו היו אחראיים על הפרוייקטים היותר מדוברים ומעוטרים של המשרד.מי נשאר לנווט את הספינה?
- אחת 18/01/2012 22:25הגב לתגובה זוהבינוניות מנצחת במבחן התוצאה, גדעון יכול לכתוב על זה ספר
- ממזריקו 18/01/2012 20:11הגב לתגובה זואת לא יודעת
- 5.משרד של חנונים (ל"ת)18/01/2012 18:44הגב לתגובה זו
- 4.אחד שיודע 18/01/2012 18:36הגב לתגובה זופרשו, התפוטרו, ווטאבר... שלמור הולכים לשקוע וזה עצוב
- אני 18/01/2012 22:32הגב לתגובה זוהלוואי ועוד כמה מפעלים כאלה יפלו, וחסל הניצול בשעות! שישארו קצת תקציבים למשרדים הקטנים
- 3.יואב 18/01/2012 18:24הגב לתגובה זוזאת קריסה קולוסאלית, כואבת, עצובה. זה הסוף של אחד המשרדים המפוארים שהיו כאן. זאת לא מתיחת פנים ֿאלה חרחורי גסיסה
- 2.לקוחה 18/01/2012 18:14הגב לתגובה זויריב היה תענוג לעבוד איתך. מאחלת לעצמי ולמותג שזאת לא תהיה הפעם האחרונה. ד.
- 1.מתבונן מהצד 18/01/2012 17:46הגב לתגובה זולמחוק את המותג שלמור, לקרוא לעצמם YR ישראל, למצוא מיקוד חדש (אסטרטגיה? התחום של וונדרמן?) ולרוץ
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
