פרסום ראשון

מקאן אריקסון עולה על מדים: המשרד זכה בתקציב הפרסום של פיקוד העורף

בשנה האחרונה טופל התקציב על ידי ציבלין תקשורת צעירים ועמד על כ-4.7 מיליון ש'. ציבלין ימשיך לטפל בתחום הצעירים בתקציב פיקוד העורף
משה בנימין | (24)

תקציב הפרסום של פיקוד העורף, המסופח למשרד הבטחון יטופל במשרד הפרסום מקאן אריקסון. ציבלין תקשורת צעירים ימשיך לטפל בתחום הצעירים בפיקוד העורף - כך נודע לאייס.

המכרז על תקציב הפרסום של פיקוד העורף נוהל על ידי מחלקת הפרסום והאירועים במשרד הביטחון בראשותה של ענת אלמוג. בנוסף למקאן אריקסון התמודדו על המכרז 'ציבלין תקשורת צעירים' שהחזיק בתקציב הפרסום בשנים האחרונות ומשרד הפרסום Gkid&Young. מאז 2008 טופל התקציב לסירוגין בנוסף לציבלין על ידי לשכת הפרסום הממשלתית.

ראוי לציון הקשר הישיר שמתקיים בין האיומיים הבטחוניים על מדינת ישראל, בדגש על מתקפת הרקטות והגראדים על יישובי הדרום והשפלה, לבין הזינוק בהוצאה לפרסום של פיקוד העורף, המסופח למשרד הבטחון.

ב-2008 עמד תקציב פיקוד העורף על כ-324 אלף דולר (במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום). ב-2009 עמד תקציב הפרסום על 1.8 מיליון דולר במחירי מחירון, ב-2010 ההוצאה לפרסום עלתה במעט על 2 מיליון דולר (מ.מחירון) וב-2011 נרשם הזינוק הגדול בהוצאה לפרסום, בהתאם להמשך הירי על על יישובי הדרום אשר זלג גם לערים כמו אשדוד וגן יבנה. בשנה זו, החולפת עמד התקציב על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-4.7 מיליון שקלים, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.

ממקאן אריקסון ומשרד הבטחון לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    תפסיקו לחיות בסרט! כאילו היה להם סיכוי עם מקא (ל"ת)
    טל 17/01/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    איך רק 3 משרדים ניגשו למכרז כזה גדול? (ל"ת)
    מני מזוז 17/01/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    חמיצר 17/01/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    3 משרדים ניגשו למכרז - 2 משרדים של ילדים ואחד משרד כללי וגדול - אז מי יטפל בתקציב כה חשוב של ביטחון המדינה? התשובה בגוף השאלה
  • 17.
    מקאן 17/01/2012 09:21
    הגב לתגובה זו
    אם אתם מוכשרים בעיצוב, פלאש ואתם רוצים להצטרף לארגון מוביל שלחו קו"ח בדרושים
  • 16.
    מה שלא תרשמו, המכרז היה נקי והוגן והטוב ניצח (ל"ת)
    משרד מתחרה 17/01/2012 09:17
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    לא שמים תקציבי ביטחון בידיים של ילדים!!! (ל"ת)
    אהוד ברק 17/01/2012 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אדם 16/01/2012 21:20
    הגב לתגובה זו
    3 משרדים ניגשו - 2 משרדי פרסום של ילדים ו-1 משרד פרסום כללי - לא צריך מכרז בשביל להבין שמקאן יקח מה שחשןב שתקציב ביטחון לא שמים בידיים של ילדים!!! לא משחקים עם החיים שלנו
  • 13.
    אני לא מקאן ולא משם 16/01/2012 21:18
    הגב לתגובה זו
    שמקאן יושבים חודש שלם וטוחנים פיצה לילית כדי לקחת קמפיין ממשרד נישתי שעשה עבודה נחמדה בקמפיינים הקודמים. נקווה שפיקוד העורף לא יבכו על קמפיין שנשפך כשיבינו את מקומם בשרשרת המזון עכשיו. שיהיה להם בהצלחה. דברים שרואים מקאן לא רואים משם.
  • 12.
    דפי 16/01/2012 21:14
    הגב לתגובה זו
    חוץ מציבלין אין עוד משרד פרסום עם נשמה חברים! מהלב אני אומרת
  • 11.
    עבדה על המכרז 16/01/2012 20:58
    הגב לתגובה זו
    אחרי חודש שלם של לילות לבנים במשרד, המון פיצה וסושי מלמטה, ישיבות על ישיבות הצדק יצא לאור ואתם הולכים לראות את אחד הקמפיינים! שיהיה לנו בהצלחה :) תודה לכל הצוות על שעות לא מעטות וחשיבה איכותית.
  • כבשת הרש 17/01/2012 06:49
    הגב לתגובה זו
    חודש עבודה של ימים ולילות על פיקוד העורף בשביל לקחת מצבלין??? נהדר...מקאן מאבדים כיוון.
  • 17/01/2012 12:15
    מסכנים העבדים בברזל 3... אין להם סיכוי בכלום... משרד גרוע...
  • 10.
    צחי 16/01/2012 20:40
    הגב לתגובה זו
    ציבלין- אתם מעולים! הכל מכור!
  • שקוף שציבלין רשמו את זה (ל"ת)
    עוזי 17/01/2012 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אז למה לי פוליטיקה עכשיו? (ל"ת)
    דב 16/01/2012 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    סקרן 16/01/2012 20:35
    הגב לתגובה זו
    רק עכשיו לפי הכתבה הבנתי שציבלין טיפל בפיקוד העורף, מה הקשר? כנראה שבאמת הם צריכים לנסות משרד אחר... ומקאן כרגיל פולשים על כל התקציבים שיש
  • 7.
    שירי חן 16/01/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין שהפוליטיקה התחילה לגעת גם בגופים כמו פיקוד העורף. בושה!
  • 6.
    שולה 16/01/2012 20:16
    הגב לתגובה זו
    כנראה ששנת 2012 בתחזית ככ קודרת שמשרדים גדולים מוכנים להתאבד על כל תקציב.... יאללה ציבלין תתחילו גם לבדוק מקרוב את הלקוחות של מקאן. מ-ל-ח-מ-ה
  • 5.
    עודד עורף 16/01/2012 18:12
    הגב לתגובה זו
    עכשיו יוכלו להגיש אותו לתחרויות בקטגורית השקרים הכי יקרים למדינה
  • 4.
    כבשת הרש 16/01/2012 17:46
    הגב לתגובה זו
    אכן זמנים יפים..מקאן וצבלין נאבקים על תקציבי פרסום ראש בראש
  • 3.
    איריס בק 16/01/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף משרד גדול וחזק מטפל בתקציב ביטחון ולא משרד קטן שמטפל בילדים מקאן ידועה בטיפול יסודי והחדרת הערכים לציבור הרחב.
  • עוז 16/01/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    אז בגלל שסלקום נטשו אתכם אתם מתעללים במשרדי הפרסום הנישתיים?! בושה!
  • 2.
    ה?נשִיל ט?נסְחִי 16/01/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    מריח לי כמו משהו, שעוד כמה חודשים או שנים, בחדשות, יגידו אחריו את המילה לכאורה. ודי לחכימא...
  • 1.
    תותחים..שאפו.. (ל"ת)
    דווקא מתחרה 16/01/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.