מרטין סורל בכנס ה-CES: משווקים צריכים להשקיע כשליש מהתקציב בדיגיטל
כנס ה-CES בלאס וגאס, הוועידה השנתית העולמית שעוסקת באלקטרוניקה בידורית מארחת מדי שנה חסידי אלקטרוניקה ופיתוחים טכנולוגיים כמו גם משווקים, מפרסמים ובכירי ענף הפרסום. אחד מהם הוא מרטין סורל, המנכ"ל והבעלים של אימפריית הפרסום WPP.
סורל נשאל בכנס ה-CES בלאס וגאס על מידת 'ההימור' שצריכים לקחת המשווקים בזירה הדיגיטלית ואמר: "קודם כל אני לא חושב שמדובר בהימור. כמה הם צריכים להשקיע? אני חושב שהם צריכים להקדיש לנושא בין 25% מהתקציב שלהם לשליש. כמה הם משקיעים בפועל, כיום? כנראה בין 17 ל-18%. אצלנו ב-WPP מדובר ב-30% מהמחזור וכנראה שנעלה השנה ל-32% כל מקורות הדיגיטל: PC, סלולר, וידאו וכל שאר התחומים שמעניינים אותנו בעולם הדיגיטל".
סורל הוסיף ואמר למראיין: "התשובה העצובה לשאלה שלך היא היחס בין הזמן שאנחנו כצרכנים מבלים בדיגיטל למול ההשקעה של המשווקים. המשווקים משקיעים יותר מדי כסף בעיתונות המסורתית הישנה, זו שאינה מקוונת. אני צופה שנתח שוק הדיגיטל יגדל לאזור ה-25%. כעת, הפער הכי גדול הוא בגזרת הסלולר שעדיין לא הגשים את עצמו ועדיין מאכזב מעט, עם זאת, הוא מתחיל לצבור מומנטום.
על פי סורל עולם הפרסום צריך לנוע יותר ויותר לאזור הסלולר. "התחום המרתק ביותר עבורנו הוא הסלולר. במילים אחרות, אנחנו רואים את חוסר ההתאמה הגדול ביותר בין הזמן הרב שמקדיש הקהל לסלולר וההשקעה המועטת של מפרסמים, סוכניות פרסום ומשווקים בסלולר, וזה מבחינתנו הפוטנציאל הגדול ביותר".