שינוי במערך הפרסום של ניופאן? בחנה העברת תקציבי מותגים בין שלמור לבאומן
בחודשים בהם משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי y&r מאבד תקציבים בולטים כמו טורנדו, ביטוח ישיר, סטימצקי ואף ישראכרט מוקדם יותר, אובדן אפשרי של תקציב ותיק נוסף - ניופאן, מעורר חשש כי יצטרף לרשימה כעוד שורה בסטטיסטיקה.
חשוב להדגיש כי נכון לרגע זה, מערך תקציבי הפרסום של מותגי ניופאן נותר כשהיה, ללא שינויים. 2 משרדי הפרסום המטפלים במותגי הקבוצה הם באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי. התקציב המוביל של ניופאן בשלמור הוא טושיבה (עם שורת הקופי האלמותית 'הכי חד' וסדרת העבודות המפורסמת). תקציבים נוספים המטופלים במשרד הם: דלונגי, MAGIMIX, Kitchenaid, ו-BOSE. בבאומן בר ריבנאי מטופלים תקציבי HAIER, טפאל ומוליניקס.
בכל מקרה, לאייס נודע כי מאחורי הקלעים התנהלה בחודשים האחרונים - ובענף הפרסום כבר הזדרזו להגדירה כ'עסקה סגורה' - בחינת מערך הפרסום של מותגי ניופאן על ידי הקבוצה. מקורות בענף טוענים כי לפני כ-3 חודשים החלו בניופאן דיונים פנימיים על הצד המסחרי של הקבוצה ובמסגרת זו גם דנו בחלוקת התקציבים בין שלמור לבאומן, כאשר התכנון המקורי היה להשאיר את סל התקציבים בטיפול 2 המשרדים, לא באותו המבנה אך ללא מכרז.
איש המפתח שעל פיו יישק דבר הוא מנכ"ל ניופאן ומבעלי השליטה בחברה. מקורבים לגיור אומרים לאייס כי מדובר במנכ"ל נאמן שלא הזדרז לקבל החלטה בעבר ונמצא עם שלמור אבנון עמיחי כבר 10 שנים. כאמור, בחינת מערך הפרסום עלתה בהנהלת ניופאן על הפרק לפני כ-3 חודשים, אך מאז הוקפאה ובחברה החליטו שלא להחליט. עם זאת, לאייס נודע כי ייתכן ובחודשים הקרובים זו תצא לפועל ותיושם.
מי שיש לו יותר מה להפסיד במקרה של תזוזת תקציבים הוא שלמור אבנון עמיחי. בניופאן נשקלה גם חלופת ההצרחה בין התקציבים המטופלים בשלמור ובבאומן. התסריט הרע במקרה כזה מבחינת שלמור (ובניופאן לקחו זאת בחשבון) הוא שתקציב טושיבה המיתולוגי (3.9 מיליון דולר במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום. מ"ב) יועבר אחר כבוד משלמור לבאומן.
לאייס נודע עוד כי בניופאן צפו התפתחות נוספת (והשלימו איתה) לפיה אחד המשרדים יועדף על השני ויזכה לטפל בתקציבים האטרקטיביים. במילים אחרות - מדובר בהעברת תקציב טושיבה משלמור אבנון עמיחי לבאומן בר ריבנאי - גזרה ששלמור לא ישלים איתה ויבחר לבטל את ההתקשרות עם ניופאן. מניופאן נמסר: "איננו מגיבים לשמועות וספקולציות". ממשרדי הפרסום באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי לא נמסרה תגובה.
- 4.11/01/2012 12:58הגב לתגובה זוהכי חד. מקווה מאוד עבור טושיבה וניופאן שיעשו בשכל וישארו בשלמור
- 3.מישו 11/01/2012 12:07הגב לתגובה זושלמור אבנון עמיחי כבר מזמן לא שלמור ולא אבנון ולא עמיחי
- 2.שני המשרדים עושים עבודה נפלאה (ל"ת)אדלר 11/01/2012 11:38הגב לתגובה זו
- 1.גיל 11/01/2012 10:09הגב לתגובה זוחוץ מזה, מה שהם עשו למותג טושיבה בארץ הוא מדהים - מוצר בינוני עם מיתוג על.