שינוי במערך הפרסום של ניופאן? בחנה העברת תקציבי מותגים בין שלמור לבאומן
בחודשים בהם משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי y&r מאבד תקציבים בולטים כמו טורנדו, ביטוח ישיר, סטימצקי ואף ישראכרט מוקדם יותר, אובדן אפשרי של תקציב ותיק נוסף - ניופאן, מעורר חשש כי יצטרף לרשימה כעוד שורה בסטטיסטיקה.
חשוב להדגיש כי נכון לרגע זה, מערך תקציבי הפרסום של מותגי ניופאן נותר כשהיה, ללא שינויים. 2 משרדי הפרסום המטפלים במותגי הקבוצה הם באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי. התקציב המוביל של ניופאן בשלמור הוא טושיבה (עם שורת הקופי האלמותית 'הכי חד' וסדרת העבודות המפורסמת). תקציבים נוספים המטופלים במשרד הם: דלונגי, MAGIMIX, Kitchenaid, ו-BOSE. בבאומן בר ריבנאי מטופלים תקציבי HAIER, טפאל ומוליניקס.
בכל מקרה, לאייס נודע כי מאחורי הקלעים התנהלה בחודשים האחרונים - ובענף הפרסום כבר הזדרזו להגדירה כ'עסקה סגורה' - בחינת מערך הפרסום של מותגי ניופאן על ידי הקבוצה. מקורות בענף טוענים כי לפני כ-3 חודשים החלו בניופאן דיונים פנימיים על הצד המסחרי של הקבוצה ובמסגרת זו גם דנו בחלוקת התקציבים בין שלמור לבאומן, כאשר התכנון המקורי היה להשאיר את סל התקציבים בטיפול 2 המשרדים, לא באותו המבנה אך ללא מכרז.
איש המפתח שעל פיו יישק דבר הוא מנכ"ל ניופאן ומבעלי השליטה בחברה. מקורבים לגיור אומרים לאייס כי מדובר במנכ"ל נאמן שלא הזדרז לקבל החלטה בעבר ונמצא עם שלמור אבנון עמיחי כבר 10 שנים. כאמור, בחינת מערך הפרסום עלתה בהנהלת ניופאן על הפרק לפני כ-3 חודשים, אך מאז הוקפאה ובחברה החליטו שלא להחליט. עם זאת, לאייס נודע כי ייתכן ובחודשים הקרובים זו תצא לפועל ותיושם.
מי שיש לו יותר מה להפסיד במקרה של תזוזת תקציבים הוא שלמור אבנון עמיחי. בניופאן נשקלה גם חלופת ההצרחה בין התקציבים המטופלים בשלמור ובבאומן. התסריט הרע במקרה כזה מבחינת שלמור (ובניופאן לקחו זאת בחשבון) הוא שתקציב טושיבה המיתולוגי (3.9 מיליון דולר במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום. מ"ב) יועבר אחר כבוד משלמור לבאומן.
לאייס נודע עוד כי בניופאן צפו התפתחות נוספת (והשלימו איתה) לפיה אחד המשרדים יועדף על השני ויזכה לטפל בתקציבים האטרקטיביים. במילים אחרות - מדובר בהעברת תקציב טושיבה משלמור אבנון עמיחי לבאומן בר ריבנאי - גזרה ששלמור לא ישלים איתה ויבחר לבטל את ההתקשרות עם ניופאן.
- 4.11/01/2012 12:58הגב לתגובה זוהכי חד. מקווה מאוד עבור טושיבה וניופאן שיעשו בשכל וישארו בשלמור
- 3.מישו 11/01/2012 12:07הגב לתגובה זושלמור אבנון עמיחי כבר מזמן לא שלמור ולא אבנון ולא עמיחי
- 2.שני המשרדים עושים עבודה נפלאה (ל"ת)אדלר 11/01/2012 11:38הגב לתגובה זו
- 1.גיל 11/01/2012 10:09הגב לתגובה זוחוץ מזה, מה שהם עשו למותג טושיבה בארץ הוא מדהים - מוצר בינוני עם מיתוג על.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
