פרסום ראשון

למרות מדידת רייטינג האתרים החדשה: TIM ממשיך - הסקר יפורסם בשבוע הבא

הקרבות בין האתרים לאחר המדידה החדשה גורמים ל-TNS להשהות את ההחלטה. מנהל חטיבת המחקרים, אילן רם: "כרגע, עקרונית, אנחנו ממשיכים"
משה בנימין | (4)

שבועיים לאחר פרסום נתוני הרייטינג של ועדת המדרוג, בזמן שאתרי האינטרנט כבר בשלב עיצוב הבאנרים שמכריזים, כל אחד על עצמו כאתר המוביל בישראל, כמעט נשכח בהמולה הסקר שהיה עד עכשיו המדד היחיד - סקר TIM.

כמאמר השיר המפורסם, הווידיאו הרג את כוכב הרדיו וזה מה שאמורה לעשות ועדת המדרוג החדשה, על פי ההגיון המתבקש, לסקר TIM מבית TNS טלסקר. ב-TNS דווקא חושבים אחרת, לפחות נכון לשעה זו. אילן רם, מנהל חטיבת מחקרי האינטרנט ואחראי על סקר TIM אמר לאייס: "מחר (יום ד') יפורסמו הנתונים החצי שנתיים של סקר TIM ובשבוע הבא יפורסם סקר TIM למדידת שיעורי החשיפה של האתרים בישראל".

בראיון קודם לאייס ציין רם כי ב-TNS לא יילכו עם הראש בקיר בכל הנוגע לפרסום סקר TIM וימתינו לראות כיצד יתפתחו הדברים מכייון מדידת הרייטינג החדשה. ייתכן כי סיבות שמקורן ב'קרבות' בין אתרי האינטרנט בעקבות תוצאות המדידה החדשה וצפי עתידי למדידה שייתכן ותציג תוצאות שונות גורמות לרם להשהות את ההחלטה בכל הנוגע לעתיד סקר TIM. "כרגע, באופן עקרוני אנחנו ממשיכים לפרסם את סקר TIM", כך לדברי רם שלא יכול להתחייב לגבי תמונת המצב בעוד מספר חודשים.

TIM, המתפרסם מידי חודש כבר מעל לעשור, מציג רשימה של כ-25 אתרי אינטרנט. כל אחד מהם משלם עבור מדידה חודשית מחיר שנאמד בכ-4,000 שקלים. מחזור חודשי ש-TNS לא תרצה להיפרד ממנו כל כך מהר. הסקר החצי שנתי של TNS מציג מידע כללי הכולל הרגלים, שימושים ואפיונים של גולשי ישראל ברשת. סקר זה שיזכה אף הוא לתחרות מצד ועדת המדרוג החדשה תורם אף הוא למחזור הכספי כאשר המחירים נעים בין 900 שקלים לשאלה ייעודית סגורה (במדגם של 1200 גולשים), 1,090 שקלים לשאלה ייעודית פתוחה (במדגם של 1,200 גולשים) ו-7,000 שקלים לדוח מלא הכולל את כל הנושאים.

על פניו, מה שיחזיר את נשמתו של סקר TIM לבורא היא בריחת הלקוחות של סקר TIM, הלא הם האתרים הנמדדים ומופיעים בדירוג שיעורי החשיפה ומשלמים על כך מידי חודש.

ועדת המדרוג החדשה, בילתה את השנים האחרונות בנסיונות לגבור על מכשול התשלום היחסי של כל אתר עבור המדידה, כך שכל אתר משלם על פי גודלו היחסי, בהתאם להיקף תעבורת הגולשים בו. לקוחות אלו היוו את בסיס העבודה של סקר TIM בשנים האחרונות כך שקשה לראות מי מהם יסכים לשלם פעמיים ל-2 מדידות שונות. לעניין ההתנהלות מול הלקוחות לאחר פרסום נתוני הוועדה החדשה אומר אילן רם מ-TNS: "לא רוצה להיכנס לגזרת הלקוחות, מעדיף שלא להתייחס לנקודה זו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גינגי 10/01/2012 22:26
    הגב לתגובה זו
    מה משה עושה שם בתמונה? ולמה הוא לא מגולח?
  • 3.
    מאי 10/01/2012 21:05
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק כמו רייטינג טלוויזיה בלי קשת. ועדת המדרוג הזו מאוד רלוונטית ל2008, רק חבל שמאז האינטרנט זז להם.
  • 2.
    מיותר 10/01/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    למה צריך בכלל טים? זה כלי לא מדוייק. לדעתי תוך חודשיים שלושה הוא לא יחזיק מעמד
  • 1.
    נותן להם חודשיים עד שזה נגמר (ל"ת)
    10/01/2012 17:25
    הגב לתגובה זו