למרות מדידת רייטינג האתרים החדשה: TIM ממשיך - הסקר יפורסם בשבוע הבא
שבועיים לאחר פרסום נתוני הרייטינג של ועדת המדרוג, בזמן שאתרי האינטרנט כבר בשלב עיצוב הבאנרים שמכריזים, כל אחד על עצמו כאתר המוביל בישראל, כמעט נשכח בהמולה הסקר שהיה עד עכשיו המדד היחיד - סקר TIM.
כמאמר השיר המפורסם, הווידיאו הרג את כוכב הרדיו וזה מה שאמורה לעשות ועדת המדרוג החדשה, על פי ההגיון המתבקש, לסקר TIM מבית TNS טלסקר. ב-TNS דווקא חושבים אחרת, לפחות נכון לשעה זו. אילן רם, מנהל חטיבת מחקרי האינטרנט ואחראי על סקר TIM אמר לאייס: "מחר (יום ד') יפורסמו הנתונים החצי שנתיים של סקר TIM ובשבוע הבא יפורסם סקר TIM למדידת שיעורי החשיפה של האתרים בישראל".
בראיון קודם לאייס ציין רם כי ב-TNS לא יילכו עם הראש בקיר בכל הנוגע לפרסום סקר TIM וימתינו לראות כיצד יתפתחו הדברים מכייון מדידת הרייטינג החדשה. ייתכן כי סיבות שמקורן ב'קרבות' בין אתרי האינטרנט בעקבות תוצאות המדידה החדשה וצפי עתידי למדידה שייתכן ותציג תוצאות שונות גורמות לרם להשהות את ההחלטה בכל הנוגע לעתיד סקר TIM. "כרגע, באופן עקרוני אנחנו ממשיכים לפרסם את סקר TIM", כך לדברי רם שלא יכול להתחייב לגבי תמונת המצב בעוד מספר חודשים.
TIM, המתפרסם מידי חודש כבר מעל לעשור, מציג רשימה של כ-25 אתרי אינטרנט. כל אחד מהם משלם עבור מדידה חודשית מחיר שנאמד בכ-4,000 שקלים. מחזור חודשי ש-TNS לא תרצה להיפרד ממנו כל כך מהר. הסקר החצי שנתי של TNS מציג מידע כללי הכולל הרגלים, שימושים ואפיונים של גולשי ישראל ברשת. סקר זה שיזכה אף הוא לתחרות מצד ועדת המדרוג החדשה תורם אף הוא למחזור הכספי כאשר המחירים נעים בין 900 שקלים לשאלה ייעודית סגורה (במדגם של 1200 גולשים), 1,090 שקלים לשאלה ייעודית פתוחה (במדגם של 1,200 גולשים) ו-7,000 שקלים לדוח מלא הכולל את כל הנושאים.
על פניו, מה שיחזיר את נשמתו של סקר TIM לבורא היא בריחת הלקוחות של סקר TIM, הלא הם האתרים הנמדדים ומופיעים בדירוג שיעורי החשיפה ומשלמים על כך מידי חודש.
- 4.גינגי 10/01/2012 22:26הגב לתגובה זומה משה עושה שם בתמונה? ולמה הוא לא מגולח?
- 3.מאי 10/01/2012 21:05הגב לתגובה זוזה בדיוק כמו רייטינג טלוויזיה בלי קשת. ועדת המדרוג הזו מאוד רלוונטית ל2008, רק חבל שמאז האינטרנט זז להם.
- 2.מיותר 10/01/2012 17:25הגב לתגובה זולמה צריך בכלל טים? זה כלי לא מדוייק. לדעתי תוך חודשיים שלושה הוא לא יחזיק מעמד
- 1.נותן להם חודשיים עד שזה נגמר (ל"ת)10/01/2012 17:25הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
