TV

אם תשאלו את 'סירי' על סוריה יש סיכוי שתחוסלו: צפו במחאה לעיתונות חופשית

הארגון הבינלאומי 'עיתונאים ללא גבולות', הפועל לקידום חופש העיתונות מבקר את הטבח בעם הסורי באופן ציני. התשובות של סירי מעבירות את המסר
משה בנימין |

איך שלא תסתכלו על זה, במרחק של כמה מאות קילומטרים מאתנו הנסיון למהפכה חברתית ברוסיה, במסגרת אביב העמים הערבי, נתקלת ביד קשה של השלטונות שמבצעת טבח חסר פשרות באזרחי סוריה.

הארגון הבינלאומי 'עיתונאים ללא גבולות' שמוגדר כ"ארגון לא ממשלתי הפועל לקידום ושמירת חופש העיתונות" מפנה זרקור נוסף על הנעשה בסוריה ועוסק בצנזורה התקשורתית שמפעילה ממשלת סוריה, במסגרתה היא מעלימה את דיווחי האמת על היקף ההרוגים במאבקים בין האזרחים לכוחות הצבא.

הארגון בחר בדרך מקורית כדי להעביר את המסר תוך שימוש מניפולטיבי ב'סירי' - אפליקציית הבינה המלאכותית של אפל, המשמשת כ'עוזרת ווירטואלית' למשתמשי האייפון 4S.

סירי נשאלת על ידי המשתמש 'סמיר': "מה המצב בדמשק הבוקר?" ומשיבה לו: "אינני מוסמכת לענות לשאלה הזאת, סמיר". עוד בשאלות המתקילות לסירי: "כמה אזרחים נהרגו ב'חומס' הבוקר?". לשאלה זו משיבה סירי: "המידע שביקשת מבוקר, נפסל לשימוש ונמחק..לנצח. העברתי את פרטייך לכוחות הבטחון, סמיר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.