סטיב ג'ובס
צילום: (צילום: Getty images Israel)

ה'חוליגנס' בהפתעה לגיקים לקראת 2012: ג'ובס עונה על שאלות בסיאנס

קבלו אפליקציית Pure fun מבית מדרשם של החוליגנים. רוחו של סטיב ג'ובס עונה על שאלות בסיאנס דיגיטלי. וכן, הוא יודע בדיוק מה יקרה עם יאיר לפיד?
משה בנימין | (7)

השילוב בין מוחות דיגיטליים מופרעים שלא לוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות וכמה ליטרים של אלכוהול מספק את אחת האפליקציות היותר משעשעות שראינו לאחרונה.

מאחוריה עומדים הטריו של החוליגנס, הלא הם בני הזוג מקס שצ'רבקוב ושהר לוינשטיין ומרים מושינסקי, מבוגרי משרדי הפרסום הגדולים בישראל שפנו לפעילות עצמאית. בנוסף להם חייב לציין את גיא צבן, מי שאחראי לכתיבת הקוד לאפליקציה.

שצ'רבקוב ולוינשטיין שמצאו את עצמם חולמים בהקיץ בערב חמישי חסר מעש, החלו לתהות לגבי עתידם. ענף הפרסום ידע ימים יפים יותר והשניים שיצאו רק לאחרונה לשוק הרגישו צורך עז בעצה טובה מגורו טכנולוגי ואושיית ניהול בכירה.

"חשבנו לעצמנו כמה חבל שאי אפשר לדבר עם סטיב, להישען עליו בימים כאלו של חוסר וודאות" אמרה לוינשטיין והוסיפה, "אנחנו מנסים לנהל עסק ויש לנו שאלות בסוגיות של ענייני מס וכו', ואז זה קרה, אמרנו לעצמנו שחבל שאי אפשר לעשות סיאנס עם רוחו של סטיב, ומשם כבר התחלנו לעבוד על הסיאנס הדיגיטלי".

האפליקצייה, שחברי החוליגנס עוד מפתחים ומשפרים אותה עובדת בצורה מאוד פשוטה ומבוססת על אינטלגינצייה מלאכותית. רוחו של סטיב עונה תשובות של "כן" ו"לא" ובנוסף משיבה תשובות מילוליות לשאלות פתוחות.

החוליגנס שתלו באפליקצייה "איסטר-אגס" בדמות תשובות משעשעות לעניינים חשובים כמו אייפד 3 ואייפון 5. למרות ש'סטיבי' נפל בכל מיני שאלות עם תשובות חסרות קשר, לדוגמה לשאלה: "מה יהיה על תעשיית הפרסום בישראל ב-2012" ועוד, כדאי לכם לנסות שאלות על פול מקרטני, אלביס וחשוב לא פחות יאיר לפיד. מסתבר שסטיב ג'ובס ולא רה"מ בנימין נתניהו היה הראשון לזהות את צעדיו של האיש עם הג'ל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנה המתקשרת 15/01/2012 01:43
    הגב לתגובה זו
    בתקשור שערכתי איתו אתמול ביקש לדבר על חינוך כך הוא מסר בנושא: בעולם כולו יש בעיה חמורה של חינוך מחד גיסא ישנו חינוך טוב קופסאות והשבלונות חינוך להישגיות וכו... אך אין חינוך ליצירתיות אין חינוך לקידום היצירתיות ואין שימת דגש לתחום זה סיפור החיים המיוחד שלי הביא אותי כחלק מההגנות שלי וכחלק מההישרדות שלי פה בעולם הוא ביטוי היצירתיות וגם כנראה גם ה DNA שלי. משימה בעולם שאני רואה לנגד עיני היא כיצד לחנך את בני הנוער לזהות את המרכיבים הייחודיים ולהביא אותם לידי ביטוי בכל חברה וחברה בתחום היצירתיות למעשה גאוניות שווה צעד אחד קדימה עם היצירתיות הדבר שטמון בתוך גאוניות הוא הפשטות +חיוך +נגישות +דבר שימושי ובסיסי +פלטפורמה חזותית כיצד לוקחים מרכיבים אלו לכל תחום ותחום בחיי היומיום כמובן הידע הנוסף הינו היכולת להיעזר לעבוד בצוות כל אותם דברים ניהוליים שהינם נרכשים
  • אנונימי 17/05/2012 23:17
    הגב לתגובה זו
    מניסוני יש הרבה "מתחזים"(אני יודע שזה נשמע קצת דבילי) אבל רוחות הרבה מתחזות... אני גם תיקשרתי אם כמה פעמים אם רוחות שטענו להיות מפורסמים...
  • 5.
    ביצת פסחא 09/01/2012 20:35
    הגב לתגובה זו
    אם כדאי לקנות סמסונג מה הוא חושב על ביל גייטס מתי אייפד 3 יצא כבר ואם הוא ראה את הסרט דמדומים חח
  • 4.
    תשאלו למה מקבוק ככ יקר (ל"ת)
    מצחיק 09/01/2012 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    http://www.summonsteve.com/ (ל"ת)
    סטיב 09/01/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איפה הלינק? (ל"ת)
    סטיבן 09/01/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יכול להיות שחסר לינק? או שלא ראיתי אותו... (ל"ת)
    jesus 09/01/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.