קקטוס הזהב 2012 בצל המשבר בענף הפרסום: מחיר ההגשות יוזל ב-25%

השינוים הצפויים: סדרות של עבודות יקבלו ציון כקמפיין אחד. הציון יורכב מ-50% רעיון, 35% - ביצוע ו-15% - חדשנות. גיא בר יכהן שנה נוספת כיו"ר הוועדה
משה בנימין | (5)

תחרות קקטוס הזהב 2012 יוצאת לדרכה. תחרות הקריאייטיב של איגוד חברות הפרסום נאלצת ליישר קו עם המשבר בשוק הפרסום ומודיעה כי מחיר הגשת העבודות יוזל השנה ב-25%. גיא בר, מנהל הקריאייטיב הראשי והמשנה למנכ"ל בגיתם BBDO ימשיך לכהן שנה נוספת כיו"ר ועדת התחרות.

בנוסף להחלטה על הורדת מחיר הגשת העבודות ב-25% החליטה עוד ועדת התחרות כי סדרות של עבודות יקבלו ציון כקמפיין אחד ולא כעבודות בודדות. שקלול ציוני השופטים שונה אף הוא ויורכב השנה מ-50% רעיון, 35% ביצוע, ו-15% חדשנות. אלה יתווספו להחלטות מהשנה שעברה הכוללות פתיחת קטגוריית 'אינטגרייטד' - שילוב של מהלכים חוצי מדיה אשר מהווים התפתחות או המשכיות האחד של השני, וקטגוריית 'קרפט', אשר במסגרתה יזכו בקטטוס זהב עבודות שהביצוע שלהן היה יוצא דופן ברמתו הגבוהה.

כמו כן, הוחלט להשאיר את מבנה חבר השופטים כפי שהיה בשנה שעברה והוא יורכב מ-40 שופטים: 24 מנהלי קריאייטיב ממשרדי הפרסום החברים באיגוד ועוד 16 שופטי חוץ - מנהלי קראיטיב לשעבר במשרדי פרסום, העובדים כיום כפרילנסרים.

גיא בר יו"ר הועדה: "גם השנה הכניסה הועדה מספר תיקונים במטרה לשפר את התחרות ולקדם אותה לסטנדרטים הנהוגים בעולם. בעקבות המצב בענף אני מאמין שהמשרדים יהיו בררנים הרבה יותר לגבי העבודות שישלחו. זה אמנם יצמצם את מספר ההגשות אך יחד עם זאת יעלה את האיכות הכללית".

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום: "השנה אנו נערכים לקיום התחרות בתנאים לא קלים לתעשיית הפרסום. הירידה בפעילות הכלכלית של הענף הביאה אותנו לקבל מספר החלטות, ביניהן הוזלת המחיר להגשת עבודות ב- 25%. כמו כן אנו בוחנים צעדים נוספים להתאמת האירוע למצב הכלכלי של ענף הפרסום. אתר הגשת העבודות נפתח היום, ומשרדי הפרסום החברים באיגוד, התחילו בהליך הגשת העבודות לתחרות. אירוע השיפוט יתקיים בחודש אפריל וטקס הקקטוס יתקיים כמדי שנה בחודש מאי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אוסקר 08/01/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    לעצמם פרסים ומוחאים כפיים. זה אחרי המייל שהם שלחו לכל המשרד שיראו איזה סרט / מודעה / קמפיין "מעולה" הם עשו ואז בריפליי אול כולם מתמוגגים כדי להתחנף ואח"כ מקיאים על עצמם. זה ייקח זמן אבל לאט לאט משרדי הפרסום הנוכחיים יבינו שהם מחוץ לתמונה ומבזבזים את הכסף והזמן של הלקוחות.
  • זה בסדר אוסקר, אתה תמשיך לקנות מה שנגיד לך. (ל"ת)
    שינדלר 08/01/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
  • אבל כל כך נכון (ל"ת)
    עצוב 08/01/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לשון הזהב 08/01/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
    לפחות הוצאות ההגשה ירדו שישאר לבעלי המשרדים השמנים כסף לתרופות
  • 1.
    הכי אפקטיביים (ל"ת)
    תחרות מיותרת 08/01/2012 12:31
    הגב לתגובה זו