TV

מי יותר נשית, את או הטרנסג'נדר לידך? צפו בפרסומת לטמפונים שנפסלה לשידור

מסתבר שגם לטרנסג'נדרים יש רגשות. את זה למדה חברת הטמפונים הניו זילנדית 'ליברה' שהורידה מהאוויר פרסומת לאחר טענות לפגיעה בקהילה
משה בנימין | (2)

שעורוריית הפרסום העדכנית ביותר מגיעה אלינו הפעם מניו זילנד, שם חברת הטמפונים הניו זילנדית 'ליברה' החליטה להוריד משידור את הפרסומת לאחר שהתקבלו כלפיה תלונות על פגיעה ברגשות קהילת הטרנסג'נדרים במדינה.

קהילת הטרנסג'נדרים הניו זילנדית נפגעה מהפרסומת בה מוצגת 'תחרות נשיות' בשירותי הנשים בין בחורה לטרנסג'נדר. הבחורה מנצחת לאחר שהיא שולפת מתיקה את 'נשק יום הדין' אליו לא יכול הטרסנגדר להשיב - טמפון, של חברת 'ליברה' כמובן.

על פי הגדרת ויקיפדיה: "טרנסג'נדר הוא מונח הכולל קשת רחבה של זהויות אשר קשורות לחוסר ההלימה ולהתנהגויות שאינן תואמות בין היות האדם זכר או נקבה, לבין התחושות המגדריות שלו או שלה. במקור, המונח טרנסג'נדר נטבע בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי וירג'יניה פרינס בארצות הברית, כניגוד למונח טרנסקסואל, על מנת להתייחס לאדם שאינו שואף להתערבות כירורגית כדי לשנות את מינו, או אינו מזדהה באופן נוקשה עם מגדר זה או אחר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עמית 09/01/2012 09:15
    הגב לתגובה זו
    ויש להם רגשות! ולמרות שצוחקים עליהם כל הזמן, הם לא אוהבים שצוחקים עליהם גם בפרסומת! ושהן מבקשות ממש שיכתבו עליהן במגדר שלהן, ולא במגדר ההפוך! פששש, איזה עולם.
  • 1.
    שוקי 06/01/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    מדובר בנשים טרנסג'נדריות, אין סיבה לכתוב עליהן בלשון זכר. זה משפיל ופוגעני להתייחס אליהן ככה. הגדרת הוויקיפדיה לא ממש מדוייקת, בארץ ובאירופה המונח טרנסג'נדר הוא מונח מטריה שכולל גם אנשים טרנסקסואלים. ולכתוב שמסתבר שגם לנו יש רגשות מר- האם זה מפתיע לגלות שנשים טרנסיות ואנשים טרנסים הם אנושיים?? נמאס מהבורות והלעג.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.