סטיב ג'ובס, בובה, גובס
צילום: צילום מסך מאתר החברה In Icons

חילול הקודש? חברה סינית תשווק בובת משחק בדמות סטיב ג'ובס; התביעה בדרך

אקט של מחווה או ניצול ציני של האהדה לגורו הטכנולוגיה המנוח? חברה סינית ייצרה בובת צעצוע ריאליסטית, בג'ינס וגולף שחור ובמחיר 99 דולר
משה בנימין |

על הגבול הדק שבין הומאז' לזכרו של סטיב ג'ובס וניצול ציני לצרכים מסחריים, חברת צעצועים סינית הצליחה להרגיז את ענקית הטכנולוגיה אפל לאחר שייצרה בובת משחק, בדמותו של מייסד אפל המנוח סטיב ג'ובס ובסגנון קו הצעצועים של גיבורי על מעולם הקומיקס.

לבוש בגולף השחור המפורסם ובזוג מכנסי הג'ינס הכחולים, הזקן האפור על פניו והמשקפיים העגולים המוכרות לכולם - בובת המשחק של ג'ובס המיוצרת על ידי חברת In Icons נראית זהה למקור בצורה יוצאת דופן. הבובה אמורה להיות משווקת בגודל של 30 סנטימטרים ובמחיר של 99 דולר.

אמנם מדובר בצעצועים אבל החברה האחרונה שכדאי לשחק איתה במשחקים היא אפל. ענקית המחשבים והטכנולוגיה כבר מכינה את הקרקע לתביעה משפטית נגד החברה הסינית. אפל כבר רשמה בעבר נצחון משפטי נגד חברת צעצועים סינית בשם M.I.C שניסתה לשווק בובות 'ראש בועה' של ג'ובס. אוצה חברה ניסתה בעבר גם לשווק בובה שכזו בדמות מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.