מיוחד

מהבכיר לזוטר: מנכ"ל משרד פרסום מרוויח 35 אלף ש', תקציבאי מקבל 5.5

כך על פי טבלת השכר של חברת ADMAN בבעלות גינגי פרידמן. לדבריו מדובר ב"נתוני אמת המשתקפים בחיובים ללקוחות" ולא בתוצאות סקר. עוד בטבלאות: כמה מקבלים באינטראקטיב, בשיווק ולמה ביח"צ יכולים לחייך
משה בנימין | (25)

הפער בין הפרסומאי הזוטר ביותר במשרד פרסום - תקציבאי מתחיל, לבעל התפקיד הבכיר ביותר - מנכ"ל המשרד, עומד על 30 אלף שקלים. כך על פי נתוני השכר של ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת בבעלות גינגי פרידמן.

לדברי פרידמן "המשבר הפוקד את ענף הפרסום נתן את אותותיו גם ברמות השכר בענף. לצד פיטורי העובדים, בעיקר במשרדים הגדולים, נדרשו העובדים לקצץ עד כ-20% משכרם, בעיקר ברמות השכר הגבוהות. ברמות הנמוכות ביותר, השכר הוקפא ולא שולמו העלאות גם לאלה שקיבלו בעבר הבטחות להעלאה".

נתוני השכר שמפרסם פרידמן מצביעים על נתון מעניין בגזרת ענף היח"צ. בניגוד לענף הפרסום, משרדי יחסי הציבור לא חוו תהליך דומה. כנראה בגין העובדה שתקציבי היחס"צ לא צומצמו, כמו בפרסום, ובמקרים רבים אפילו הועלו.

פרידמן אופטימי לגבי השנה חדשה. לדעתו ניכרת כבר בימים הראשונים של השנה התעוררות בענף שאת פירותיה רואים בעלייה בהיקף הפרסום בטלויזיה ועלייה בדרישה לעובדים. "אם מגמה זאת תימשך, יש לצפות שגם רמות השכר יעלו בהתאם", הוא מסביר.

נתוני טבלת השכר המפורסמים על ידי ADMAN אינם תוצאה של סקר כי אם מבוססים על נתוני אמת המשתקפים בחיובים ללקוחות החברה. כל נתוני השכר הם במונחי ברוטו ואינם כוללים הטבות ותוספות.

טבלת השכר בענף הפרסום

טבלת השכר באינטראקטיב

טבלת השכר בענף היח"צ

טבלת השכר בענף השיווק

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    בול שיט! אני מרוויח כפול (ל"ת)
    ארט 18/01/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    ויקיפדיה 08/01/2012 23:07
    הגב לתגובה זו
    לא רק הוא, זה כנראה מאפיין את הענף. אוספים קו״ח. שולחים למעסיק מבלי לבדוק את המועמד/ת. ולא ממש מעניין אותם המועמד
  • 20.
    כמו כל חברות ההשמה,זו גם חרטא (ל"ת)
    האזרח 05/01/2012 09:49
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    תקציב 05/01/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    לפי הטבלה זה לא בסדר.האם אני צריך להגיד למעביד או שלא?
  • 18.
    שעון עובדים 05/01/2012 09:15
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה היה קורה אם הטבלה הייתה בודקת משכורות לפי שעה? מישהו ניסה לקחת פעם משכורת של קופי מתחיל (4.5-5 אש"ח) ולחלק את זה לכמות השעות החודשיות שלו? אז אולי תקבלו תמונה אמיתית של המשכורות של הדרגים הנמוכים בשוק.
  • 17.
    הוא מצא לי עבודה מעולה (ל"ת)
    הוא אמין מאוד 05/01/2012 01:08
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אמת 04/01/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
    אני מרוויחה בדיוק חצי ממה שכתוב. פשוט ביזיון אמת מול מה שכתוב כאן... וזה כואב לנו בכיס.
  • 15.
    מאדמן 04/01/2012 20:51
    הגב לתגובה זו
    הטבלה נכונה ומדוייקת במיוחד אם מצמצמים משרות בעלות תוקף קצר, מנכ"לים עם הסכמי בונוס על הצלחה וסמנכ"לי פלנינג עם אחוזים במשרד!
  • 14.
    אחד שיודע 04/01/2012 20:41
    הגב לתגובה זו
    חברת ההשמה המובילה בענף הפרסום! ואני יודע כי קבלתי שירות מקצועי ואדיב במיוחד.
  • 13.
    שרון 04/01/2012 20:33
    הגב לתגובה זו
    נמוכות בהרבה, לפחוצ בתפקידים הנמוכים יותר: תקציבאי, סופרוויזר וכו'.
  • 12.
    04/01/2012 19:01
    הגב לתגובה זו
    שסופרוויזר רגיל מרוויח 10 ובכיר אולי 11 וחצי תקציבאי מקבל במקרה הטוב 7......
  • 11.
    קצת מוסר ואיפוק 04/01/2012 18:17
    הגב לתגובה זו
    אפשר לומר את דעותיכם גם בלי להלבין פניו של המסוקר וזתא בעודכם בלתי מזוהים ומזדהים. אפשר לסתור את דבריו ולא להגזים בלי לומר "קשקשן" או "ליצן". מילות גנאי מגיעות בדרך כלל מאנשים נטולי תוכן
  • צודק גינגי (ל"ת)
    רמי שלמור 05/01/2012 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חברת השמה 04/01/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    הוא פשוט לא מחובר הפרידמן הזה איזה מספרים הזויים, הוא לא עשהנ השמה כבר שנים ובעיקר מוציא חשבוניות פיקטביות... "ניתן לראות מתחילת השנה... נו באמת עברו 4 ימים, מה ניתן לראות...?
  • 9.
    מרינה 04/01/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    אני מנהלת את המשכורות של משרד פרסום מכובד בוא נגיד שהמנכ"ל ממש לא מקבל 30 אלא 50 ומעלה.... ומנהל הלקוחות מתחיל ב 20 אני לא יודעת באיזה משרדים בדקת....
  • 8.
    חי בס... 04/01/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    נתוני טבלת השכר המפורסמים על ידי ADMAN אינם תוצאה של סקר כי אם מבוססים על נתוני אמת המשתקפים בחיובים ללקוחות החברה החברה דופקת את הלקוחות ----> החברה דופקת את העובדים ----> אקסיומה
  • 7.
    מוישה 04/01/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    המשכורות פה רלוונטיות ל-2004
  • 6.
    אשתאול 04/01/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהמשרדים מסבנים את גינגי כדי לשלם לו עמלות נמוכות או שהוא לא עשה השמה כבר 3 שנים. אין שום קשר בין מה המופיע כאן לבין השכר בפועל. תוסיפו בין30%-100% למה שהוא אומר.
  • 5.
    גינגי פרידמן ליצן (ל"ת)
    יוני 04/01/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שירי מהתגובה הקודמת אני מכיר אותך:) (ל"ת)
    מיכאל 04/01/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האיש שעובד 04/01/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    להמון בוסים ולהרבה עובדים שמרגישים עכשיו מנוצלים!!! אבל הגיע הזמן שמישהו יעשה זאת!!!
  • 2.
    מישהו 04/01/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    חחח מצחיקה הטבלה הזו
  • 1.
    שירי 04/01/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    לא עובדים בכלל, ואין להם משכורת..
  • אורן 06/01/2012 23:44
    הגב לתגובה זו
    כנראה שהמודעות נעשות ע"י גמדי לילה, או אולי המנכ"ל מפשיל את שרווליו ומייצר אותם בזמן שאף אחד לא מסתכל?
  • ל 05/01/2012 07:35
    הגב לתגובה זו
    השכר של הביצועיסטים נע בין 5.5 ל-8. לפעמים גם יותר, תלוי בוותק וניסיון
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.