TV

חשבתם שרק בארץ משוגעים על IKEA? לקוחות באנגליה ביקשו - וישנו לילה בסניף

הנה מהלך שיווקי שמשחק לידיים של IKEA: קבוצה שקמה בפייסבוק תחת הכותרת "רוצים לישון ב-IKEA" הגיעה ל-100 אלף חברים וקיבלה את מבוקשה
משה בנימין | (1)

מסתבר שאנחנו לא כאלו פרובינציאליים והטירוף סביב רשת הריהוט השבדית IKEA הוא לא משהו ששמור לצרכן הישראלי בלבד. באנגליה שהתברכה בלא מעט רשתות ריהוט מדובר בתופעה הזויה לא פחות.

הנה מהלך שיווקי שאף אחד ב-IKEA לא היה מצליח להגות טוב יותר: קבוצה אנגלית שקמה בפייסבוק תחת הכותרת "רוצים לישון ב-IKEA" הגיעה ללא פחות מ-100 אלף חברים, ו-IKEA לא נתנה לנתון המחמיא הזה לחמוק מבין ידייה. רשת הריהוט נענתה לבקשה והחליטה להגשים ל-100 מאוהדיה בפייסבוק (נבחרו רנדומלית) את החלום הרטוב של לינה מסביב ל-Billy, Lack, Kivik ו-Stora ושאר הרהיטים הסקנדינביים.

התנאים שהציבה IKEA בטרם בחרה את המוזמנים ל'מסיבת הפיג'מות' היו גיל מינימום של 25 וקוד לבוש קפדני במיוחד. בשעה 20:00 שעון אסקס, אנגליה נפתחו דלתות הסניף בדרום מזרח אנגליה שקיבל את פניהם של 100 הלקוחות המאושרים. הלקוחות זכו גם לצ'ופרים מטעם הרשת השבדית בדמות מגבות, כפכפים, איפור, מסאז'ים, טיפולי מניקור והקרנה חגיגית של סרט.

כדי לחתום את הלילה בחיוך גדול לפני השינה הזמינה IKEA כוכב ריאליטי מקומי שיקריא ללקוחות סיפור: זהבה ושלולשת הדובים. חסידי הפרטים הקטנים ישמחו לדעת שכיבוי האורות בסניף היה ב-23:00 והיקיצה תוזמנה לשעה 6:30 באמצעות צלילים נעימים שהושמעו במערכת הרמקולים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחת שיודעת 27/12/2011 18:58
    הגב לתגובה זו
    שקמה לפני שנתיים - משחק מחבואים בפייסבוק הייתה הרבה יותר טובה...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.