נובוקיור נופלת ב-15% - פספסה בשורה התחתונה
חברת נובוקיור NOVOCURE , שפועלת לעיכוב התפתחות של מחלת הסרטן במוח וסרטן הריאות, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני ורשמה הפסד למניה של 54 סנט לעומת צפי אנליסטים להפסד של 50 סנט. ההכנסות עמדו על 126.05 מיליון דולר יותר מהצפי שעמד על 124.25 מיליון דולר.
"הרבעון השני היה תקופה של ביצוע והתרחבות בנובוקיור", אמר אסף דנצינגר, מנכ"ל החברה. "הארגון המסחרי המחודש שלנו החל להוביל לחדירה גדולה יותר בשווקי מפתח, השקת Optune בצרפת הייתה הצלחה מסחררת ואנחנו מתכוננים להציג את המוצרים שלנו מהדור הבא בשווקים נוספים במהלך השנה. אנו מאמינים שיש מטופלים רבים שיכולים להפיק תועלת מטיפול ה-TTFields שלנו ואנו נחושים להגיע אליהם".
רוב הכנסות החברה הגיעו מארה"ב, גרמניה ויפן עם 87 מיליון, 15.7 מיליון ו-7.9 מיליון דולר בהתאמה. בסין ההכנסות היו 6.7 מיליון דולר ושאר השווקים הכניסו 8.7 מיליון דולר. הוצאות המחקר והפיתוח של החברה עמדו על 55.4 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת השנה שעברה. הוצאות המכירות והשיווק קפצו ב-31% ל-58.5 מיליון דולר, נובוקיור הסבירה את העלייה בהשקעות הקשורות להתרחבות גיאוגרפית ופעילויות קדם השקה. המזומנים ברבעון הסתכמו ב-940.8 מיליון דולר.
לפני כחודשיים החברה פרסמה תוצאות טובות למחקר ש"השיג את מטרתו העיקרית" אבל המניה התרסקה ב-43% בוול סטריט אחרי שהאנליסטים חששו שהמחקר שלה התבצע בצורה ישנה שכבר לא מהווה את הסטנדרט בשוק. נובוקיור היא חברה עם פתרון מוכח במקרים מסוימים של גידול במוח שמיושם ועוזר לחולים רבים, אבל עד לפתרון בגידולים אחרים ועד לפתרון משמעותי יותר ייקח זמן.
- נובוקיור: תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול בסרטן הלבלב; המניה קופצת
- נובוקיור קיבלה אישור FDA לטיפול בסרטן; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה קיימות מספר בעיות, ישנן התביעות וישנה הדעה השלילית של האנליסטים. ישנה גם הבעיה של הערכת החברה הגבוהה מאוד עדיין (בטח אם האנליסטים ימשיכו להאמין בחוסר האמינות של דיווחי החברה ומה שגרוע יותר האם האנליסטים ימשיכו לטעון שיש להם חששות לגבי הנתונים של נובוקיור, האם הם באמת משקפים את הסבירות ליתרון הישרדותי מרשים עבור הטיפול של נובוקיור "בעולם האמיתי").
יחד עם כל זאת, החברה ממשיכה בניסיונות, יש לה מספיק ידע, מספיק כסף והם עשויים להשיג אישור FDA . בהנחה שאין כאן שום ניסיון הונאה אז מה-FDA יש את עדותה של הפרופסורית, ד"ר טיסיאנה ליל שחוקרת את הנושא. ליל היא חוקרת ואונקולוגית רפואית בעלת שם עולמי - "התוצאות של מחקר של נובוקיור מעודדות מאוד. זה המחקר הראשון מזה יותר משבע שנים שהראה שיפור משמעותי בהישרדות הכוללת בסרטן ריאות גרורתי של תאים לא קטנים לאחר כימותרפיה לאחר פלטינה. אני מתרגשת מההתקדמות הזו ומהפוטנציאל של טיפול חדשני זה לעזור לחולי סרטן ריאות גרורתי רבים שזקוקים לברירות טיפול חדשות בעקבות טיפול בפלטינום (תרופה מובילה נגד הסרטן), ללא רעילות מערכתית נוספת".
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
