פלוטון
צילום: אתר החברה

פלוטון מזנקת 16%; תמכור את מוצריה לראשונה באתר חיצוני; אמזון

חברת הפיטנס האמריקאית זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה;  המנכ״ל החדש בפעולות שיכולות להחזיר את פלוטון למוטב
עומר רוסו |

פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC חותמת על עסקה למכירת המוצרים שלה, הכוללים ציוד ספורט וביגוד, באמזון AMAZON . השותפות עם אמזון נועדה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולמכור מוצרים נוספים בארצות הברית. זו השותפות הראשונה של פלוטון עם קמעונאי חיצוני. עד כה הסתמכה החברה על אתר האינטרנט שלה ועל חנויות פיזיות. סמנכ"ל פלוטון, קווין קורנילס, אמר שהחברה תמשיך לפנות לקמעונאים אחרים לעסקאות דומות בכדי להרחיב את טווח החדירה שלה בעסקי הפיטנס.

המוצרים באתר יהיו האופניים הידועים של פלוטון, שנמכרים במחיר של 1,445 דולר. בנוסף, היא גם תמכור את המוצר ״החזק״ שלה הידוע בשם Peloton Guide, שמחירו 295 דולר, וכמובן ההליכון היקר של החברה.

הסמנכ״ל של פלוטון הדגיש כי אמזון היא בחירה הטובה ביותר לחברה כיוון שיש כחצי מיליון חיפושים באמזון בכל חודש אחר המוצרים של פלוטון, שכמובן, לא נענו במציאת המוצר, כי לא היה - אך לא עוד.

תחת המנכ"ל בארי מקארתי, שנכנס לתפקיד בפברואר, פלוטון התחייבה להרחיב את ההפצה שלה ברחבי העולם ולהוזיל את עלויות הייצור שלה בכדי להחזיר את העסק לרווחיות. בארבעת הרבעונים האחרונים פלוטון רק הגדילה את הפסדיה. 

פלוטון החלה בתוכנית ארגון מחדש בשווי 800 מיליון דולר - היא בוחנת מודל עסקי שונה הכולל מנויים לציוד שלה, כדרך נוספת להגדיל את ההכנסות. בנוסף, פלוטון גם עזבה את הרעיון של ייצור פנימי בחברה בכדי להקליל את שרשרת בעיות האספקה שפגעו בחברה.

החברה הודיעה בתחילת החודש על צמצומים ופיטורים נוספים לצד סגירת חנויות פיזיות, והעלאות מחירים חדות של המוצרים.

השיתוף עם אמזון מראה כי המנכ״ל החדש לא מפחד לקחת סיכונים בכדי להחזיר את העסק למוטב. מקארתי, אמר שהמטרה של פלוטון היא למנות ביום מן הימים 100 מיליון לקוחות, יעד שפולי, המנכ״ל הקודם, קבע בשנת 2020 (כשהכל היה ורוד). פלוטון סיימה את הרבעון השני של השנה עם כ-7 מיליון לקוחות.

מנצלת את ההזדמנות ומפיצה מוצרים חדשים

בנוסף לאופניים, ההליכון והמדריך, פלוטון תמכור באמזון נעלי רכיבה ממותגות, משקולות, משטחי יוגה, בקבוק מים וסרט דופק. הקונים יראו גם מבחר של הביגוד הממותג שלה, כולל חזיות ספורט,מכנסיים קצרים, גופיות, כובעים ומכנסי ריצה. "זוהי התחלה ממש טובה עבורנו, בעזרת אמזון, לבדוק את המים", הסביר הסמנכ״ל. עם הזמן, ייתכן שפלוטון תתאים את המבחר שלה באמזון תוך למידה מה אנשים מחפשים, 

קיראו עוד ב"גלובל"

ביום חמישי הקרוב, לפני המסחר פלוטון צפויה לדווח על תוצאות הרבעון השני של השנה, אנליסטים צופים כי חברת הפיטנס תרשום הפסד למניה של 77 סנט, ההכנסות צפויות להצטמק בהשוואה לרבעון המקביל ב-27% ולעמוד על 682 מיליון דולר בלבד.

מניית חברת הפיטנס זינקה במאות אחוזים בשנת הקורונה; אלא שמאז החלו צרות - הפסקת ייצור, פיטורי עובדים, תביעות משפטיות, התפטרות המנכ"ל וצניחה במחיר המניה. המניה נסחרת ב-92% מתחת לשיא של ינואר 2021. אז היה השווי כ-48 מיליארד דולר, כעת, השווי  עומד על 3.7 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


מאנדיי מנכליםמאנדיי מנכלים

מאנדיי צונחת ב-19% - התחזית להמשך חלשה

החברה עמדה ביעדי הרבעון, אבל סיפקה תחזית נמוכה לרבעון הבא; החשש הגדול של מאנדיי וחברות התוכנה - ה-AI מחליף את המוצר שלהם בהשקעה מאוד נמוכה

רן קידר |

מאנדיי monday.com 4.73%  דיווחה על הכנסות של 316.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל הציפיות שעמדו על 312.5 מיליון דולר. גם הרווח למניה שעמד על 1.16 דולר למניה היה חזק מהתחזיות של הקונסנזוס שעמדו על כ-0.9 דולר למניה ובכל זאת - המניה מאבדת כעת 19%. הסיב ההיא התחזית קדימה. התחזית היא ל-328 מיליון עד 330 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-333 מיליון דולר.  הצמיחה היא חזות הכל בוול סטריט, וכל פיפס חשוב. עם זאת, צריך להסתכל על התמונה המלאה - אחרי הירידה בטרום, מאנדיי נסחרת במכפיל רווח של 33-34, וזאת פעם ראשונה שהיא מגיעה לרמת מכפילים יחסית נורמלית, כשעד כה המכפיל שלה היה 50-60 וצפונה.

כלומר, אולי בהדרגה החברה מצמצמת צמיחה והופכת לחברת ערך שמרוויחה ונסחרת בתמחור ערך שהוא בהגדרה נמוך יותר. אך השאלה הבאמת חשובה בקשר למאנדיי היא איך ה-AI משפיע עליה? חברות התוכנה סובלות מהסרת חסמי הכניסה של מתחרות. אפשר להרים בזכות ה-AI מערכות מתחרות בעלויות נמוכות דרמטיות. התוכנה היא כבר לא הסיפור הגדול, וזה אומר שהתחרות עשויה לגדול ושחברה בלי ייחודיות תתקשה להתחרות.

מאנדיי עם תפעול רחב, מוצר ומותג חזקים ויכולת שיווק ומכירה, ועדיין, האיום של ה-AI מאיים מאוד ולא רק עליה - על כל חברות התוכנה שרובן מאבדות ערך בוול סטריט בחודשים האחרונים בניגוד למגמה הכללית. מאנדיי גם סובלת מכך שגוגל מעצימה את החיפוש הצ'אטי שלה במנוע חיפוש על חשבון התוצאות המקודמות והאורגניות. היא מפרסמת בסכומים גדולים כדי להגיע ללקוחות והיא ככל הנראה נאלצת לפרסם בסכומים  גדולים עוד יותר אחרי השינוי שעשתה גוגל. זה השפיע מאוד ברבעון הקודם, אז הנמיכה החברה תחזית קדימה וקרסה ב-30%, ונראה שזה נמשך.

  


"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".

"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".