אלקטריאון
צילום: אלקטריאון

אלקטריאון תבצע פיילוט לפריסת כביש חשמלי באורך 1.6 ק"מ בארה"ב

זהו פיילוט ראשון בארצות הברית שמצטרף לפיילוטים קיימים במדינות נוספות, אך לחברה אין עדיין פרויקט מסחרי הכולל פריסת כבישים שהוא האתגר הגדול ביותר ברעיון עליו בנויה החברה; השוק ככל הנראה מאמין שיש פה תקווה לקיום ההבטחה, והחברה מזנקת 14% במסחר היום
גיא טל | (3)

חברת אלקטריאון 0% , המפתחת טכנולוגיית טעינה לרכבים חשמליים, המאפשרת טעינה אלחוטית בזמן תנועה ובזמן חניה, מודיעה כי משרד התחבורה של מדינת מישיגן בארה"ב הודיע לחברה שהיא זכתה במכרז להקמת פרויקט להדגמת טעינה אלחוטית אשר יכלול פריסת כביש טעינה אלחוטי באורך של כ-1.6 ק"מ ועמדות סטטיות לטעינה אלחוטית. פרויקט זה לדברי החברה מהווה את כניסתה הרשמית של אלקטריאון לשוק האמריקאי.

יש לציין עם זאת שלחברה כבר יש מספר פיילוטים בגרמניה, איטליה ושבדיה, אך אף אחד מהם לא הפך עדיין לפרויקט מסחרי, כך שהדרך לכניסה אמיתית לשוק האמריקאי עודנה רחוקה. החברה נערכת לביצוע הפרויקט המסחרי הראשון שלה בהיקף של 6 מיליון שקל בשנה לאספקת רשת טעינה אלחוטית סטטית עבור -200 אוטובוסים ציבוריים של חברת דן בתל אביב ובדרום הארץ. רשת הטענה סטטית היא דבר שאיננו כל כך יוצא דופן, גם אם הוא נעשה באופן אלחוטי, ולא הוא ה"חלום" הטמון בחברה. החלפת כבישים באופן משמעותי על מנת שיאפשרו טעינה אלחוטית יעילה, שבאמת תשפיע על שוק הרכב החשמלי הוא אתגר פיננסי וטכנולוגיה גדול הרבה יותר, כשחובת ההוכחה שהחברה הצליחה להתגבר על האתגר הזה עדיין מוטלת על החברה.

אלקטריאון תוביל את הפרויקט כולל התכנון, ההערכה, הבדיקה והיישום של תוכנית הפיילוט, הפרויקט צפוי להיות מופעל במהלך שנת 2023 ברובע של העיר דטרויט שמשמש גם כרובע המרכזי של החדשנות בתחבורה של חברת פורד. הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה של החברה עם גופים שונים ביניהם: חברת הרכב פורד, אשר הובילה יחד עם החברה את הגשת ההצעה לפרויקט ותיקח בו חלק מרכזי, עיריית דטרויט, אשר תספק תמיכה מוניציפלית לפרויקט וגורמים נופים. משרד האנרגיה של מדינת מישיגן ישתתף בהעמדת מימון לפרויקט במישיגן בהיקף של כ-1.9 מיליון דולר.

החברה נסחרת לפי שווי של 1.48 מיליארד שקל לאחר ירידה של 32% בחודש האחרון. בשנת 2021 ירדה החברה ב-22% ואילו בשנים 2020 ו-2019 זינקה החברה ב-288% ו-271% בהתאמה. סך הכל סיפקה החברה תשואה של 2723% בחמש השנים האחרונות, וכעת היא רחוקה 49% מהשיא. בדוחות הרבעון השני של שנת 2021 דיווחה החברה על הפסד של 9.4 מיליון שקל עקב עליה בהוצאות מחקר ופיתוח. ההפסד התפעולי עמד על 11 מיליון שקל. סך המזומנים שעמד לרשות החברה היה 10 מיליון שקל. 

טרבור פאוול, ראש תחום התחבורה במדינת מישיגן: "אימוץ פתרונות פורצי-דרך שמשנים את עתיד התחבורה וחישמול התחבורה הוא חלק מה-DNA שלנו במישיגן. אנו נרגשים לראות כיצד ההדגמה של אלקטריאון תוכל להפוך למודל כלל ארצי שיתרום להאצת אימוץ פתרונות תחבורה חשמלית ולהוביל דור חדש של טכנולוגיות תחבורה".

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף באלקטריאון: "זוהי זכות גדולה לשתף פעולה עם מדינת מישיגן בחזונה להאצת המעבר לכלי-רכב חשמליים בבירת התחבורה של ארה"ב. מדובר בצעד משמעותי ביותר לקראת הרחבת הפעילות העסקית שלנו בארה"ב ואין מקום טוב להתחיל בו מאשר במקום הולדתה של תעשיית הרכב המודרנית. אנו צופים כי בעקבות מישיגן גם מדינות נוספות בארה"ב יבחנו את השימוש בטכנולוגיית הכביש החשמלי של אלקטריאון להאצת התחבורה החשמלית".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גל 10/02/2022 08:37
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים לעבוד על כולם בעיניים, כפי שצויין אין להם טעינה דינמית וטעינה סטטית יכול לעשות כל בוגר אורט אז את מי הם מסבנים? את ציבור המשקיעים כמובן
  • 2.
    אסי 01/02/2022 14:59
    הגב לתגובה זו
    פורד מעודכנים ???
  • 1.
    מעבר לפינה (ל"ת)
    הנפקה בארהב 01/02/2022 11:49
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

יום ראשון אחרון של מסחר; האם המימושים במניות הביטוח ימשכו ומה יהיה באנרג'יקס?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.

חוץ מזה יש חשש ששישי יהיה יום מסחר "מת" או דל מאוד בנזילות בגלל כניסת השבת. בעוד שבוול סטריט המסחר בעיצומו, בישראל הגופים המוסדיים והסוחרים הדתיים עשויים לצאת מהשוק מוקדם בעיקר בתקופת החורף בה השבת נכנסת מוקדם מה שעשוי להוביל למסחר מקוטע ופחות יעיל דווקא בשעות הקריטיות של סוף השבוע.


אנרגי'קס אנרג'יקס 0%   צנחה בחמישי וכנראה הלחץ עליה ימשך גם היום כשהמחיר האפקטיבי מבטא דיסקאונט של כ-7% מול השער בו סגרה גם לאחר שנפלה. שזה אומר שהמוסדיים שקנו במכרז עשו רווח מהיר, כנראה נראה עוד קצת לחץ על המניה מול מחיר הגיוס אבל כיוון והגיוס נסגר אז כנראה זה יסתכם בתגובה נוספת אבל חלשה יותר (זאת בהנחה ולא ייערך גיוס נוסף מהציבור). אנרג'יקס הודיעה בחמישי על גיוס הון מהציבור וממוסדיים באמצעות הנפקת מניות ואופציות הגיוס הזה גם ביקש לדלל את המשקיעים משמעותית וגם שיקף דיסקאונט של כ-9% על המחיר בשוק טרום ההודעה, המניה נפלה בהתאם 8.4%. אבל זו לא רק הסיבה שהמניה נפלה, לצד ההודעה על הגיוס אנרג'יקס צירפה עדכון על התוצאות של השנה. אנרג'יקס העריכה כי לאור השפעות של ירידה בשערי החליפין, איכות רוח ירודה בפולין ועיכובים בחיבור מתקנים בארצות הברית ובישראל, ההכנסות וה-EBITDA הפרויקטאלי הכוללים לשנת 2025 יהיו נמוכים עד לכ-5% מהרף התחתון של התחזיות השנתיות שלה.

אנרג'יקס מעדכנת הבוקר כי במסגרת המכרז הגישו המשקיעים המסווגים התחייבויות מוקדמות לרכישת 291  אלף יחידות בהיקף כספי כולל של כ-518 מיליון שקל, כאשר מתוכן תיקח 253 יחידות בהיקף כספי של כ 425 מיליון שקל שבתוך זה גם כלולה ההתחייבות של בעלת השליטה אלוני חץ לרכישת 100,000 יחידות בכ-168 מיליון שקל. המחיר ליחידה שנקבע במכרז הינו 1,675 אג' ואם נחשב את המחיר האפקטיבי של האופציה של כ-1.64 (מבוסס על שער מניה של 17.8 שקל, סטיית תקן שבועית של 5.05% ושער ריבית חסרת סיכון של 4.1%) אנחנו מקבלים מחיר אפטיקיבי של כ-15.11. אנרג'יקס סגרה את חמישי בשער של 1,630 (כשהמשקיעים העריכו שכנראה לא כולם יקבלו הקצאה) כך שיש למוסדיים שרכשו עדיין דיסקאונט/רווח של כ-7% מול מחיר הגיוס.


מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

יום ראשון אחרון של מסחר; האם המימושים במניות הביטוח ימשכו ומה יהיה באנרג'יקס?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.

חוץ מזה יש חשש ששישי יהיה יום מסחר "מת" או דל מאוד בנזילות בגלל כניסת השבת. בעוד שבוול סטריט המסחר בעיצומו, בישראל הגופים המוסדיים והסוחרים הדתיים עשויים לצאת מהשוק מוקדם בעיקר בתקופת החורף בה השבת נכנסת מוקדם מה שעשוי להוביל למסחר מקוטע ופחות יעיל דווקא בשעות הקריטיות של סוף השבוע.


אנרגי'קס אנרג'יקס 0%   צנחה בחמישי וכנראה הלחץ עליה ימשך גם היום כשהמחיר האפקטיבי מבטא דיסקאונט של כ-7% מול השער בו סגרה גם לאחר שנפלה. שזה אומר שהמוסדיים שקנו במכרז עשו רווח מהיר, כנראה נראה עוד קצת לחץ על המניה מול מחיר הגיוס אבל כיוון והגיוס נסגר אז כנראה זה יסתכם בתגובה נוספת אבל חלשה יותר (זאת בהנחה ולא ייערך גיוס נוסף מהציבור). אנרג'יקס הודיעה בחמישי על גיוס הון מהציבור וממוסדיים באמצעות הנפקת מניות ואופציות הגיוס הזה גם ביקש לדלל את המשקיעים משמעותית וגם שיקף דיסקאונט של כ-9% על המחיר בשוק טרום ההודעה, המניה נפלה בהתאם 8.4%. אבל זו לא רק הסיבה שהמניה נפלה, לצד ההודעה על הגיוס אנרג'יקס צירפה עדכון על התוצאות של השנה. אנרג'יקס העריכה כי לאור השפעות של ירידה בשערי החליפין, איכות רוח ירודה בפולין ועיכובים בחיבור מתקנים בארצות הברית ובישראל, ההכנסות וה-EBITDA הפרויקטאלי הכוללים לשנת 2025 יהיו נמוכים עד לכ-5% מהרף התחתון של התחזיות השנתיות שלה.

אנרג'יקס מעדכנת הבוקר כי במסגרת המכרז הגישו המשקיעים המסווגים התחייבויות מוקדמות לרכישת 291  אלף יחידות בהיקף כספי כולל של כ-518 מיליון שקל, כאשר מתוכן תיקח 253 יחידות בהיקף כספי של כ 425 מיליון שקל שבתוך זה גם כלולה ההתחייבות של בעלת השליטה אלוני חץ לרכישת 100,000 יחידות בכ-168 מיליון שקל. המחיר ליחידה שנקבע במכרז הינו 1,675 אג' ואם נחשב את המחיר האפקטיבי של האופציה של כ-1.64 (מבוסס על שער מניה של 17.8 שקל, סטיית תקן שבועית של 5.05% ושער ריבית חסרת סיכון של 4.1%) אנחנו מקבלים מחיר אפטיקיבי של כ-15.11. אנרג'יקס סגרה את חמישי בשער של 1,630 (כשהמשקיעים העריכו שכנראה לא כולם יקבלו הקצאה) כך שיש למוסדיים שרכשו עדיין דיסקאונט/רווח של כ-7% מול מחיר הגיוס.


מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.