גודל טקסט
זום
ניגודיות
עמדת הטענה טסלה
צילום: Pixbay

טסלה פונה לאפריקה בחיפוש אחר גרפיט; תישען פחות על סין?

המשאב, אשר קריטי לצורך ייצור סוללות הליתיום-יון בהן היא משתמשת, נכרה בכמויות גדולות במדינת מוזמביק על ידי מפעילה אוסטרלית, איתם התקשרה החברה לצורך רכישה של כ-8 א' טון כל שנה החל מ-2025
תומר אמן |

ענקית המכוניות החשמליות האמריקאית  TESLA INC (סימול: TSLA) החלה לפנות ליבשת אפריקה בכלל ולמדינת מוזמביק בפרט וזאת על מנת למצוא מקור חדש לייבוא חומרי גלם אשר הכרחיים לייצור הסוללות עבור המכוניות שלה, כאשר ההערכות בשוק הן שהצעד נועד לצמצם את התלות של החברה בייצוא הסיני.  הדיווח מגיע לאחר שבחודש שעבר חתם מנכ"ל החברה אלון מאסק על מזכר הבנות עם חברה אוסטרלית בשם "Syrah Resources" המפעילה את אחת ממחצבות הגרפיט הגדולות בחלק הדרומי של יבשת אפריקה. מדובר בעסקה חשובה עבור החברה, שכן המשאב אותו כורת המפעילה האוסטרלית הכרחי לייצור סוללות הליתיום-יון בהן היא משתמשת. עם זאת, היקף העסקה לא דווח.  טסלה צפויה כעת לרכוש את חומרי הגלם מהמפעל המרכזי של החברה האוסטרלית אשר ממוקם בלואיזיאנה שבארצות הברית, ודווח כי היא שואפת להתחיל לרכוש - החל משנת 2025 - כ-80% מכל היקף הייצור והייבוא של המפעילה האוסטרלית, מדובר בכ-8,000 טון של גרפיט כל שנה. כעת נדרשת המפעילה האוסטרלית להראות שהמשאב אותו היא כורת עומד בסטנדרטים של טסלה.  כאמור, מדובר בנדבך נוסף בתוכניות טסלה להפוך לחברה עצמאית יותר המסוגלת לייצר את הסוללות שלה עבור עצמה ולהתיר את עצמה מכבלי ההישענות על הייבוא מסין, אשר שולטת כעת על שוק הגרפיט העולמי. בנוסף לסוגיה הגיאופוליטית, קיים גם נושא המחצבות הסיניות אשר סביבן סובבת אי וודאות גדולה בייחוד בנושא העבודה הכפויה במדינה אשר הוביל לכך שהחברה ספגה אש לאחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה