רכבים אוטונומיים
צילום: ISTOCK

איי.סי.בי תמזג לתוכה חברת טעינת רכבים גרמנית תמורת הקצאת 65% ממניותיה

חברת איי.סי.בי המשקיעה בחברות ביומד משנה כיוון וממזגת לתוכה את חברת מגמנט הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים; עד כה הושקעו בה כ-600 אלף יורו והיא מחזיקה במספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת ההחזקות איי.סי.בי (ICB) המשקיעה בחברות ביומד מדווחת על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת מגמנט (GmbH Magment) הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, בתמורה להקצאת 65% ממניותיה.

במסגרת העסקה, החברה ובעלי המניות של מגמנט יפעלו למיזוגה המלא אל תוך החברה על דרך של החלפת מניות. כך שבמועד השלמת העסקה תקצה החברה לבעלי המניות של מגמנט, כ-65% מהון המניות שלה. לצד זאת, תקצה החברה למתווך בעסקה מניות בשיעור של 3% מהחברה הממוזגת.

מגמנט נוסדה בגרמניה בשנת 2015 ע"י מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, וכיום היא מעסיקה כ-12 מומחים בתחומי חומרים, אלקטרוניקה, מגנטיקה ותחבורה. היא מפתחת פתרונות טעינה אלחוטיים, המבוססים על רכיבי בטון מגנטי, המיועדים לטעינה של כלי רכב חשמליים.

לחברה מספר פטנטים רשומים, שהמרכזי ביניהם בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות. הפטנט, עוסק בשילוב בין בטון לסלילים אותם מפתחת החברה, במטרה לאפשר טעינה של כלי רכב כבדים דוגמת אוטובוסים חשמליים. כמו גם כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים וטעינה של כלים אוטונומיים.

כיום, היא מחזיקה מספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ עם מוסדות מחקר לפיתוח עסקי והפצה בעולם. לחברה הכנסות בהיקף לא מהותי, עיקרן ממכירת חומרים ורכיבים שפותחו על ידיה. בשלב זה, היא עוסקת בעיבוי הצוות המקצועי בצוות המכירות והשיווק ומימון השתתפות בפרויקטים בתחום התשתיות, כשנכון להיום הושקעו בה כ-600 אלף יורו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אבני 16/11/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    אם אלקטריאון שווה כמה מיליארדים אז אייסיבי יכולה להיות שווה 400 מליון? פי כמה זה?שער 400? 500?
  • 4.
    כל התחום של אנרגיה חשמלית וסולרית התנפח לבועה שתתפוצץ (ל"ת)
    בועה ענקית!!!! 23/09/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
  • זאת רק ההתחלה 24/09/2020 00:34
    הגב לתגובה זו
    הפוטנציאל למערכות סולאריות ואנרגיות מתחדשות הוא ענק, ואפילו לא הגענו למינימום המינימאלי
  • 3.
    לוי 23/09/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד זולה לעומת אלקטריאון
  • 2.
    חכחכ 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסוגל לשמוע עוד על חברות כאלה איףףףףףףף
  • 1.
    איתי 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אם הפטנטים איכותיים זו יכולה להיות אחלה חברה.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.