סקירת בנק אגוד: הדולר צפוי להתחזק מול האירו, האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת
על פי הסקירה השבועית של בנק אגוד "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בזמן הקרוב, לאור הציפיות להעלאת ריבית בחודשים הקרובים בארה"ב בשילוב עם המשך ההרחבה הכמותית באירופה והשארת הריבית האפסית בגוש. בנוסף, סימני השאלה בעניין הישארות או יציאה של בריטניה מגוש האירו מוסיפים לאי יציבותו של האירו. נקודת תמיכה לאירו נמצאת ב-1.05 אירו לדולר ונקודות התנגדות נמצאת ב-1.16 אירו לדולר".
ביחס לדולר-שקל מציינים באיגוד כי במהלך התקופה הנסקרת, התחזק מעט הדולר מול השקל. צמד המטבעות נסחר כעת סביב שער של 3.85 שקל לדולר. באגוד הוסיפו כי "אנו מעריכים כי באם תעלה הריבית בארה"ב בזמן הקרוב, הדבר יתרום להתחזקות הדולר מול השקל (עקב פער גאוגרפי בין הריביות). אך מנגד, יש לציין כי באם ייחתמו עסקאות מהותיות בענף הנפט והגז בישראל, הדבר עשוי לתרום להתחזקות השקל מול הדולר. נקודת תמיכה נמצאת ב-3.75 שקל לדולר ונקודת התנגדות קרובה נמצאת ב-4 שקל לדולר ואחריה 4.05 שקל לדולר".
"ביחס לשוק המניות, באגוד ממשיכים להעריך כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת ללקוחות לאורך זמן. ההעדפה היא להשקעה סקטוריאלית תוך "תיבול" התיק בבחירה סלקטיבית של מניות. בחלוקה של 60% חו"ל, 40% ישראל".
"מדד הדאקס הגרמני נסחר ברמת מכפיל עתידי מעניינת להשקעה כחלק מחשיפה לגוש האירו. ניתן להיחשף גם באמצעות מדד MDAX - מדד המניות הבינוניות בגרמניה".
בזירת המאקרו כלכלה של ארה"ב אמרו באיגוד: "אתמול פורסם ספר הבז' שהצביע על צמיחה מתונה בחודש וחצי האחרונים במרבית מחוזות הפד. הדוח שפרסם הבנק המרכזי הצביע עוד על שיפור בפעילות הכלכלית וצמיחה בשכר העובדים במרבית המחוזות. הנתון שפורסם הוא חלק ממכלול שלם של נתונים בהם מתחשב הפד בבואו להחליט האם להעלות את הריבית בפגישה הקרובה שתיערך ב-15.6".
- הפיצוי ל-340 עובדי בנק אגוד שיפוטרו במיזוג עם מזרחי: מיליון שקל
- תיק היהלומים של אגוד הולך לפנינסולה; נסללה הדרך למיזוג עם מזרחי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסקירה ציינו כי על פי האתר הכלכלי בלומברג, הערכת המשקיעים למועד העלאת הריבית, עומדת על 53% להעלאה בחודש יולי, כאשר ההערכה להעלאה כבר בחודש הקרוב ירדה מ-34% ל-22%.
נציין כי נתון מהותי יותר הוא דו"ח התעסוקה שיתפרסם היום בשעה 15:30 (שעון ישראל). על פי הערכות הכלכלנים, הנתון צפוי להציג תוספת של 164 אלף משרות, לעומת תוספת של 160 אלף משרות מהחודש הקודם, שכאמור היה הנתון החלש ביותר בשבעת החודשים האחרונים. באותה שעה צפוי להתפרסם גם אחוז האבטלה במשק, שצפוי לרדת מ-5% ל-4.9%.
- 3.מאיפה התחזית הדולר הולך לרדת !!!!! (ל"ת)הברבור הירוק 05/06/2016 14:09הגב לתגובה זו
- 2.המבין 05/06/2016 11:30הגב לתגובה זובבורסה במטבאות בהכל הציבור לא מאמין בכלום
- 1.המתחזה 04/06/2016 12:17הגב לתגובה זועליות חדות

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
