השבוע יפורסמו אפיקי ה-TV החדשים: מיליונים יוצעו על אפיק 12
קשת, רשת וערוץ 10 הגישו עד היום בצהריים (יום א') את הצעותיהם הכספיות לאפיקים החדשים אליהם ינדדו בנובמבר השנה. הערכה היא כי כבר במהלך השבוע נדע איזה אפיק קיבלה כל זכיינית, בין אפיקים 12 עד 16, עוד לפני המועד שקבע החוק לבחירת האפיקים - 30 באפריל.
לפני כשבועיים פרסמה מועצת הרשות השנייה לגופי השידור שנמצאו כשירים למעבר לרישיונות, את המכרז להגשת הצעות לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור ב-1 בנובמבר השנה. במסגרת המכרז יוקצו האפיקים 12-16 לגופי השידור שניגשו למכרז, כחלק מהמעבר של הזכייניות לרישיונות (ערוץ 10 כבר משדר ברישיון כמעט שנתיים).
כזכור, בחודש נובמבר הקרוב אמורות רשת וקשת להתחיל לשדר ב-2 אפיקי שידור נפרדים. על פי החוק, אמורות 2 החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים 12-16 כאשר האפיקים החדשים יהיו רציפים.
על פי תנאי המכרז, חלוקת האפיקים תיקבע ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, ולאחר מכן ייקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על כל אפיק. למעשה כל זכיינית מחויבת להגיש הצעה לכל אפיק, והראשונה שתזכה באפיק שמספרו הנמוך ביותר, תיצור רצף לגבי שאר האפיקים, לדומגא ערוץ 10 שיזכה באפיק 12, יחייב את 2 הזכייניות הנוספות – קשת ורשת, להתמקם באפיקים 13 ו-14.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם בכיר בשוק הטלוויזיה מעריך כי לפחות 2 מ-3 הזכייניות המסחריות יציעו סכום של כמה מיליוני שקלים עבור אפיק 12, הנחשב יחסית ליוקרתי, אבל בטח לא כזה שישבור שוויון מול אפיקים 13 ו-14, כמו שקרה ב-15 השנים האחרונות בין אפיק 22 החזק מאד לבין אפיק 10, בו התקשה ערוץ 10 לנפק תחרות שווה.
ולמה 12 חזק יותר? כי הוא קל ללחיצה עם האצבע, גם כי ישנה מחשבה שהצופים יתחילו את סבב הצפייה שלהם ב-12 ויעלו מעלה, וגם כי יש בו את הספרה 2, המזוהה עם אפיק 22 החזק כל כך ב-23 השנים האחרונות.
- 2.מור 24/04/2017 11:41הגב לתגובה זוחדשות 2? מה קורה פה?
- אחד שיודע 25/04/2017 20:53הגב לתגובה זוערוץ 20 היה הערוץ של האח הגדול והפך לערוץ מורשת ולא קרה שום אסון.
- 1.ערוץ 10 ישאיר את השם? (ל"ת)שאלה מהקהל 23/04/2017 13:55הגב לתגובה זו
- אוהד 23/04/2017 15:53הגב לתגובה זוזה לשנות סדרי עולם. לא מבין מה היה דחוף לביבי לזרז את זה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
