גיא רולניק דורון צברי
צילום: יח"צ, צילום מסך רשת
פרסום ראשון

'הפועלים' על הכוונת: צברי ורולניק יצלמו סרט לתאגיד

דורון צברי חוזר לשת"פ עם גיא רולניק אחרי ההצלחה של 'מגש הכסף'. ב'כאן בהקמה' הקימו צוות תחקירים מיוחד לפרויקט שיעקוב אחרי שלל פרשיות שחיתות לכאורה ב-30 השנים האחרונות בבנק
אלכסנדר כץ | (6)

שורה של גילויים עיתונאים על מאחורי הקלעים של בנק הפועלים הובילו לסערות שעברו ועוברות על הבנק בשנים האחרונות. סערות אלה, שטומנות בחובן התנהלות בעייתית ופרשיות שחיתות שונות, יעמדו במרכזה של פרויקט דוקומנטרי שמפיק תאגיד השידור הציבורי כאן בהקמה.

 

לאייס נודע כי את סרט הדוקו מצלמים דורון צברי וגיא רולניק, שחוזרים לשתף פעולה כשנה וחצי לאחר שידורה של מגש הכסף בערוץ 8 שלHOT  , וההצלחה שהסדרה רשמה. צברי - שהצטרף לחטיבת החדשות של התאגיד, ורולניק – המו"ל המייסד של TheMarker, החלו לצלם את הסרט שעוסק ב-30 שנות שחיתות לכאורה בבנק, ולא רק בפרשה האחרונה שעוסקת בהטרדה מינית המיוחסת למנכ"ל הקודם ציון קינן.  לצורך הפרויקט הוקם צוות תחקירים מיוחד בחטיבת החדשות של כאן בשיתוף פעולה עם רולניק, שהגיע לישראל במיוחד לצורך ההפקה של הסרט.

 

כזכור, לפני מספר חודשים נחשף בתכנית עובדה כי עובדת לשעבר של הבנק התלוננה על תקיפה מינית נגד ציון, וכי נחתם עמה הסכם שתיקה, בלי לידע את דירקטוריון הבנק ואת בנק ישראל. בקיץ שעבר עזב קינן את הבנק, ולאחר גילוי הסיפור פרש גם יו"ר הבנק יאיר סרוסי. אבל הבנק סבל בשנים האחרונות משלל פרשיות, למשל אלה הקשורות ביו"ר הבנק לשעבר דני דנקנר, מרצה בימים אלו עונש מאסר שני.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עכשיו ברור למה THEMARKER דחף להקמת התאגיד???? (ל"ת)
    dan 16/01/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אזרח 15/01/2017 22:01
    הגב לתגובה זו
    סליחה רבותיי אתם נפלתם על הראש. רולניק הוא איש עסקים פרטי וגורם בעל השפעה פוליטית מובהקת, השידור הציבורי מיועד לאנשים העונים להגדרה הזאת ורולניק הוא איש עסקים. אבל אתם סותמים את הפה כי מדובר במישהו חזק ופעיל. בושה.
  • 4.
    כאן מניפולציות 15/01/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    ספין לצרכי פוליטיקה וקמפיין.
  • 3.
    אם הם היו עולים לשידור בזמן לא היו את ההתפטרויות הגדולות האלה (ל"ת)
    הכל בגלל נתניהו הזבל 15/01/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתי צברי מתפטר? 15/01/2017 12:52
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה כלום כי אין כלום
  • 1.
    אנשי הכלב 15/01/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    שכבר שנים כותבת על הצחנה העולה מהבנק הזה.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.