בגלל חשש לפגיעה בחייו: המשטרה מספקת "סל אבטחה" לכתב הפלילים ארצי חלפון
עשור לאחר ש"זכה" לאבטחה משטרתית מתוגברת, נאלץ ארצי חלפון לקבל על עצמו שוב אבטחה. לאייס נודע כי לאחרונה קיבל חלפון "סל אבטחה" שכוללת סיורים תכופים והדוקים סביב ביתו, בדיקות חבלניות לאורך שעות היום בסביבת הבית ואיכון הטלפון של הכתב במערכת המשטרתית.
חלפון מסקר את עולם הפלילים כבר כמעט 20 שנה. בתחילת 2007, כשהיה כתב הפלילים והמשטרה של המקומון כל הנגב, חווה 3 תקריות אלימות כלפיו בעקבות כתבות שפרסם על עולם הפשע בדרום. לאחר סדרת איומים בטלפון, ארב לחלפון מחוץ לביתו רעול פנים עם סכין שניסה לפגוע בו. חלפון נאבק בו והצליח להבריחו. כעבור 5 שבועות הושלך רימון רסס לביתו והרג את כלבתו.
המשטרה החליטה שיש להוציא את חלפון מבאר שבע ושיכנה אותו בדירת מסתור במרכז הארץ. אולם העבריינים איתרו את הדירה למקום הגיע אדם חמוש, שנתקל שם במאבטח שהצליח להבריח אותו. בשלב זה הועבר חלפון שוב, לדירת מסתור בצפון הארץ בה שהה מספר חודשים.
ברשת ידיעות תקשורת החליטו כי חלפון יתחיל לעשות פרויקטים רשתיים וכתבות סינדיקציה בתחום הפלילים והמשטרה, ומאז הוא עושה זאת עבור כלל הרשת. לאחרונה, בשל אירוע פלילי ספציפי שלא ניתן לפרסם מהו, עלה החשש כי עבריינים ינסו שוב לפגוע בחייו של חלפון על רקע עיסוקו ככתב פלילי והפרסומים שלו בעבר, ובמשטרה הוחלט להרכיב לו "סל אבטחה".
בשיחה עם אייס מאשר חלפון את דבר "סל האבטחה", ומתאר חיים של עיתונאי שיש חשש לפגיעה תמידית בחייו. "לאחרונה הייתה מכונית שנצמדה אליי והיו רכבים חשודים ואנשים חשודים ליד הבית", הוא סיפר לאייס. "יש לי משפחה ואני מודאג. למזלי אשתי לא מפחדת מכלום".
חלפון טוען לאוזלת ידה של המשטרה בטיפול בפשיעה החמורה. "איך כתבים מביאים חומרים מתוך ארגוני הפשיעה, והמשטרה לא מצליחה?", הוא ספק שואל ספק עונה. "אין למשטרה יכולת מודיעינית, בכלל – היא מסתמכת על מצלמות אבטחה וניסיונות לגייס עדי מדינה".
לדבריו, "כל הכתבים הפלילים מבינים שעולם הפשע כבר לא רואה בעיניים - מפוצצים מכוניות ולוקחים את הסיכון שיהיה גם בני משפחה בנפגעים ולא רק מושא הפגיעה. לוקחים את הסיכון שיפגעו עוברי אורח חפים מפשע. אין היום קוד אדום. הגבולות היטשטשו מזמן. קל מאד להשיג אמצעי לחימה. העבריינים לא נהיה הופכים לפחות פחדנים או לכאלה עם יותר תעוזה - הם פשוט יותר מופרעים. חלק לא מבוטל מהחיסולים בשנה האחרונה לא יפוענחו, בגלל הכסף הרב שמושקע באותם 'מבצעים' – העבריינים משלמים כל כך הרבה כסף למחסלים ככה שאין בעיה להשתיק את מי שצריך. אנשים ייקחו את הסוד לקבר - כי הם מקבלים כל כך הרבה כסף. המצב קשה מאד היום".
- 4.לא העיפו אותו? (ל"ת)הוא עוד במיינט? 26/11/2019 18:44הגב לתגובה זו
- 3.חלפון כתב ליגה ז׳ (ל"ת)איש מקצוע 06/04/2017 22:38הגב לתגובה זו
- 2.למה העיפו אותו מYNET 08/06/2016 11:33הגב לתגובה זועושה הרבה רעש וצלצולים אבל שום כלום. שום תחקיר, ידיעות פליליות ברמה של מקומוון
- 1.סקרן לדעת 06/06/2016 14:37הגב לתגובה זותבררו למה העיפו אותו מYNET

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.