מסתמן: בגלל דרישות השכר המופרזות - קול ברמה לא תגייס טאלנט במקום מוטי לביא

לקול ברמה פנו עשרות מגישים שהציעו עצמם במקום לביא, ואולם דרישות שכר של עשרות אלפי ש' ומענקי חתימה הובילו להחלטה כי בשלב הראשון המחליף יהיה מתוך סגל התחנה
אלכסנדר כץ |

אחרי ההודעה על העזיבה הדרמטית של מוטי לביא לקול חי, בקול ברמה עוד לא מצאו מחליף לרצועת הבוקר שייכנס לנעליו של לביא עם עזיבתו בעוד כ-3 שבועות. לאייס נודע כי בתחנה מעוניינים בשלב הראשוני לשבץ לרצועה גורמים מתוך התחנה, ולא להביא טאלנטים מבחוץ, למרות בורסת השמות שכוללת בין היתר את ידידיה מאיר.

על פי הערכות בשוק, הרוויח לביא כ-20 אלף שקלים בחודש בקול ברמה, סכום שבתחנה מסרבים להתייחס אליו. על פי פרסום באתר הברנז'ה החרדי פיצ'יפקעס, שכרו בקול חי כבר יעמוד על 50 אלף שקלים בחודש, ואולם גורמים בתקשורת החרדית מטילים ספק בסכום זה.

 

הזינוק המסתמן בשכרו של לביא מוביל כנראה לבועת שכר, כאשר מועמדים פוטנציאלים – בעיני עצמם – דורשים עשרות אלפי שקלים לחודש. גורם המכיר את הפרטים מספר לאייס כי בפחות משבוע כבר פנו כ-30 איש, ישירות או באמצעות גורמים, כדי להציע את עצמם. "כל אחד מבקש לפחות 20 אלף שקל בחודש, היו כאלה שרצו גם מענק חתימה במאות אלפי שקלים", אמר הגורם.

 

בתחנה מחכים ככל הנראה לרגיעה בגזרה, ויתכן כי בעתיד היותר רחוק יתחילו לגשש לגבי הבאה מבחוץ של מגיש בכיר. מנכ"ל רדיו קול ברמה אריאל דרעי סירב להגיב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.