חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני החג
פסח, אחד ממועדי הצרכנות הבולטים שבחגי ישראל, מעורר חשיבת קרב מבצעית בקרב רשתות שיווק ובעלי עסקים. לא מדובר רק במבצעים שיספקו לעם ישראל המשתולל בקדחת קניות, כי אם באיך יקרעו את ים הסוף של התחרות השיווקית בדקה ה-90 של המומנטום. האם נקיטת צעדי מכירה משמעותיים, התעוררות למאמצים שיווקיים במחשבה לשרת מטרות של נוכחות אורגנית וחיזוק הנכס הדיגיטלי רגע לפני פסח היא חשיבה נכונה? את זה יעשה התם. והחכם? הוא כבר נערך מראש לקידום שיווקי כל השנה, וברגע האמת יתבשם מפירות האביב. התם - מה בעצם הוא אומר? פעילות מוגברת לפני החג, תגבה את אי הפעילות השנתית ותוביל בכל מקרה למכירות. התם בתמימותו, לא לוקח בחשבון למשל שקידום אורגני בעיקר, המטמיע מילות מפתח לטובת נוכחות חזקה במנועי החיפוש, הוא פעולה שיש לבצע כל השנה כדי ליהנות מאפקטיביות בזמן אמת. תזמון מהרגע להרגע והתעוררות בישורת האחרונה שלפני החג, לא תוביל את התם להיות עסק הנהנה מיעילות מכירתית וגם אם ישקיע תקציב משמעותי לקמפיין ממומן בגוגל ו/או בפייסבוק, אין זה מבטיח שיכסה את הפער כמו של זה הנוהג באחריות דיגיטלית כל השנה. חכם מה הוא אומר? לשריין נדל"ן בגוגל חודשים קודם ניהול פעילות שיווקית סדורה יש לבצע תוך תכנון אסטרטגי רב שנתי הכולל את לוח זמני החגים, ולא כמבצע יציאת מצרים לא מבוקר. כך גם קידום אורגני במנועי החיפוש, יש לבצע כל השנה ולא רק לפני פסח או חגים. רשת צרכנות, עסק או חנות שינסו לקדם עצמם בן רגע, לא יוכלו להיות ממוקמים בתוצאות הגבוהות של גוגל, לשם כך עליהם להיערך מראש ולעבוד על הקמת הנכסים הדיגיטליים שלהם - להשיג את "הנדל"ן" הגוגלי ולהיות נוכחים בתוצאות הגבוהות, לארגן את החנות הוירטואלית, לטפח את ערוץ היוטיוב - ואל תוך המערך המאורגן הזה, "לצקת" את המבצע החדש/ הידיעה/ הסרטון הקשורים במטרות פסח שלהם. כך למשל, אם ברשותי חנות אלקטרונית לממכר מתנות שאת ביטויי המפתח שלה קידמתי כל השנה, הרי שהיא מקודמת גם בפסח וכל שעלי לעשות הוא להאיר מוצרים רלוונטיים לחג. באופן זה אני מבטיח שהבשורות החדשות שלי לקהל היעד הרלוונטי יצופו ויבלטו על הקרקע האיתנה שהקדמתי לצור. מעבר לכך, עסק חכם הוא זה המתייחס למגמות השינויים ולדרישות של גוגל באופן עקבי ושוטף, כי את אלו לא ניתן ליישם כהרף עין, זה המיישם מראש, הוא זה שמנצח את קרב הצרכנות ברגע האמת. כך למשל, אתרי מכירה חכמים, לא מסתפקים בתמונה ובמפרט טכני שיציל אותם בקרב התחרות, אלא נערכים כל השנה עם תכנים מילוליים המשאירים אצלם את הגולש לאורך זמן (לעומתם, מי שיחשוב על התגברות על משוכת לוחות הזמנים על ידי העתקה ושכפולים הרי שהדבר יוריד את דירוגם לא רק לפני החג אלא יגלה אותם לתחתית כל השנה). החכם מנגיש חנויות חכמות מתאימות עצמן לשפה פשוטה וקומוניקטיבית, ולביטויי מפתח טבעיים עליהם חשבו מראש, במקום שיגיבו בלחץ בצרופים חסרי משמעות של מילים. עסקים נבונים יגדילו לעשות ואף יתאימו עצמם מבעוד מועד לחיפושים בסמארטפונים ובאמצעות תקשורת קולית וישבצו שאילתות וביטויים שכיחים בעל פה. החכמים במיוחד, אף יוסיפו וישכילו בהגדלת כמות הקישורים מאתרים רלוונטיים מוכרים ובעלי תוכן ראוי אל האתר שלהם. לסיכום, החכם יודע שבתחרות הערנית סביב פסח, צריך להתאמץ לא רק כדי להשיג את תשומת הלב והחשיפה, אלא לקבל גם את ההנעה לפעולה אחרי שקיבל את החשיפה, ולהפעיל לשם כך את כל הערוצים - יוודא שהאתר נגיש לכל קהליו, גם לגולשים עם צרכים מיוחדים, יקדם מבצעים ביוטיוב, בפוסט בבלוג באתר, ומכל ערוץ יוודא שיצר הנעה נוחה וידידותית לפעולה. אלון זכאי הוא מומחה לקידום והנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת 'פיונט טכנולוגיות'

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.