חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני החג
פסח, אחד ממועדי הצרכנות הבולטים שבחגי ישראל, מעורר חשיבת קרב מבצעית בקרב רשתות שיווק ובעלי עסקים. לא מדובר רק במבצעים שיספקו לעם ישראל המשתולל בקדחת קניות, כי אם באיך יקרעו את ים הסוף של התחרות השיווקית בדקה ה-90 של המומנטום.
האם נקיטת צעדי מכירה משמעותיים, התעוררות למאמצים שיווקיים במחשבה לשרת מטרות של נוכחות אורגנית וחיזוק הנכס הדיגיטלי רגע לפני פסח היא חשיבה נכונה? את זה יעשה התם. והחכם? הוא כבר נערך מראש לקידום שיווקי כל השנה, וברגע האמת יתבשם מפירות האביב.
התם - מה בעצם הוא אומר? פעילות מוגברת לפני החג, תגבה את אי הפעילות השנתית ותוביל בכל מקרה למכירות. התם בתמימותו, לא לוקח בחשבון למשל שקידום אורגני בעיקר, המטמיע מילות מפתח לטובת נוכחות חזקה במנועי החיפוש, הוא פעולה שיש לבצע כל השנה כדי ליהנות מאפקטיביות בזמן אמת. תזמון מהרגע להרגע והתעוררות בישורת האחרונה שלפני החג, לא תוביל את התם להיות עסק הנהנה מיעילות מכירתית וגם אם ישקיע תקציב משמעותי לקמפיין ממומן בגוגל ו/או בפייסבוק, אין זה מבטיח שיכסה את הפער כמו של זה הנוהג באחריות דיגיטלית כל השנה.
חכם מה הוא אומר? לשריין נדל"ן בגוגל חודשים קודם
ניהול פעילות שיווקית סדורה יש לבצע תוך תכנון אסטרטגי רב שנתי הכולל את לוח זמני החגים, ולא כמבצע יציאת מצרים לא מבוקר. כך גם קידום אורגני במנועי החיפוש, יש לבצע כל השנה ולא רק לפני פסח או חגים. רשת צרכנות, עסק או חנות שינסו לקדם עצמם בן רגע, לא יוכלו להיות ממוקמים בתוצאות הגבוהות של גוגל, לשם כך עליהם להיערך מראש ולעבוד על הקמת הנכסים הדיגיטליים שלהם - להשיג את "הנדל"ן" הגוגלי ולהיות נוכחים בתוצאות הגבוהות, לארגן את החנות הוירטואלית, לטפח את ערוץ היוטיוב - ואל תוך המערך המאורגן הזה, "לצקת" את המבצע החדש/ הידיעה/ הסרטון הקשורים במטרות פסח שלהם.
- והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
- כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, אם ברשותי חנות אלקטרונית לממכר מתנות שאת ביטויי המפתח שלה קידמתי כל השנה, הרי שהיא מקודמת גם בפסח וכל שעלי לעשות הוא להאיר מוצרים רלוונטיים לחג. באופן זה אני מבטיח שהבשורות החדשות שלי לקהל היעד הרלוונטי יצופו ויבלטו על הקרקע האיתנה שהקדמתי לצור.
מעבר לכך, עסק חכם הוא זה המתייחס למגמות השינויים ולדרישות של גוגל באופן עקבי ושוטף, כי את אלו לא ניתן ליישם כהרף עין, זה המיישם מראש, הוא זה שמנצח את קרב הצרכנות ברגע האמת.
כך למשל, אתרי מכירה חכמים, לא מסתפקים בתמונה ובמפרט טכני שיציל אותם בקרב התחרות, אלא נערכים כל השנה עם תכנים מילוליים המשאירים אצלם את הגולש לאורך זמן (לעומתם, מי שיחשוב על התגברות על משוכת לוחות הזמנים על ידי העתקה ושכפולים הרי שהדבר יוריד את דירוגם לא רק לפני החג אלא יגלה אותם לתחתית כל השנה).
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
החכם מנגיש
חנויות חכמות מתאימות עצמן לשפה פשוטה וקומוניקטיבית, ולביטויי מפתח טבעיים עליהם חשבו מראש, במקום שיגיבו בלחץ בצרופים חסרי משמעות של מילים. עסקים נבונים יגדילו לעשות ואף יתאימו עצמם מבעוד מועד לחיפושים בסמארטפונים ובאמצעות תקשורת קולית וישבצו שאילתות וביטויים שכיחים בעל פה. החכמים במיוחד, אף יוסיפו וישכילו בהגדלת כמות הקישורים מאתרים רלוונטיים מוכרים ובעלי תוכן ראוי אל האתר שלהם.
לסיכום, החכם יודע שבתחרות הערנית סביב פסח, צריך להתאמץ לא רק כדי להשיג את תשומת הלב והחשיפה, אלא לקבל גם את ההנעה לפעולה אחרי שקיבל את החשיפה, ולהפעיל לשם כך את כל הערוצים - יוודא שהאתר נגיש לכל קהליו, גם לגולשים עם צרכים מיוחדים, יקדם מבצעים ביוטיוב, בפוסט בבלוג באתר, ומכל ערוץ יוודא שיצר הנעה נוחה וידידותית לפעולה.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום והנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת 'פיונט טכנולוגיות'

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.