והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
אריק איינשטיין ז"ל כנראה לא כתב לעצמו דף בוויקיפדיה, ובטח שלא העלה פוסטים לרשתות החברתיות. ובכל זאת, רשת האינטרנט מלאה באזכורים אודותיו - מגמה שהפכה לאש בשדה הפיקסל מאז פטירתו בנובמבר 2013.
בחודשים האחרונים נפרדנו משורה מכובדת של אושיות חברה ותרבות ישראליות, הזוכות לעדנה מחודשת ברשת האינטרנט. אם תקלידו במנועי החיפוש שמות כמו איינשטיין, ספי ריבלין, אריאל (אריק) שרון או שולמית אלוני, תגלו כי מורשתם זוכה לקידום מאסיבי, הנתמך באופן אורגני בפעולות שיתוף ותגובה של הציבור הרחב. כל אלו הופכים את מורשתם נגישה להמון הרחב והופכת את דמותם למותגי על נצחיים המקודמים באופן טבעי ברשת.
איך זה קורה? בימים בהם הדרישה של מנועי החיפוש לתוכן חדשותי עולה, יכולים אנשי עסקים או פוליטיקאים ללמוד ממותגי הנצח של הרשת, כיצד לייצור שיח אלמותי הנהנה מקידום אורגני באופן טבעי. נגיעה בנושאים קולקטיביים, פרסום מאמרים בנוגע לאירועים היסטוריים או תרבותיים ואפילו העלאת זיכרונות בנוגע לפרסונה מוכרת - מקשרים את הכותב באופן ישיר לדיון המתנהל ברשת.
כך לדוגמה, יום הנצחה או אפילו פוסט לזכר השקת אלבום מופת, יהפכו עד מהרה לטרנד ויראלי שיזכה לתגובות מצד קהל הגולשים. בהקשר זה חשוב להתמקד בנושאים חיובים המעוררים דיון מפרה בנושא, ולהימנע בדיון באושיות או נושאים מעוררי מחלוקת, דוגמת פרשת אייל גולן שזוכה לכותרות - ועלולה ליצור באזז שלילי (גם אם מאסיבי).
- חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני שמתחיל החג
- כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ריכוזיות כמפתח לקידום אורגני
כדי ליצור מותג יציב לאורך זמן, אנחנו חייבים לרכז את החומרים באתר אחד מרכזי, שיאפשר לקהל נגישות לחומרים - במקום להסתמך על אתרים חברתיים, שדפיהם עלולים להימחק או להיחסם בעתיד. אתר פרטי ומזוהה יש לפתוח על שם האישיות שאנו רוצים להנציח (מומלץ להכניס גם כינויים) או עם מילים המציינות נושא בעל משמעות חברתית. אתר זה יאפשר לנו לתקשר בין המידע בערוצים השונים ויהפוך כלי מרכזי בשימור מורשתו של האדם (או הנושא) בצורה מרוכזת וידידותית למשתמש.
את האתר יש לקשר לערוצי המדיה השונים ברשת, בהם מופיעים תכנים על חייו ופועלו, דוגמת יוטיוב, בלוגים, אלבומי תמונות ודפים ברשתות חברתיות וידיעות מאתרי תקשורת. כך לדוגמה, באתר לזכרה של שולמית אלוני ז"ל, נוכל להוסיף מידע ביוגרפי נדרש, למקם אלבומי תמונות מהאינסטגרם, נוסיף קישור לדף ההנצחה בפייסבוק ולסרטונים מיוטיוב, עם הופעותיה, ונזמין את הגולשים להגיב ולהוסיף קישורים נוספים.
איך הפכה ויקיפדיה מקור גלישה לרגל
זה המקום לבדוק אם האישיות או הנושא שאנו רוצים להנציח, זוכה למקום מכובד גם בוויקיפדיה. פתיחת דף תוכן באינציקלופדיה המקוונת תלויה בהסכמת עורכי האתר, שיבדקו את ההקשר הציבורי וערכו של התוכן לכלל הגולשים (חומרים מסחריים לא יאושרו). ולכן יש לכתוב את התכנים בצורה פשוטה, תמציתית וללא אוריינטציה שיווקית - שעלולה להביא למחיקתם. כמו כן מומלץ להוסיף לטקסט קישורים ודגשים מתאימים (הסברים מפורטים תמצאו בתוך ויקיפדיה), שיהפכו את התוכן לרלוונטי עבור מנועי החיפוש וילוו בקישור ישיר לאתר שהקמתם.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בצורה זו ניתן לחבר בין עולמות התוכן השונים ולהעניק לאדם או לנושא שבחרנו מקום של כבוד במרחבי הרשת. עם הזמן, ובעזרת ההיענות של הגולשים, יהפוך הנושא למותג על שמקדם את עצמו וזוכה לקידום אורגני טבעי שיעניק לו חיי נצח במרחבי הרשת.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום והנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת 'פיונט טכנולוגיות' וחתום על הספרים 'שיווק נכון בפייסבוק' (2010) ו'שיווק נכון באינטרנט' (2006, אוריון).

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.63% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.63% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
