איגוד הפרסום מחזר אחר איגוד השיווק: "הקקטוס לא יתקיים בלי המפרסמים"
אמיר גיא, היו"ר הנכנס של איגוד הפרסום ומנכ"ל האיגוד יגאל בראון החלו ליישם את האג'נדה החדשה של האיגוד בכל הנוגע לתחרות הקריאייטיב הישראלית קקטוס הזהב. כפי שגיא - היו"ר הנכנס רואה את הדברים - הקקטוס לא ייצא לדרכו במידה, ולדבריו, לא יתקיימו 2 תנאים: "שהמפרסמים יקחו בו חלק ושהתחרות תהפוך לחגיגה במקום זירת דמים".
לפני כחודש, החלו מגעים ראשוניים בין איגוד הפרסום לאיגוד השיווק, וזאת בפגישה שיזמו גיא ובראון עם תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד ואייל מליס המשמש כיו"ר. נכון לרגע זה אומרת בירו לאייס: "איננו יודעים עדיין מה איגוד הפרסום מעוניין להציע לנו ובאיזו מתכונת. ברגע שנקבל את המתאר והפרופיל, נציג אותו לחברי ההנהלה של איגוד השיווק ואז נדע מה לעשות".
יצוין כי עד לפני כ-6 שנים, איגוד השיווק (איגוד המפרסמים בגלגולו דאז) היה שותף מלא של איגוד הפרסום בניהול תחרות הקקטוס. בהחלטה חד צדדית שקיבל האיגוד הוא הודיע לבראון ויאיר גלר ששימש בזמנו כיו"ר איגוד הפרסום על פרישתו מהתחרות מטעמים של רצון להתמקד בשיווק ולקחת צעד לאחור בכל הקשור לזירת הפרסום. במקביל סגר האיגוד את מגזין אותות שאותו הפיץ ועסק בפרסום, כמו גם את בית הספר לפרסום אותו ניהל. במקום השיק האיגוד אתר אינטרנט לענייני שיווק ומכללה לימודי שיווק.
לטובת מאמצי גיא ובראון לרתום חזרה את איגוד השיווק לתמונת הקקטוס יוזכר כי הנהלת איגוד השיווק שהחליטה לפרוש מהתחרות (בזמנו כיהן ירון דור כיו"ר), התחלפה מאז כבר פעמיים. בהנהלת איגוד השיווק צפויים להזמין את בראון וגיא להציג בפניהם את הדרך בה הם רואים את איגוד השיווק מתשלב בחזרה ולקח חלק פעיל ואסטרטגי בתחרות.
מבחינת אמיר גיא, היו"ר הנכנס, קקטוס ללא מפרסמים אינו אופצייה. לדבריו עדיף שהקקטוס לא יתקיים גם בשנת 2014 ורק שלא יצא לדרכו במתכונתו מהשנים האחרונות. על דחייה אפשרית של ההצעה על ידי איגוד השיווק אומר גיא: "לא תהיה דחייה שכזו - נמצא דרך שתשרת את האינטרסים של 2 הצדדים".
על פניו נראה כי חזרתם של המפרסמים לתחרות הקקטוס תבוא לידי ביטוי, כפי שהיה בעבר, בצורת שופטים מעולם השיווק, בדרג סמנכ"לי שיווק שיצטרפו לשופטים המייצגים את ענף הפרסום ומגיעים מתוכו. סוגיות נוספות להם נדרש איגוד הפרסום לקראת הפקת הקקטוס הבא נוגעות לזהות מזמיני העבודות המוגשות. דהיינו צמצום למינימום של עבודות פרסום שמאחוריהן לא עומדת חברה מסחרית כלשהי, או שלא נוצרו במסגרת קמפיין אמיתי עבור לקוח כלשהו ופורסמו באופן רשמי, גלוי ומסודר במדיות השונות. בנוסף, מציין גיא בשיחה עם אייס כי "נדרש שינוי גם בעלויות הנדרשות להגשת עבודות ואלו יצטרכו לרשת משמעותית. אנחנו לא רוצים שהקקטוס יהיה עול על המתמודדים".
- 2.ורשה 30/09/2013 09:55הגב לתגובה זולא ניצול העובדים והבינוניות של הענף לא
- 1.המשווק 29/09/2013 20:35הגב לתגובה זושניצח את להעביר את דביר בהפרש זעום. עם רמת הקריאייטיב בארץ כדאי לבטל את התחרות.
- שוקה נהדר 30/09/2013 13:01הגב לתגובה זונראה אותך כותב את התסריטים האלה משווק קטן
- 30/09/2013 18:53שוקה היום יחסית די קאלט אבל לקח לו המון שנים ומליוני שקלים של מדיה ועוד כמה מליונים למגה טאלנטכדי להגיע למעמד הזה, הלוקיישנים והסיטואציות דיוויות נו אם סוכן זה מיושן בואו נלך לפרעונים, מוזיאונים של הסטורייה, נו שתדבר יידיש הכל בתוך הקופסא מה שעושה את זה נחמד)לא יותר( זה הגגים ובכלל כל הקונספט האסטרטגי להכנס בחבבסוכני הביטוח. וזו לא ח

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.