איגוד הפרסום מחזר אחר איגוד השיווק: "הקקטוס לא יתקיים בלי המפרסמים"
אמיר גיא, היו"ר הנכנס של איגוד הפרסום ומנכ"ל האיגוד יגאל בראון החלו ליישם את האג'נדה החדשה של האיגוד בכל הנוגע לתחרות הקריאייטיב הישראלית קקטוס הזהב. כפי שגיא - היו"ר הנכנס רואה את הדברים - הקקטוס לא ייצא לדרכו במידה, ולדבריו, לא יתקיימו 2 תנאים: "שהמפרסמים יקחו בו חלק ושהתחרות תהפוך לחגיגה במקום זירת דמים".
לפני כחודש, החלו מגעים ראשוניים בין איגוד הפרסום לאיגוד השיווק, וזאת בפגישה שיזמו גיא ובראון עם תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד ואייל מליס המשמש כיו"ר. נכון לרגע זה אומרת בירו לאייס: "איננו יודעים עדיין מה איגוד הפרסום מעוניין להציע לנו ובאיזו מתכונת. ברגע שנקבל את המתאר והפרופיל, נציג אותו לחברי ההנהלה של איגוד השיווק ואז נדע מה לעשות".
יצוין כי עד לפני כ-6 שנים, איגוד השיווק (איגוד המפרסמים בגלגולו דאז) היה שותף מלא של איגוד הפרסום בניהול תחרות הקקטוס. בהחלטה חד צדדית שקיבל האיגוד הוא הודיע לבראון ויאיר גלר ששימש בזמנו כיו"ר איגוד הפרסום על פרישתו מהתחרות מטעמים של רצון להתמקד בשיווק ולקחת צעד לאחור בכל הקשור לזירת הפרסום. במקביל סגר האיגוד את מגזין אותות שאותו הפיץ ועסק בפרסום, כמו גם את בית הספר לפרסום אותו ניהל. במקום השיק האיגוד אתר אינטרנט לענייני שיווק ומכללה לימודי שיווק.
לטובת מאמצי גיא ובראון לרתום חזרה את איגוד השיווק לתמונת הקקטוס יוזכר כי הנהלת איגוד השיווק שהחליטה לפרוש מהתחרות (בזמנו כיהן ירון דור כיו"ר), התחלפה מאז כבר פעמיים. בהנהלת איגוד השיווק צפויים להזמין את בראון וגיא להציג בפניהם את הדרך בה הם רואים את איגוד השיווק מתשלב בחזרה ולקח חלק פעיל ואסטרטגי בתחרות.
מבחינת אמיר גיא, היו"ר הנכנס, קקטוס ללא מפרסמים אינו אופצייה. לדבריו עדיף שהקקטוס לא יתקיים גם בשנת 2014 ורק שלא יצא לדרכו במתכונתו מהשנים האחרונות. על דחייה אפשרית של ההצעה על ידי איגוד השיווק אומר גיא: "לא תהיה דחייה שכזו - נמצא דרך שתשרת את האינטרסים של 2 הצדדים".
על פניו נראה כי חזרתם של המפרסמים לתחרות הקקטוס תבוא לידי ביטוי, כפי שהיה בעבר, בצורת שופטים מעולם השיווק, בדרג סמנכ"לי שיווק שיצטרפו לשופטים המייצגים את ענף הפרסום ומגיעים מתוכו. סוגיות נוספות להם נדרש איגוד הפרסום לקראת הפקת הקקטוס הבא נוגעות לזהות מזמיני העבודות המוגשות. דהיינו צמצום למינימום של עבודות פרסום שמאחוריהן לא עומדת חברה מסחרית כלשהי, או שלא נוצרו במסגרת קמפיין אמיתי עבור לקוח כלשהו ופורסמו באופן רשמי, גלוי ומסודר במדיות השונות. בנוסף, מציין גיא בשיחה עם אייס כי "נדרש שינוי גם בעלויות הנדרשות להגשת עבודות ואלו יצטרכו לרשת משמעותית. אנחנו לא רוצים שהקקטוס יהיה עול על המתמודדים".
- 2.ורשה 30/09/2013 09:55הגב לתגובה זולא ניצול העובדים והבינוניות של הענף לא
- 1.המשווק 29/09/2013 20:35הגב לתגובה זושניצח את להעביר את דביר בהפרש זעום. עם רמת הקריאייטיב בארץ כדאי לבטל את התחרות.
- שוקה נהדר 30/09/2013 13:01הגב לתגובה זונראה אותך כותב את התסריטים האלה משווק קטן
- 30/09/2013 18:53שוקה היום יחסית די קאלט אבל לקח לו המון שנים ומליוני שקלים של מדיה ועוד כמה מליונים למגה טאלנטכדי להגיע למעמד הזה, הלוקיישנים והסיטואציות דיוויות נו אם סוכן זה מיושן בואו נלך לפרעונים, מוזיאונים של הסטורייה, נו שתדבר יידיש הכל בתוך הקופסא מה שעושה את זה נחמד)לא יותר( זה הגגים ובכלל כל הקונספט האסטרטגי להכנס בחבבסוכני הביטוח. וזו לא ח