דואר ישראל יוצאת במכרז חדש: מרחיבה את טווח המשרדים שיוכלו להשתתף

במכרז הקודם (שבוטל) הוגבלה ההשתתפות למשרדי פרסום בסדר גודל בינוני לפי פעילותם השנתית. במכרז שפורסם אתמול הורחב טווח הפעילות הכספי
משה בנימין |

חברת דואר ישראל החליטה לצאת במכרז חדש על תקציב הפרסום. זאת לאחר ביטולו של המכרז הקודם עליו התמודדו גליקמן נטלר סמסונוב, המשרד שטיפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות וזרמון DDB, שטען בזמנו כי ביטול המכרז "מריח לא טוב". ההודעה על היציאה למכרז התפרסמה אתמול באתר דואר ישראל.

הגרסה העדכנית של המכרז שונה מקודמתה. במכרז שבוטל הוגבלה ההשתתפות למשרדי פרסום בסדר גודל בינוני, דהיינו משרדים שפעילותם הכספית בשנה החולפת הייתה בין 80 ל-180 מיליון דולר במחירי מחירון, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. במכרז שהושק אתמול הגדילה דואר ישראל את טווח המשרדים שיכולים להתמודד במכרז, כאשר קבעה כי תחום המינימום להתמודדות יהיה פעילות כספית של 67 מיליון דולר ותחום המקסימום יהיה 200 מיליון דולר, במחירי מחירון, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.

כזכור, על רקע ביטולו של המכרז הקודם, בדואר ישראל מסרו לאייס, כי "ועדת המכרזים של חברת דואר ישראל החליטה על ביטול המכרז מאחר ואף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז". אילון זרמון שמשרדו התמודד מול גליקמן נטלר סמסונוב במכרז הקודם ציין עם ביטולו כי: "זה נשמע לי מוזר, שהרי המכרז היה בנוי מ-2 שלבים. בתחילה נדרשנו לעמוד בתנאי הסף ועמדנו בהם. מאוחר יותר הצגנו בפני ועדת המכרזים פרזנטציית קריאייטיב שזכתה למחמאות גדולות. זה לא מריח טוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.