מבצע עמוד ענן
צילום: Getty images Israel
בדיקה

'עמוד ענן': ירידה משמעותית בהוצאה לפרסום; הטלוויזיה נחתכה ביותר משליש

מבצע עמוד ענן שיתק את ענף הפרסום. פרסומאים גויסו, קמפיינים ירדו מהאוויר והמפרסמים השהו את הפעילות. סקירה על פי נתוני יפעת בקרת פרסום
משה בנימין | (1)

2012 לא מאירה פנים לענף הפרסום. מבצע עמוד ענן שהסתיים אמש עם ההודעה על הפסקת אש הכניס את המדינה לקפאון ובדרך שיתק גם את ענף הפרסום.

משרדי פרסום רבים מעידים כי בשבוע זה קמפיינים שהיו אמורים להיות בשיאם ירדו מן האוויר על פי הוראת חברות המדיה, והמפרסמים עצמם שביקשו להוריד פרופיל עד יעבור זעם. "מספיק לפתוח את עיתון ישראל היום של השבוע האחרון ולהשוות אותו למהדורות שפורסמו לפני המבצע כדי להבין את גודל השינוי ובריחת המפרסמים" אומרת לאייס אחת מבכירות ענף הפרסום.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הטלוויזיה שהפכה למוקד זירת החדשות עם דיווחים שוטפים מאזורי נפילות הרקטות היא שחוותה את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום. שוק העיתונות ואתרי האינטרנט ספגו אף הם חלק מהירידה, אם כי באופן מתון יותר.

הטלוויזיה נחתכת בשליש

בהשוואה בין ההוצאה לפרסום בשבוע שבין ה-7 ל-13 בנובמבר לשבוע שבין ה-14 ל-20 בנובמבר (ימי מבצע עמוד ענן), במגזר הכללי ובמחירי מחירון עולה כי הטלוויזיה ספגה ירידה משמעותית של 33.4% אחוזים בהוצאה לפרסום. בשבוע שקדם למבצע עמדה ההוצאה לפרסום על כ-41 מיליון דולר ואילו בימי מבצע עמוד ענן עמדה ההוצאה לפרסום על כ-27.3 מיליון דולר.

ירידה מתונה בשוק האינטרנט

בתחום הדיגיטל/אינטרנט נרשמה ירידה של 8.49%. בשבוע שקדם למבצע עמדה ההוצאה לפרסום על כ-19.7 מיליון דולר ואילו בימי בשבוע של 'עמוד ענן' עמדה ההוצאה לפרסום על כ-18 מיליון דולר.

משהים פרסום גם בשוק העיתונות

שוק העיתונות ספג ירידה של כ-13% בהוצאה לפרסום. מנתוני יפעת עולה כי בשבוע שקדם למבצע עמדה ההוצאה לפרסום על כ-36 מיליון דולר ואילו בשבוע המבצע של עמוד ענן עמדה ההוצאה לפרסום על כ-31.2 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מפרסם 24/11/2012 01:09
    הגב לתגובה זו
    פריירים תפסיקו לפזר מליונים על משרדי פרסום פלצנים שמגהצים אתכם סתם