יאכטות, דוגמניות ומסיבות: מסכמים את פסטיבל קאן
בשתיים בלילה בדיוק, כפי שהחוק הצרפתי להרס שמחות מוגזמות קובע, המוסיקה נפסקה במסיבת החוף שסגרה את פסטיבל קאן לפרסום וכ-1,000 אנשי קריאייטיב מרחבי העולם, שיכורים ומזיעים, הביטו זה בזה והבינו שהחגיגה נגמרה. מחר, איש איש מהם ישובו אל ארץ מוצאם ויתמודדו עם בריפים ליוגורט בטעם היוגורט של המתחרה ועסקיות צהריים במסעדה שליד המקלט לחתולי רחוב.
מי שניסה להיאחז עוד בחלום הריביירה, התפזר אל אחד הברים בלובי של מלונות הפאר שעל הטיילת, שם בירה עולה חמישים שקלים. הכוונה לכוס של שליש, חצי עולה כמו דוגמנית דומיניקנית חטובת רגליים ללילה ואת שניהם גיליתי שאני עדיין לא יכול להרשות לעצמי.
תומר וערן התגלגלו בעליצות לחדרם, דוריס נעלמה עם הכפיל של מייקל ג'קסון הצעיר, יורם עלה על היאכטה של חב"ד ואני מסתכל על נדב שעדיין מתאושש מהריקוד לצלילי "אנטר סאנדמן" שזה עתה הסתיים. בא לי להתחבק איתו שוב. בא לי לחבק את כל החבורה יחד. חלקנו כאן בפסטיבל פעם הראשונה בחיינו אך באמתחתנו יש חמישה אריות זהב ושלושה פיינליסטים. אני עוצם את עיניי כי עכשיו מגיע פלאשבק שמחזיר אותנו להתחלה...
ישנן דרכים רבות להגיע לקאן ואף אחת מהן אינה פשוטה או זולה. אמצעי התחבורה המומלץ הוא מטוס כמובן אך מי שייאלץ לשלם את כרטיס הכניסה והשהות היקרים מכיסו, אולי ישקול לחסוך קצת כסף על ידי חציית הים התיכון בשחייה. כרישי העמלץ הכחול שמחכים בדרך עשויים להתגלות ידידותיים יותר מהטוקבקיסטים האנונימיים של הברנז'ה שאולי חלק מהם יגיבו על הטור הזה. (תזכורת: להקדים אותם עם איזה "אחלה טור תותח! מחכים ומשעשע." שאני אכתוב לעצמי.)
הדרך הנוחה ביותר להגיע היא לזכות בתחרות קריאייטיב פנים - משרדית שהפרס הראשי שלה הוא טיסה לקאן ולא תלושי הנחה לאחד מהלקוחות. הלחץ התמידי בו שרויים שאר החברים למשרד יגרום להם ככל הנראה להחמיץ את המועד האחרון להגשת העבודות לתחרות ובהתמודדות מול הרעיון הקריאייטיבי של צוות הנהלת החשבונות, הסיכוי די רב לנצח. זה קרה לי בגיתם לפני שש שנים, שבוע בדיוק אחרי שהודעתי שאני עוזב. שאר חברי הצוות המריאו להם לפסטיבל ואני נותרתי בארץ ליהנות מהאירוניה.
אחת הדרכים הטובה יותר להגיע לקאן היא הדרך בה הגענו. עבדנו קשה על פרוייקט למען מטרה טובה (פרו-בונו) והקארמה האירה לנו פנים חזרה. לפני שנתיים יצאנו בבאומן בר ריבנאי עם מהלך משולב מדיות בשם "האימפסיבל בריף" עבור מרכז פרס לשלום בו קראנו לאנשי קריאייטיב מכל רחבי תבל להציע פתרון לגישור הסכסוך בין ישראלים לפלסטינים. הרעיון הנבחר על ידי צוות שופטים דו-לאומי היה בנק דם משותף לישראלים ופלסטינים שהוצע על ידי קופירייטר צרפתי בשם ז'אן קריסטוף רוייר. בנק דם אמיתי לא יכולנו ליצור בגלל מחסור בחמישה מיליארד דולר, אבל כן יצרנו את פרוייקט "Blood Relations" אליו רתמנו את פורום המשפחות השכולות כדי לפתוח בסבב אירועי התרמות דם משותפים לישראלים ופלסטינים, בהם הציבור יכול להשתתף גם באופן וירטואלי.
לא כולנו היינו מצליחים להגיע לפסטיבל קאן לולא זכינו קודם לכן בתחרות רעיון השנה של רשת סאצ'י אנד סאצ'י (חברת האם). כך מצאתי את עצמי יחד עם ערן ותומר, במלון קרלטון המרכזי, כשהנהלת הפרוייקט, דוריס, יורם, יוסי ונדב חולקים דירת תענוגות אינטימית לא רחוק מאיתנו.
ארוחות הבוקר השערורייתיות בקרלטון על המרפסת שמשקיפה לים היו כר המפגש לבכירי ענף הפרסום העולמי. לימיני יושב אנדרו קלר, שותף בקריספין פורטר בוגוסקי, אחד ממשרדי הפרסום הטובים בעולם. אני מחמיא לו בלי למצמץ על אמריקן אקספרס, שלקח את הגרנד פרי על מהלך העסקים הקטנים שהפך בארה"ב ליום לאומי. לא מתבייש ללקק אפילו יותר למבוגר עם השיער הארוך והכובע לשמאלי. זה בוב גרינברג, יהודי משעשע והבעלים של R/GA הניו-יורקי שפיתח יחד עם הלקוח שלו, סטפן אולנדר, את הנייקי פלוס: הצמיד האלקטרוני שעוזר למיטב התקציבאיות לדווח על מעלליהן האתלטיים בפייסבוק. הפלוס הוא רק הראשון בשושלת מוצרים מהפכנים שמממשקים בין הגוף למחשב, חלקם טרם הגיעו לארץ אבל כל אחד מצמד המפתחים הזה הוא אגדה בתחומו. גרינברג הוא ממציא, דיידלוס מודרני, שהתחיל כיוצר אפקטים למדע בדיוני ואולנדר, שדומה אחד לאחד למתיו מקונהי, מוביל את נייקי בשנים האחרונות לגבהים אמיצים ורווחיים.
הם רק דוגמה בולטת לכמות הכישרון שמתנדנדת שם ברחובות קאן ולעבודות המופלאות שתלויות על קירות היכל התהילה. מבוגרים מהפכנים כמו דן ויידן (ויידן+קנדי) מסתובבים לצד נערות ונערי קריאייטיב גאונים שלבושים בתחכום ומקועקעים כמו מלח. ביניהם, גם אנחנו הרגשנו לשבוע ככוח שיכול להפוך רעיון למציאות. את אריה הזהב החמישי (שהוענק לנו בקטגוריית הסרטים הקשה על סרט הדוקו הקצר שעשינו על הפרוייקט בבימוי גי"א מיכאל) כבר חגגנו על היאכטה שהמשרד של ז'אן, שותפנו הצרפתי, שכר. שם הצטלמנו יחד למזכרת עם גוויית הדוב שגילמה במאי אקסצנטרי בסרט עתיר הפרסים והמצליח של קנאל פלוס.
אני יכול לעוף עכשיו שעות סביב כמות ואיכות הקריאייטיב שראינו שם. כיצד הוכח פעם אחר פעם כי דווקא המקוריות והנועזות מנצחים גם בפרסום וגם בשיווק: תסריטים חדשניים ומפתיעים עם קאסטינג שובר שיגרה שברו מכירות, פעילויות דיגיטליות מורכבות ונהדרות סקרנו את הגולשים והובילו לשינוי בתפיסות מותג, ופעלולים לא מתחנפים כמו האופנוענים בקולנוע של קרלסברג זכו לעשרות מיליוני זוגות עיניים. לחזור לארץ ולגלות את הברייק המשעמם בטלוויזיה והבאנרים המייגעים ברשת הישראלית לא מקלים על הנחיתה בכלל. אנחנו, כולנו, פרסומאים ולקוחות, צריכים לעשות פרסום יותר אמיתי ויותר מבדר. כפי שאחד המרצים מהסוכנות דרוגה 5 אמר: "הטלוויזיה והאינטרנט הם כמו מסיבה מעולה כשהפרסום הוא האורח שאף אחד לא הזמין". לכן כל כך חשוב שנהיה טובים ומגניבים יותר ממה שמצפים מאיתנו וניצור חוויות במקום שעמום והטרדה.
מטרות לקראת קאן 2013: להשיג אריות זהב ללקוחות עסקיים עם מטרות טובות וחזון מעניין. להמציא טכנולוגיה שתגרום למישהו בארוחת הבוקר בקרלטון לפנות ראשון אליי. לאזור אומץ לדבר עם זאת עם העיניים הכחולות כקרחון. למצוא שם משהו לעשן. לקנות וילה על הגבעות.
תודה ליוסי, יורם, תומר, ערן, דוריס, נדב, בשמת, שחר, נתן, נועה ומעיין שבזכותם הייתי חלק מהאימפסיבל בריף והחוויה בקאן.
- 16.איזה כיף של טור (ל"ת)פול 04/07/2012 10:56הגב לתגובה זו
- 15.ירון 30/06/2012 19:27הגב לתגובה זושל רעיון לא שלהם! על מה אדי לוקח קרדיט? על הרעיון? המכירה ללקוח? על העיצוב? על הכתיבה? אין לו שום קשר לכל אלו... המדריך לטרמפיסט בגלקסיה.
- 14.ידא 29/06/2012 19:26הגב לתגובה זוכל אנשי צוות ניהול הביניים במלחמה פנימית מי יקח קרדיט על הפרויקטץ ובריצה המטורפת מציפים את הפייסבוק בתכנים ותמונות או בכתבות יזומות לאייס אולי פשוט תתנו לצרפתי שהגה את הרעיון את המקום המגיע לו ותנוחו.
- יוסי 30/06/2012 10:40הגב לתגובה זובטח נורא מתסכל להיות בינוני ....
- 13.אדי, תעשה לי ילד!! (ל"ת)עופר מ"עופר וארם" 27/06/2012 19:55הגב לתגובה זו
- 12.אמיתי 27/06/2012 18:03הגב לתגובה זוכתוב נהדר כמו כל דבר שאתה כותב! שאפו ענק ולא לשים לב לקולות ספוגי הקנאה פה סביבי...
- 11.דניאל טוויג 27/06/2012 16:13הגב לתגובה זועוד כשצבענו אולם ספורט מגעיל ברמה"ש.
- 10.לייק (ל"ת)אידה 27/06/2012 15:07הגב לתגובה זו
- 9.תענוג. מפרגן ומקנא (ל"ת)פה ושם בקאן 27/06/2012 13:54הגב לתגובה זו
- 8.די 27/06/2012 13:42הגב לתגובה זוחוץ מזה שאפו לבאומן.
- 7.אדי המדהים (ל"ת)מעריצה 27/06/2012 13:09הגב לתגובה זו
- 6.מצוין! אתה כותב נהדר. תודה! (ל"ת)נ 27/06/2012 13:04הגב לתגובה זו
- 5.דניאל ה 27/06/2012 12:52הגב לתגובה זואדי קול מעניין בתעשייה משעממת
- 4.שאפו , לא נמאס לכם להמשיך לאונן על עצמכם ?? (ל"ת)אחד 27/06/2012 11:33הגב לתגובה זו
- 3.נדב 27/06/2012 11:20הגב לתגובה זואדי בוא עכשיו לחבק אותי
- 2.דדי 27/06/2012 11:19הגב לתגובה זונפיחה מילולית שנמשכת הרבה יותר מדי מילים. אייס אני לא מבינה-האתר שלכם סובל הכל?
- אחת ש 27/06/2012 13:16הגב לתגובה זודדי קראתי עכשיו את הטור שכתוב באמת כנות והומור בלי שום נפיחות. לא מבינה על מה בשם האלוהים אתה מדבר חוץ מעל קנאה
- 1.אחלה טור תותח! מחכים ומשעשע (ל"ת)27/06/2012 11:18הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
