
המכון הלאומי לאגירת אנרגיה ו-NetZero השיקו בבר-אילן מעבדות לפיתוח פתרונות אנרגיה ואקלים
NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה השיקו באוניברסיטת בר-אילן מעבדות מתקדמות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שיאפשרו לסטארט-אפים וחוקרים לפתח אבות טיפוס חדשניים בתחומי האנרגיה והאקלים, החל בצבר הדור הבא של סוללות ועד לכידת פחמן, ולקדם אותם לשוק המסחרי
NetZero Ventures והמכון הלאומי לאגירת אנרגיה השיקו בבר-אילן מעבדות להאצת הפיתוח והמסחור של פתרונות אנרגיה ואקלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המעבדות בונות גשר בין גילוי מדעי לבין שיווק מוצר מסחרי - הן יאיצו פיתוח ומסחור דור חדש של סוללות, תאי דלק, מימן, חומרים לתעשייה ידידותיים לסביבה, לכידת פחמן דו-חמצני ועוד.
המעבדות שנועדו לתמוך בסטארט-אפים בפיתוח אבות טיפוס טכנולוגיים בתחומי האנרגיה והאקלים ולקדם את מסחורם. מעבדות אלה יוצרות את האקוסיסטם הראשון מסוגו מקצה לקצה בישראל בתחומי האקלים והאנרגיה שיקדם חדשנות ויאפשר לחוקרי אקדמיה מכל מוסדות הלימוד, יזמים, סטארט-אפים וחברות תעשייתיות למנף פריצות דרך טכנולוגיות, להגיע למימוש ראשוני, עם פוטנציאל לבנות על בסיסן חברות מסחריות בגיבוי NetZero Ventures ומשקיעים אחרים.
המעבדות הוקמו מכיוון שלטכנולוגיות עמוקות בתחום האנרגיה, לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחומי האקלים וכן למעבדות מחקר באקדמיה אין לרוב גישה לציוד המתקדם הנדרש בכדי להעביר טכנולוגיות פורצות דרך מהמעבדה לשוק המסחרי. ללא משאבים מסוג זה טכנולוגיות אלה לא יכולות להוכיח היתכנות והן מחמיצות הזדמנויות השקעה של משקיעים, מענקים בינלאומיים ושותפויות אסטרטגיות.
המיזם יצא לפועל עם התמיכה של משרד האנרגיה במכון לאגירת אנרגיה, Helmsley Trust, אוניברסיטת בר-אילן, הטכניון, שותפים פרטיים של NetZero Ventures ורשות החדשנות.
- השקעות ענק באנרגיה - 90 מיליארד שקל עד 2030
- הליוס חותמת על חוזה אגירת חשמל של 100 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרופ' דורון אורבך מאוניברסיטת בר-אילן, מנהל משותף וראש המכון הישראלי לאגירת אנרגיה: "המטרה של תשתית זו היא לשדרג את רמת הבשלות הטכנולוגית (TRL) של פיתוחים חדשניים שנולדים באוניברסיטאות ישראליות ובסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. המעבדות החדשות תומכות במעבר משלב המעבדה לפיילוט רחב היקף והן פותחות בכך אפשרויות לשיתופי פעולה עם התעשייה ועם משקיעים בינלאומיים, כולל תוכניות של האיחוד האירופי כמו הורייזון אירופה שלעתים מחייבות רמת בשלות טכנולוגית גבוהה יותר כדי להתקבל".
גולת הכותרת של המעבדות היא ׳חדר יבש׳ שתוכנן כחלל פתוח הראשון מסוגו באקדמיה הישראלית. מתקן חדשני זה יאפשר הרכבת אבות טיפוס של הדור הבא של סוללות והוא כולל קו ייצור של מוצרים בשלב הפיילוט שמקטין באופן משמעותי את הסיכון במסחור של טכנולוגיות בתחום הסוללות.
במסגרת השקת המעבדות החדשות, הוכרזו הזוכים בתחרות בינלאומית לחדשנות אקלים בהובלת NetZero Ventures ובשיתוף חברת שברון, וכן הוכרזו הזוכים של קול קורא למחקר אקדמי של המכון הלאומי לאגירת אנרגיה.
- מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
- חברת ESET חושפת תוכנת כופר על בסיס AI
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
שמואל קדמי, מנכ"ל NetZero Ventures: "לא מדובר
בתשתיות פיזית בלבד אלא בבניית גשר בין גילוי מדעי לבין שיווק מסחרי. אנו מרכזים תחת קורת גג אחת את המרכיבים הנדרשים לכך - החל מכלי מעבדה פורצי דרך וכלה בקישור ללקוחות בינ״ל ולמשקיעי המשך - שיניעו את הגל הבא של פתרונות ישראליים חדשניים בתחומי האנרגיה והאקלים".
קדמי הוסיף: "אנו מיישמים גישה עסקית-כלכלית הכוללת זיהוי טכנולוגיות מבטיחות בתחומי המדע העמוק של מעבדות באקדמיה ובניית חברות הזנק על בסיסן. נוסף על כך אנו משקיעים בחברות צעירות שכבר יש בהן צוותי ליבה".

מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד, החברה משיקה את Monday Agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית, לצד השקת monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה
חברת מאנדיי monday.com -0.33% הציגה בכנס הלקוחות השנתי שלה בניו יורק את הצעד הבא בחזון ה-AI שלה: monday agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית. לצד זה, השיקה גם את monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה.
המהלך מגיע לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד. monday agents מאפשר לכל ארגון לבנות סוכני בינה מלאכותית שמבצעים עבודה בפועל, מהעשרת דאטה ולידים ב-CRM ועד ניהול פגישות ויצירת אסטרטגיות.
הסוכנים הראשונים פועלים בעולמות הפיתוח העסקי (SDR): הם יוצרים קשר מיידי עם לידים "חמים", מבצעים סינון ואימות, מעשירים את המידע ומתעדים הכל ישירות ב-CRM, מה שמגדיל את נפח ההזדמנויות ומייעל את תהליך המכירה.
דניאל לריה, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיה במאנדיי, אמר כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש שבו התוכנה לא רק מנהלת עבודה, אלא מבצעת אותה בפועל. monday agents מאפשר לכל צוות, טכני או לא, לרתום את כוח ה-AI כדי לנוע מהר יותר, להישאר מסונכרנים ולצמוח בחוכמה."
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל הושקה monday campaigns, מוצר חדש לאנשי שיווק שמסייע לבנות, להשיק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך חיבור ישיר לנתוני ההכנסות והמכירות בארגון. הכלי מייצר קמפיינים בשפת המותג, מספק תובנות, מפלח קהלים בצורה חכמה ומאפשר לייחס כל השקעה שיווקית לתוצאות עסקיות מדידות. המוצר מושק תחילה עם דגש על קמפיינים בדוא"ל ויורחב בהמשך השנה לערוצים נוספים.