קראודסטרייק
צילום: טוויטר

קת'י ווד רכשה מניות קראודסטרייק ב-12 מיליון דולר

הקרנות של Ark רכשו מניות ביום בו התרחשה התקלה; היום קראודסטרייק קיבלה שתי הורדות דירוג, כאשר בוול-סטריט צופים אתגרים בטווח הקרוב
אדיר בן עמי | (4)

מנכ"לית קרן Ark, קת'י ווד, רכשה מניות קראודסטייק CROWDSTRIKE בשווי של כמעט 12 מיליון דולר לאחר התקלה החריגה ביום שישי האחרון שהשביתה עשרות מיליוני מערכות והפילה את המניה ב-11% וכעת ב-13%. 

התקלה בקראודסטייק, שהתרחשה בעקבות עדכון תוכנה ששחררה החברה, גרמה כאמור להשבתה של עשרות מיליוני מערכות המריצות את מערכת ההפעלה ווינדוס ובכך עיכבה ניתוחים, הפריעה לפעילות הבנקים וקרקעה מטוסים. ההשפעה מורגשת גם היום (שני).

ביום בו דווח על התקלה, שתי קרנות של קת'י ווד הגדילו את ההחזקות שלהן בקראודסטייק. קרן ARK Next Generation Internet רכשה 27,061 מניות עבור 8.25 מיליון דולר. המניה מהווה כעת 2% מהקרן, המחזיקה בנכסים של 1.45 מיליארד דולר. קרן הסל Fintech Innovation, רכשה 11,543 מניות עבור 3.52 מיליון דולר. המניה מהווה 1.3% מהפורטפוליו של הקרן, לה יש נכסים של 893.5 מיליון דולר.

קרן Ark משקיעה רבות בחברות בצמיחה גבוהה המחזיקות לפי דעת הקרן בטכנולוגיה משבשת. הקרנות נהנו מעליות ב-2020 ותחילת 2021, אך מאז נפלו בעקבות האינפלציה והריביות הגבוהות. קרן ARK Next Generation Internet עלתה ב-29% ב-12 החודשים האחרונים, אך עדיין רחוקה ב-56% מהשיא אליו הגיעה בפברואר 2021. קרן הסל ARK Fintech Innovation עלתה ב-25% בשנה החולפת, אך גם היא רחוקה ב-54% מהשיא.

למרות זאת, ווד ממשיכה לרכוש מניות בהן היא מאמינה ומהמרת שהם יחזירו את ההפסדים ויספקו רווחים יפים.

 

הורדות הדירוג בקראודסטרייק

מניית חברת הסייבר נופלת גם היום ב-13% בעקבות הורדת דירוג ומחירי יעד, כאשר לפחות שני אנליסטים הורידו את דירוג המניה. בגוגנהיים כתבו כי סביר להניח שיהיו השפעות שליליות על עסקי החברה בטווח הקרוב בעקבות השיבושים שנגרמו בעולם. האנליסטים הורידו את הדירוג ל"נייטרלי" מ"קנייה" ואמרו ש"צריך לתת זמן לאבק לשקוע".

"שיקום המוניטין עשוי לקחת זמן וככל הנראה ישפיע על הצטרפות של לקוחות חדשים לפחות בטווח הקרוב", כתבו בגוגנהיים. בעוד לפי האנליסטים הפגיעה במוניטין לא צפויה להיות משמעותית בטווח הקרוב, עדיין קיימים סיכונים כי החברה תראה מספר עסקאות מתעכבות.

גם ב-BTIG ציינו כי לאחר שיחה עם בכירים בתעשיית הסייבר, העתיד לפחות בטווח הקרוב, לא נראה חיובי עבור קראודסטרייק.לפי האנליסטים, בעוד האירוע לא נבע מתקרית אבטחה, דבר שנחשב לחיובי עבור החברה, התקלה גרמה לשיבושים והשפיעה לרעה על ההכנסות של לקוחותיה. בעקבות זאת, יתכן מאוד שהלקוחות יבקשו הנחות גדולות יותר, כאשר יבואו לחדש עסקאות ואף ידרשו פיצויים על איבוד הכנסות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

סנטינל וואן בין המרוויחות 

המתחרה הגדולה של קראודסטרייק שנסחרת בשווי של 84 מיליארד דולר היא סנטינל וואן הישראלית שנסחרת ב-6.3 מיליארד דולר - הדגשנו מספר פעמים בחודשים האחרונים את הפוטנציאל של החברה במיוחד כשמשווים אותה לקראודסטרייק המובילה בתחום. 

הפשלה של קראודסטרייק מהווה הזדמנות לסנטינל וואן. קראודסטרייק תסבול כאמור מלקוחות כועסים, ותצטרך כנראה לפצות אותם לאחר הפגיעה קשה באמון של המערכת שנתפסה כמובילה בשוק. ארגונים יעדיפו לפזר סיכונים וסנטינל וואן צפויה ליהנות מכך. 

סנטינל וואן תעבור, להערכת האנליסטים, תוך רבעון או שניים לרווח. ההכנסות שלה בקצב של חמישית מההכנסות של קראודסטרייק המובילה בתחום והיא צומחת בקצב שעולה על זה של קראודסטרייק. מנגד, היא נסחרת בפחות מעשירית מהשווי של קראודסטייק. אפשר להסתכל על זה אחרת - קראודסטרייק במכפיל מכירות של 20 על מכירות שנה הבאה, סנטינל וואן על כ-5-6).

דיברנו השבוע עם האנליסט הבכיר אייל שאול מ-TD Cowen שהמליץ על סנטינל וואן -

"סנטינל וואן וקראודסטרייק מתחרות ראש בראש, האסטרטגיה מאוד דומה. אם נסתכל על הרכישות שסנטינל עשתה בשנים האחרונות אפשר לחשוב שקראודסטרייק מחקה אותה, אבל אני לא חושב כך. שתי החברות מנסות לבסס את עצמן כספקיות פלטפורמה. בשוק שעובר קונסולידציה לא מופרך לחשוב שחלק מהשחקניות הגדולות מסתכלות גם על סנטינל. אנחנו חושבים שנכון להיום החברה נסחרת בחסר עמוק".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא יעזור 23/07/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
    אני ב SARK
  • 3.
    אבי 23/07/2024 09:14
    הגב לתגובה זו
    אבל אם היא בפנים, כנראה שהמחיר הנכון נמוך בערך בחצי.
  • 2.
    Sgd 22/07/2024 23:29
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא מובן מי שם אצלה כסף היא מתנהגת בהשקעות כמו ילד קטן מתלהב זה הדרך הבטוחה להפסיד את כל הכסף
  • 1.
    זה לפני תביעות שהם יקבלו מהחברות שנפגעו. (ל"ת)
    דודי 22/07/2024 21:35
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.