טסלה עולה ב-4% - האם דוחות טובים יספיקו כדי להמשיך את הראלי?
ענקית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC צפויה לדווח על תוצאותיה מחר ולפי הערכות לא צפוי להיות לה קשה לגבור על ציפיות האנליסטים. עם זאת, יתכן שזה לא יספיק בשביל להרים את המניה והמשקיעים יחכו להכרזות מעניינות מצידו של מאסק. בוול-סטריט מצפים כעת לרבעון השני לרווח למניה של 61 סנט על הכנסות של 24.5 מיליארד דולר. לפני כשנה החברה דיווחה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר.
נפח מכירות ומחירים נמוכים יותר הם הסיבה לירידה הצפויה. טסלה דיווחה כי מסרה ברבעון השני 444,000 רכבים במחיר ממוצע של 42,500 דולר. לפני כשנה זה עמד על 466,000 רכבים במחיר ממוצע של 44,000 דולר.
למרות זאת, צפי האנליסטים לרווח למניה של 61 סנט נראה כמו רף יחסית נמוך בשביל טסלה, כזה שהיא יכולה לעקוף בלי יותר מדי קושי. הקונצנזוס הסתמך על כך שהחברה תספק רק 420,000 רכבים ברבעון ותחזיות הרווח של וול-סטריט לא נוטות להשתנות יותר מדי בין מועד חשיפת נתון המסירות לבין מועד פרסום הדוחות, כך שזה צפוי לשחק לטובתה של טסלה.
ההפתעה ממערכות אחסון האנרגיה
טסלה מכרה הרבה יותר מערכות לאחסון אנרגיה ממה שציפו קודם לכן. החברה פרסה מערכות אחסון של 9.4 ג'יגה וואט שעה ברבעון האחרון, מדובר בשיא חדש כאשר השיא הקודם עמד על 4.1 ג'יגה וואט שעה אליו הגיעה החברה ברבעון הראשון של השנה. לשם המחשה, 9.4 ג'יגה-וואט שעה זה מספיק חשמל כדי להפעיל בערך 10,000 בתים בארה"ב למשך כשנה.- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החדשות הללו כבר כנראה מתומחרות במניה. בכניסה למסחר היום מניית טסלה עלתה ביותר מ-20% החודש ויידרש הרבה יותר מתוצאות טובות ברבעון על מנת שהמניה תמשיך לזנק. סביר להניח שהמשקיעים מחכים לשמוע מה יש למאסק להגיד ומה הוא צופה להמשך. המשקיעים כנראה יחכו לראות אם המנכ"ל צופה שהחברה תצליח להגדיל את נפח המכירות שלה ב-2024.
הרכב המוזל של טסלה והרובוטקסי
בשנת 2023 כולה טסלה מסרה 1.8 מיליון רכבים. במחצית הראשונה של 2024 היא מסרה בסך הכל 831,000 כלי רכב, ירידה של כ-7% משנה לשנה. על מנת לעקוף את המסירות של השנה שעברה, טסלה תהיה חייבת להגביר את הקצב. ב-RBC כתבו שבעוד הם יכולים לראות אפשרות כזו בה טסלה תגיד שהיא כבר לא צופה שתצליח להגדיל את המכירות משנה לשנה, הם לא חושבים שזה באמת משנה. האנליסטים יותר מתעניינים במה שמאסק יגיד בנוגע לרכב ה-EV הבא של החברה, שאמור להגיע לכבישים במחצית הראשונה של 2025.
הרכב החדש צפוי להיות מיוצר במפעלים הקיימים של החברה ומחירו אמור להתחיל בכ-25,000 דולר. לפי הערכות, המכירות מהרכב המוזל יעזרו להגביר את הצמיחה ב-2025. עם זאת, המשקיעים עדיין מחכים שהחברה תציג לפחות אב טיפוס.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מאסק גם עשוי להתייחס לאירוע הרובוטקסי של טסלה, שנדחה לאחרונה. האירוע היה אמור להתקיים בחודש הבא, אך נדחה במספר חודשים, ככל הנראה לחודש אוקטובר. בתגובה מניית טסלה נפלה ביותר מ-8%. על הערה מצידו של מאסק בנוגע למוניות בנהיגה עצמית וכיצד החברה תייצר מהן כסף צפויה לעזור להרגיע את המשקיעים. לפחות כרגע, המשקיעים מצפים כי הרובוטקסי תגיע במספרים קטנים לכבישים כבר במחצית השנייה של 2025.
בעוד טסלה תהיה חייבת להתחיל בקטן, על מנת שתוכל לתקן את הבעיות בגרסה הראשונית במהירות, הצלחה בכך צפויה להגביר את אמון המשקיעים במודל העסקי של רובוטקסי.
החברה צפויה לדווח מחר (שלישי) על תוצאותיה לאחר הסגירה ולאחר מכן מאסק צפוי לענות לשאלות הרבות. חדשות טובות לאחרונה הגיעו גם מצידו של הנשיא המיועד, דונאלד טראמפ, שסיכוייו לחזור לתפקיד הנשיא גברו אמש משמעותית לאחר פרישתו של ביידן מהמירוץ. טראמפ דיבר בחיוב בנוגע למאסק במהלך אירוע במישיגן והבהיר כי הוא לא נגד רכבים חשמליים, למרות שמתח ביקורת על הטכנולוגיה בעבר. כל ריכוך בעמדתו של טראמפ, בנוסף לשבחים למאסק, הם חיזוק חיובי עבור יצרנית ה-EV.
- 1.נשמע כמו הימורים ולא מקצועי 22/07/2024 20:36הגב לתגובה זוקורה את הכתבה ולא מצליח להבין מה המסר שאתם רוצים להעביר לקוראים שלכם.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
