בוול-סטריט מזהירים: התחזיות עבור אפל אופטימיות מדי
מניית יצרנית האייפון APPLE נפלה כבר ב-12% מתחילת השנה, הודות לשילוב של מספר גורמים. תגובה פושרת למשקפי המציאות הרבודה שלה למרות התלהבות ראשונית, משרד המשפטים האמריקאי ששם לעצמו על הכוונת את האייפון והחששות מההתקדמות המעטה שהציגה ענקית הטכנולוגיה בכל הקשור לבינה מלאכותית. בנוסף לכל זה, יש גם את החולשה במכירות בסין, שפוגעת לאפל בצמיחה במכירות.
כנס המפתחים של אפל יערך רק בעוד חודשיים ולמרות הציפיות כי החברה תחשוף שלל חידושים שאולי יהפכו את המגמה, בוול-סטריט לא אופטימיים. הסיבה לכך נעוצה בביקוש החלש יותר לאייפונים, המייצג כמחצית מהכנסות החברה.
ב-Loop Capital ציינו כי אפל נמצאת "בסיכון מסוים" לפספס את הציפיות למכירות ולרווח מהאייפון ובכלל ברבעון מרץ. יותר מזה, רבעון יוני צפוי להיות עבורה מסוכן עוד יותר, היות ונתוני המשלוחים של מכשיר הדגל של החברה הם "פשוט רכים מדי", בעקבות ביקוש חלש מהצפוי ותחרות גוברת בסין מחברות כמו שיאומי ו-Huawei.
אפל לראשונה מזה שנים רואה "השתטחות" של מחיר המכירה הממוצע של האייפונים ולא צמיחה כמו בשנים קודמות. האנליסטים מעריכים כי הסיבה לכך היא תמהיל האייפונים של אפל שהפך לפחות רווחי או פחות מושך את הלקוחות.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי האנליסטים ב-Loop Capital, יתכן מאוד שתחזיות הקונצנזוס עבור מספר היחידות שנמכרו והמכירות הן גבוהות מדי ב-20%, בעוד הקוצנזוס להכנסות הכוללות ולרווח למניה עשוי להיות גבוה מדי ב-10%. עוד הוסיפו האנליסטים כי מכירות האייפון חזרו לרמות של טרום הקורונה וצופים הכנסות ממכשיר הדגל של 44 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 46.8 מיליארד דולר. לפי Loop ההכנסות הכוללות צפויות לעמוד על 87.8 מיליארד דולר, מתחת לקונצנזוס של 91 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד בדומה לקונצנזוס על 1.46 דולר.
ברבעון יוני ההכנסות מהאייפון צפויות לעמוד על 31.3 מיליארד דולר, נמוך מהתחזית הקודמת של 35.5 מיליארד דולר והרבה מתחת לקונצנזוס של 38.9 מיליארד דולר. ההכנסות הכוללות צפויות לעמוד על 75.5 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.19 דולר. הקונצנזוס בוול-סטריט עומד על הכנסות של 83.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.33 דולר.
רוב האנליסטים עדיין שוריים
רוב האנליסטים המסקרים את מניית אפל APPLE נותרו שוריים על המניה, כאשר מתוך 43 אנליסטים, 25 נתנו המלצת קנייה למניה, 13 דירגו אותה ב"החזק" ורק חמישה ב"מכירה". מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 199.86 דולר.- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אנליסט Evercore ISI, עמית דריאני, ציין כי הוא מאמין שהירידות האחרונות במניית אפל מוגזמות וכי קיימים מספר זרזים שיכולים לעזור למניה לעלות. לפי האנליסט, אפל תשלב בינה מלאכותית במערכת ההפעלה של מכשיריה IOS, מה שיחיה את האופטימיות בקרב המשקיעים. בנוסף, דריאני צופה כי החברה תשלב מודלים של AI גם במחשבי המקבוק והאייפדים שלה. היכולות החדשות הללו ידרשו חומרה חדשה, מה שיכריח את המשתמשים לרכוש מכשירים חדשים.
בנוגע לחומרה, אנליסט בנק אוף אמריקה וומסי מוהן ציין את יכולה של אפל לשמור על נתח שוק גם כאשר המאבקים הבינלאומיים מחריפים. האסטרטגיה של אפל להוזיל את המחירים לאייפונים ישנים עם כל השקה של גרסה חדשה, עוזרת לה להגיע ללקוחות חדשים ולשדרג לקוחות קיימים. "למרות מכירות איטיות יותר של מכשירים, אפל הצליחה לייצר יותר ערך בתמהיל המוצרים שלה, מה שלדעתנו ימשיך בטווח הארוך ויעזור לה לקזז את ההאטה במכירות בסין", אמר האנליסט.
דוחות אפל
ענקית הטכנולוגיה רשמה בתוצאותיה לרבעון הראשון של 2024 רווח למניה של 2.18 דולר על הכנסות של 119.6 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.09 דולר על הכנסות של 118 מיליארד דולר.
ההכנסות מאייפונים הסתכמו ב-69.7 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-68.5 מיליארד דולר. בסין ההכנסות עמדו על 20.8 מיליארד, לעומת צפי של 23.5 מיליארד דולר. גם במגזר האייפדים הייתה ירידה של 25% משנה לשנה, כאשר ההכנסות עמדו על 7.02 מיליארד דולר. הצפי היה ל-7.06 מיליארד דולר. במגזר הטכנולוגיה הלבישה ואביזרים הייתה ירידה של 11% משנה לשנה עם הכנסות של 11.95 מיליארד דולר. הצפי עמד על 12.02 מיליארד דולר
- 2.העורב 02/04/2024 11:11הגב לתגובה זוהם גאונים בשיווק. במוצרים ? פחות.
- 1.ובינתיים החברה מוכרת עשרות מיליוני איפונים כבר 2.5 01/04/2024 23:28הגב לתגובה זוובינתיים החברה מוכרת עשרות מיליוני איפונים כבר 2.5 מיליארד איפונים נמכרו.כאשר כל שנה נמכרים כ 300 מיליון מכשירים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
