דורון גרסטל פריון
צילום: יעל אילן
דוחות

פריון עם תוצאות ותחזית מעל צפי האנליסטים ועולה ב-5% בטרום

"ChatGPT העלה את עניין המשתמשים בבינג" אומר מנכ"ל החברה דורון גרסטל. אבל השוק לא בטוח לגבי הדוחות - בהתחלה המניה בקושי עלתה, ורק אז עלתה ב-5%. תזרים המזומנים של החברה נפגע והשאלה אם זה ישפיע על המשקיעים ועל המניה
נתנאל אריאל | (2)

אחרי שהמשקיעים התאכזבו עם פרסום הדוחות הקודמים והפילו את המניה, חברת הפרסום בדיגיטל הישראלית פריון נטוורק שוב עוקפת את צפי האנליסטים וגם מעלה במקצת את התחזיות, כך שהפעם הן שוב מעל קונצנזוס האנליסטים. המניה זינקה בשנה האחרונה ב-84%, אבל עדיין - מכפיל הרווח של החברה לא גבוה ועומד על 15. המניה עולה ב-5% בטרום אבל ייתכן שזה לא יחזיק. המשקיעים מתלבטים כיצד לעכל את הדוח. בהתחלה לאחר פרסום הדוח המניה לא הגיבה בתנועה משמעותית. החשש הוא בגלל הירידה בתזרים המזומנים.  לפריון יש בקופה 436 מיליון דולר במזומן והיא יצרה ברבעון הראשון תזרים של 17.8 מיליון דולר, לעומת 23.6 מיליון דולר. בחברה מסבירים שהירידה בתזרים התרחשה בגלל גבייה מלקוחות בסך של כ-8 מיליון דולר שנדחתה ממרץ לאפריל 2023, ומשינוי חד-פעמי בצרכי הון חוזר. לאחר הוצאה של 13.3 מיליון דולר הקשורה לרכישות, גדלה קופת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות לטווח קצר של פריון ל-436.3 מיליון דולר, לעומת 429.6 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם. בכל מקרה, פריון פריון נטוורק 3.12%  הדואלית פריון נטוורק (US)  מדווחת על רווח מתואם של 60 סנט למניה על הכנסות של 145.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו רווח מתואם של 43 סנט למניה על הכנסות של 141.3 מיליון דולר. מדובר על עליה של 54% בשורת הרווח ושל 16% בשורה העליונה. הרווחיות הגולמית של החברה (בניכוי עלויות ההמרה) גדלה ל-45% לעומת 43% ברבעון המקביל. בתחזית לשנה כולה צופה החברה עליה של 15% בהכנסות ל-725-745 מיליון דולר (אמצע טווח של 735 מיליון), מעל צפי האנליסטים ל-729.3 מיליון דולר. האנליסטים מצפים לראות רווח של 2.27 דולר למניה. בשנה הבאה הם מצפים לעליה של 12% בהכנסות ל-817 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA המתואם פריון מעלה מעט את התחזית ל-155 מיליון דולר או יותר, לעומת טווח של 149-153 מיליון דולר בתחזית הקודמת. מנכ״ל פריון דורון גרסטל אומר על רקע הדוחות: ״אנו ממשיכים להציג ביצועי יתר בהשוואה לתעשיית האדטק למרות סביבת המאקרו המאתגרת, הודות להמשך הגידול בנתח השוק ויישום מודל תפעולי יעיל הנשען על חדשנות טכנולוגית - המניבים צמיחה בשורת ההכנסות והתרחבות בשולי הרווח. אנו צומחים בתחומים בהם יש משקל מכריע לטכנולוגיה. תחומים אלה כוללים את פלטפורמת הווידאו, שחלקה בהכנסות פעילות הפרסום ממשיך לגדול; ערוץ המדיה הקמעונאי הצומח במהירות; המעבר הגובר לקמפיינים ממוקדים מבוססי SORT® השומרים על פרטיות המשתמשים, ופתרון הפרסום מבוסס החיפוש שלנו״. ״החדירה המהירה של ChatGPT לשוק והמהלך של מיקרוסופט להרחיב את תפקיד הבינה המלאכותית במנוע החיפוש, העלו את רמת ההתעניינות של המשתמשים בבינג. כתוצאה מכך, מספר החיפושים היומי הממוצע העובר דרך שרתי פריון גדל ב-49% לעומת הרבעון המקביל, לצד גידול במספר השותפים העסקיים החדשים״.   איך החברה מתכננת לגדול ולצמוח בשנים הבאות? בראיון לביזפורטל הסביר לאחרונה מנכ"ל החברה הפורש דורון גרסטל שפריון פועלת להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן: פריון נסחרת במחיר של 35 דולר למניה ושווי שוק של 1.63 מיליארד דולר (לפני העלייה הצפויה היום). בחלוקה למגזרים: ההכנסות מווידאו צמחו ב-26% - פריון סיימה את הרבעון הראשון  עם צמיחה של 16% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-145.2 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב- 16% והיוו 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה מגידול של 26% בהכנסות מווידאו, המהוות כעת 44% מסך הכנסות פעילות הפרסום, לעומת 41% ברבעון המקביל. מספר יצרני התוכן המיישמים את פלטפורמת הווידאו של פריון גדל ב-63% ל-75, ההכנסות מיצרני התוכן הקיימים גדלו ב- 71%, וההכנסה הממוצעת מיצרן תוכן גדלה ב- 22%. ההכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV) גדלו ב-12%, והיוו 8% מהכנסות פעילות הפרסום, בדומה לרבעון המקביל, ומספר הלקוחות בתחום כמעט הוכפל.   המדיה הקמעונאית צמחה ב-60% - פריון רשמה צמיחה חדה גם בתחום המדיה הקמעונאית, שהכנסותיה גדלו ב-60% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-8% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 6% ברבעון המקביל. מספר האתרים הקמעונאיים העובדים עם פריון גדל ב-32% לעומת הרבעון המקביל.  זינוק של 93% בפרסום מבוסס SORT - מספר לקוחות ה-SORT גדל ב-142% לעומת הרבעון המקביל, וההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה במהלך הרבעון ב- 93% ומהווה 17% מסך הכנסות פעילות הפרסום.    זינוק של 49% במספר החיפושים - ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב- 15% לעומת הרבעון המקביל והיוו 45% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מזינוק של 49% במספר החיפושים היומי הממוצע ל- 26.3 מיליון ומגידול של 29% במספר אתרי התוכן, וזאת למרות ירידה של 22% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים.    עלויות רכישת מדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-79.9 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, לעומת 71.0 מיליון דולר, או 57% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנית רמאים הדליפו דוחות לפני שלושה חודשים והיא עלתה הרב (ל"ת)
    האמת היחידה 03/05/2023 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BOBOGIGI 03/05/2023 14:50
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה וחצי עולה בעקביות ומציגה תוצאות עולות מרבעון לרבעון ועם ים של כסף נזיל - מצפה שתשתמש בו לרכישות - זה ממש מתבקש
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

דניאל לייטנר לקח את הקרן של תמיר פישמן מאפס ל-1.5 מיליארד שקל - בדרך הוא פגש את הקורונה, מהפיכה משפטית, מלחמות בעזה וטילים מאיראן - עדיין הוא פרו-שוק: מאמין בסקטור האנרגיה (דלק ונאוויטס) חותך פוזיציות כשמנכ"לים נוטשים; וגם - האם הורדת ריבית תמנע את הקריסה של הנדל"ן?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תמיר פישמן ראיון

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, לקח את קרן המניות של בית ההשקעות מאפס עגול ליותר מ־1.5 מיליארד שקל בשווי נכסים. ומה שמדהים זה שזה קרה תוך כדי רצף של טלטלות. מהקורונה דרך המהפכה המשפטית ועד המלחמה בעזה וטילים מאיראן ובכל זאת הקרן מציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה של יותר מ־120%, שזה לא רק הכי טוב בשוק אלא אפילו עוקף את מה שהביא ה-S&P בתקופה הזאת. בנוסף, חשוב לציין שלכל בית השקעות יש קרנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות, לא באנו לנתח את המכלול כולו אלא להבין איך לייטנר הצליח לקחת את הקרן המנייתית לרמות כאלו גבוהות.

השאלה הכי בוערת שנדרשנו אליה הייתה כמובן לאיך הוא מתייחס כמנהל השקעות אל "נאום הספרטה" של נתניהו שאותו הוא הגדיר כ"לא חכם ולא במקום", והוסיף והזהיר שמסרים על "מדינת ספרטה" יכולים להחריף את הלחץ הבינלאומי על ישראל ולקבל גם ביטוי בשוק המקומי. 

וכדאי שנקשיב לו. במהלך השנים לייטנר צבר תובנות על מה כדאי - ובעיקר על מה לא כדאי - לעשות. "בהשקעות יותר חשוב זה מה לא לקנות מאשר מה לקנות" וכשמדברים איתו הוא לא מסתיר את ההעדפות שלו: להשקיע באנרגיה, כמו בדלק ובנאוויטס, לזהות בזמן את החולשה של סקטורים בעייתיים כמו נדל"ן, ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. אחד הכללים שהוא פיתח לאורך הדרך הוא "פרדוקס המנכ"ל העוזב" זאת אומרת שכשמנכ"ל עוזב בשיא זה הזמן גם שלנו לממש - ככה עשתה הקרן בנייס כשברק עילם פרש, באייל טרייבר במיטרוניקס וגם בפנינסולה. ואם כבר הזכרנו את נייס - הוא עוקב מקרוב אחרי חברות הצמיחה כמו מאנדיי וגם נייס, הוא מסתכל על מהפכת ה־AI ותוהה בקול האם המודלים העסקיים של החברות האלה בכלל מסוגלים לשרוד כיום "אפשר לשכפל את מאנדיי בעשר דקות".

אבל אם תשאלו אותו איך עושים כזאת תשואה בכזאת סביבה עסקית? התשובה תהיה שאין קסמים, יש עבודה קשה והרבה. לייטנר מנהל את הקרן בגישה שמזכירה יותר כמו פרייבט אקוויטי מקרן נאמנות. הוא קופץ ממשרד למשרד ולא מסתמך רק על ניתוח המספרים שהחברות מנדבות. הוא פוגש בהנהלות, עושה שיחות עם מתחרים ויורד לשטח כל הזמן.


אני רוצה להתחיל עם ההסתכלות שלך על הנאום של ראש הממשלה מזווית כלכלית אם שמים את הפוליטיקה בצד מה זה עושה לנו?