דורון גרסטל פריון
צילום: יעל אילן
דוחות

פריון עם תוצאות ותחזית מעל צפי האנליסטים ועולה ב-5% בטרום

"ChatGPT העלה את עניין המשתמשים בבינג" אומר מנכ"ל החברה דורון גרסטל. אבל השוק לא בטוח לגבי הדוחות - בהתחלה המניה בקושי עלתה, ורק אז עלתה ב-5%. תזרים המזומנים של החברה נפגע והשאלה אם זה ישפיע על המשקיעים ועל המניה
נתנאל אריאל | (2)

אחרי שהמשקיעים התאכזבו עם פרסום הדוחות הקודמים והפילו את המניה, חברת הפרסום בדיגיטל הישראלית פריון נטוורק שוב עוקפת את צפי האנליסטים וגם מעלה במקצת את התחזיות, כך שהפעם הן שוב מעל קונצנזוס האנליסטים. המניה זינקה בשנה האחרונה ב-84%, אבל עדיין - מכפיל הרווח של החברה לא גבוה ועומד על 15. המניה עולה ב-5% בטרום אבל ייתכן שזה לא יחזיק. המשקיעים מתלבטים כיצד לעכל את הדוח. בהתחלה לאחר פרסום הדוח המניה לא הגיבה בתנועה משמעותית. החשש הוא בגלל הירידה בתזרים המזומנים.  לפריון יש בקופה 436 מיליון דולר במזומן והיא יצרה ברבעון הראשון תזרים של 17.8 מיליון דולר, לעומת 23.6 מיליון דולר. בחברה מסבירים שהירידה בתזרים התרחשה בגלל גבייה מלקוחות בסך של כ-8 מיליון דולר שנדחתה ממרץ לאפריל 2023, ומשינוי חד-פעמי בצרכי הון חוזר. לאחר הוצאה של 13.3 מיליון דולר הקשורה לרכישות, גדלה קופת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות לטווח קצר של פריון ל-436.3 מיליון דולר, לעומת 429.6 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם. בכל מקרה, פריון פריון נטוורק -4.83%  הדואלית פריון נטוורק (US)  מדווחת על רווח מתואם של 60 סנט למניה על הכנסות של 145.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו רווח מתואם של 43 סנט למניה על הכנסות של 141.3 מיליון דולר. מדובר על עליה של 54% בשורת הרווח ושל 16% בשורה העליונה. הרווחיות הגולמית של החברה (בניכוי עלויות ההמרה) גדלה ל-45% לעומת 43% ברבעון המקביל. בתחזית לשנה כולה צופה החברה עליה של 15% בהכנסות ל-725-745 מיליון דולר (אמצע טווח של 735 מיליון), מעל צפי האנליסטים ל-729.3 מיליון דולר. האנליסטים מצפים לראות רווח של 2.27 דולר למניה. בשנה הבאה הם מצפים לעליה של 12% בהכנסות ל-817 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA המתואם פריון מעלה מעט את התחזית ל-155 מיליון דולר או יותר, לעומת טווח של 149-153 מיליון דולר בתחזית הקודמת. מנכ״ל פריון דורון גרסטל אומר על רקע הדוחות: ״אנו ממשיכים להציג ביצועי יתר בהשוואה לתעשיית האדטק למרות סביבת המאקרו המאתגרת, הודות להמשך הגידול בנתח השוק ויישום מודל תפעולי יעיל הנשען על חדשנות טכנולוגית - המניבים צמיחה בשורת ההכנסות והתרחבות בשולי הרווח. אנו צומחים בתחומים בהם יש משקל מכריע לטכנולוגיה. תחומים אלה כוללים את פלטפורמת הווידאו, שחלקה בהכנסות פעילות הפרסום ממשיך לגדול; ערוץ המדיה הקמעונאי הצומח במהירות; המעבר הגובר לקמפיינים ממוקדים מבוססי SORT® השומרים על פרטיות המשתמשים, ופתרון הפרסום מבוסס החיפוש שלנו״. ״החדירה המהירה של ChatGPT לשוק והמהלך של מיקרוסופט להרחיב את תפקיד הבינה המלאכותית במנוע החיפוש, העלו את רמת ההתעניינות של המשתמשים בבינג. כתוצאה מכך, מספר החיפושים היומי הממוצע העובר דרך שרתי פריון גדל ב-49% לעומת הרבעון המקביל, לצד גידול במספר השותפים העסקיים החדשים״.   איך החברה מתכננת לגדול ולצמוח בשנים הבאות? בראיון לביזפורטל הסביר לאחרונה מנכ"ל החברה הפורש דורון גרסטל שפריון פועלת להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן: פריון נסחרת במחיר של 35 דולר למניה ושווי שוק של 1.63 מיליארד דולר (לפני העלייה הצפויה היום). בחלוקה למגזרים: ההכנסות מווידאו צמחו ב-26% - פריון סיימה את הרבעון הראשון  עם צמיחה של 16% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-145.2 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב- 16% והיוו 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה מגידול של 26% בהכנסות מווידאו, המהוות כעת 44% מסך הכנסות פעילות הפרסום, לעומת 41% ברבעון המקביל. מספר יצרני התוכן המיישמים את פלטפורמת הווידאו של פריון גדל ב-63% ל-75, ההכנסות מיצרני התוכן הקיימים גדלו ב- 71%, וההכנסה הממוצעת מיצרן תוכן גדלה ב- 22%. ההכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV) גדלו ב-12%, והיוו 8% מהכנסות פעילות הפרסום, בדומה לרבעון המקביל, ומספר הלקוחות בתחום כמעט הוכפל.   המדיה הקמעונאית צמחה ב-60% - פריון רשמה צמיחה חדה גם בתחום המדיה הקמעונאית, שהכנסותיה גדלו ב-60% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-8% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 6% ברבעון המקביל. מספר האתרים הקמעונאיים העובדים עם פריון גדל ב-32% לעומת הרבעון המקביל.  זינוק של 93% בפרסום מבוסס SORT - מספר לקוחות ה-SORT גדל ב-142% לעומת הרבעון המקביל, וההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה במהלך הרבעון ב- 93% ומהווה 17% מסך הכנסות פעילות הפרסום.    זינוק של 49% במספר החיפושים - ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב- 15% לעומת הרבעון המקביל והיוו 45% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מזינוק של 49% במספר החיפושים היומי הממוצע ל- 26.3 מיליון ומגידול של 29% במספר אתרי התוכן, וזאת למרות ירידה של 22% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים.    עלויות רכישת מדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-79.9 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, לעומת 71.0 מיליון דולר, או 57% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנית רמאים הדליפו דוחות לפני שלושה חודשים והיא עלתה הרב (ל"ת)
    האמת היחידה 03/05/2023 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BOBOGIGI 03/05/2023 14:50
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה וחצי עולה בעקביות ומציגה תוצאות עולות מרבעון לרבעון ועם ים של כסף נזיל - מצפה שתשתמש בו לרכישות - זה ממש מתבקש
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה 

במחצית הראשונה של השנה הסתמו הכנסות אינטרקיור ב-130 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת המחצית השנייה של 2024,. תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי בסך של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במחצית האחת עשרה ברציפות שבה החברה מציגה EBITDA מתואם חיובי, שהסתכם ב-12.6 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). 

החברה מדווחת על המשך השיקום במתקן ניר עוז, שחידש את פעילות הייצור, הייבוא והמכירות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. במקביל הושקו יותר מ-40 מוצרים חדשים, ההשקות הראשונות מאז אוקטובר 2023. עד סוף התקופה קיבלה אינטרקיור מקדמות פיצוי של 81 מיליון שקל מהרשויות בגין נזקי מלחמה, מתוך תביעות כוללות בהיקף של 251 מיליון שקל. יתרות המזומנים הסתכמו ב-54 מיליון שקל וההון העצמי עמד על 432 מיליון שקל.