הסטארטאפ Assured Allies גייס 42.5 מיליון דולר להתמודדות עם זקנה
הפתרון הטכנולוגי של החברה נועד להמציא מחדש את עולם המוצרים הפנסיוניים, לחסוך כסף לחברות הביטוח ולעזור למבוגרים להזדקן בכבוד
חברת הסטארטאפ Assured Allies, שמפתחת ומספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להזדקנות טובה יותר, השלימה סבב גיוס B בהיקף של 42.5 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי המשקיע הקיים הראל ביטוח ו-FinTLV Ventures, בהשתתפות משקיעים חדשים וקיימים, ביניהם Lumir Ventures, Hamilton Lane, New Era Capital Partners, MS&AD ventures, Core Innovation Capital, פועלים אקוויטי, EquiTrust Life Insurance Company, Akilia Partners, וסמסונג נקסט. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעות בחברה ל-65 מיליון דולר.
Assured Allies שואפת להעניק מענה לבעיה הגדולה והמשמעותית ביותר עבור אנשים מבוגרים בארה״ב. תוחלת החיים בארה״ב עלתה באופן משמעותי בעשורים האחרונים, אך למעלה מ-45 מיליון אמריקאים מעל גיל 55 צפויים להזדקק לשירותי סיעוד בהמשך חייהם, מה שיצור עומס כלכלי וחברתי עצום על המשפחות ועל חברות הביטוח.
תהליך ההזדקנות של אדם יכול להיות מושפע לרעה מגורמי סיכון רבים, דוגמת בדידות, דיכאון, נפילות ומוגבלות פיזית, התדרדרות קוגניטיבית ועוד. בהינתן מידע מסוים על אדם, הטכנולוגיה של Assured Allies מסוגלת לנבא בדיוק רב את גורמי הסיכון השונים עבורו. הפלטפורמה של החברה מאפשרת להעריך מה יהיה הטיפול האופטימלי עבור אותו אדם ולכמת מה תהיה ההשפעה של הטיפול על איכות החיים והצורך הסיעודי שלו.
הטכנולוגיה של Assured Allies משלבת יכולות של למידת מכונה (Machine Learning), מחקר קליני מעמיק ומודלים פיננסיים, על-מנת להציע מוצרים חדשניים לתעשיית הביטוח הפנסיוני והסיעודי בארה״ב. המוצרים של Assured Allies נועדו לספק למבטחים ולחברות הביטוח שירות מקצה לקצה, החל ממודלי חיזוי, דרך אינטגרציה עם מערכות החברה ועד אינטראקציה עם משתמשים בגיל השלישי והאופרציה הכרוכה בכך. האתגר בבניית מוצר מסוג זה מצריך שילוב של מגוון גדול של דיסציפלינות וטכנולוגיות.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוצר הראשון של החברה, AgeAssured, הינו פלטפורמה ראשונה מסוגה, אשר מוצעת בשיתוף עם חברות ביטוח. מטרתה לעזור למבוגרים בעלי ביטוח סיעודי להזדקן בצורה הטובה ביותר ולהישאר לגור באופן עצמאי בביתם. הפלטפורמה של AgeAssured משלבת מודלי חיזוי, מודלים אקטואריים מתקדמים ומחקר קליני. על מנת לזהות את המבוטחים אשר עבורם ניתן לספק התערבויות קליניות מניעתיות שיפחיתו באופן משמעותי את הצורך בשירותי סיעוד. בכך פועלת החברה הן לטובת המבוטח, אשר מזדקן בצורה בריאה יותר ונותר עצמאי, והן לטובת חברות הביטוח. AgeAssured הוכחה כיעילה בצמצום פגיעות תפקודיות מוקדמות, ומאז עלייתה לאוויר הביאה לחיסכון של כ-20% בעלויות תביעות ביטוח סיעודי בקרב המשתמשים בה. המוצר הושק ב-2020 והוא המוביל בתחומו בארה״ב.
המוצר השני של החברה, NeverStop, הוא פלטפורמה המאפשרת לחברות הביטוח ליצור דור חדש של מוצרים פנסיוניים. ייחודם של המוצרים בכך שבנוסף לתשלום קצבה בשנות הפרישה, הם גם מסייעים למבוטחים להגיע לגיל המבוגר במצב הטוב ביותר עבורם, ומספקים כיסוי ביטוחי סיעודי. המוצרים של NeverStop משלבים בתוכם מערכת לחיתום דיגיטלי ותוכנית בריאות (wellness) אישית, מוכחת-מדעית, המציעה למבוטחים הזדמנות להגדיל את הכיסוי הביטוחי לצד הפחתת הסיכון לכך שיזדקקו לסיעוד בעתיד. טכנולוגיית החיתום הדיגיטלי החדשנית של החברה פועלת בזמן-אמת ומאפשרת לחברות הביטוח לבטח מבוגרים שבעבר היו נדחים.
החברה מעסיקה 90 עובדים, כמחציתם במרכז הפיתוח בישראל ומחציתם בארה״ב, מרביתם במשרדי החברה בבוסטון. ההון שגויס ישמש לצמיחת החברה, הרחבת רשת הספקים ושיתופי הפעולה בארה"ב וגיוס כוח אדם בישראל, כולל אנשי פיתוח, מוצר, דאטה, חוקרים קליניים ו-QA.
- המירוץ לכדור הרזייה - נובו בתוצאות קליניות טובות
- המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
ד"ר אפיק גל, נשיא ומנהל מוצר ראשי: "הדרך שבה אנשים מתכננים את גיל הזהב והציפיות שלהם לתקופה זו משתנים מהותית, ואנחנו נרגשים להציע להם פתרונות מוכחים להפיכת אריכות ימים לבת קיימא מבחינה כלכלית. אנו המייסדים ועובדים רבים בחברה, שימשנו כמטפלים להורים ולסבים שלנו, והחוויה הזו נתנה לנו השראה להקים את החברה. ראינו סבל מיותר, פיזי ופיננסי, והגענו להבנה שכדי לשנות את המציאות, אנחנו יכולים להשתמש במדע וטכנולוגיה כדי לשנות את מסלול ההזדקנות ולאפשר לאנשים לחיות בבתיהם עם סביבתם הקרובה זמן רב ככל האפשר".

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.