אירופה במשבר – החורף מגיע, אין גז, יש אינפלציה; הפתרון: הטבות לאוכלוסייה
משבר האנרגיה באירופה, דורש ממנהיגי היבשת מהלכים קיצוניים. הסנקציות נגד רוסיה מחמירות כשבימים האחרונים הפכו הסנקציות לאישיות. אזרחים רוסיים כבר לא רצויים באירופה והם ידרשו לעבור מסכת של בדיקות ובירוקרטיה קפדנית כדי לשהות באירופה.
זה לא הכל. ממשלות אירופה החליטו על סיוע בהיקף מאות מיליארדי יורו שיעבור לציבור. זה יגיע גם דרך סבסוד תחבורה ציבורית, הטבות מיסים לחברות ולציבור והעברות כספיות.
"האיחוד האירופי יגיב להחלטתה של רוסיה לעצור את אספקת הגז ליבשת" אמרו נציגי האיחוד בתקשורת בימים האחרונים על רקע ההחלטה של רוסיה להפעיל את השלוחה שלה - גזפרום שהודיעה על עצירה לתקופה בלתי מוגבלת של הזרמת הגז לאירופה דרך צינור נורד סטרים 1. גזפרום הסבירה זאת כצורך בתיקונים נוספים בצינור, אבל כל מי שעינו בראשו מבין שמדובר כאן במשחק פוליטי וניסיון להפעיל לחץ על האירופאים. הלחץ הזה מגיע לאחר שאספקת הגז כבר הוקפאה בשבוע שעבר לצורך תיקוני תחזוקה וצפויה היתה לחזור לתפקוד מלא בימים האחרונים.
באיחוד שלחו מסרים מאיימים. לא בטוח שזה יפעל על הרוסים. והאזרחים מודאגים. הם יוצאים כבר לרחובות על רקע מחירי האנרגיה המזנקים והחשש שהמצב רק יחמיר. אחרי הכל, צפוי חורף קשה מאוד באירופה – ללא הגז הרוסי שמהווה את עיקר האנרגיה ליבשת, יהיו מצבים שאזורים נרחבים יהיו ללא חשמל, דלק ואולי אף גרוע מכך. אירופה נערכת למצב חרום ובמקביל לתמיכה בציבור.
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- החוזים מצביעים על פתיחה שלילית, ומה קורה בקריפטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממשלת גרמניה תספק חבילת סיוע בהיקף של 65 מיליארד יורו ל משקי הבית. זו החבילה השלישית בגודלה ומדובר כבר בסיוע מצרפי של מעל 120 מיליארד דולר. גם שבדיה הודיעה על תמיכה ענקית בפירמות ובאזרחים. מיד אחרי שבדיה הודיעה פינלנד על כוונתה לתמוך בציבור במסגרת תוכנית רחבה, ולמעשה, כל המדינות הנפגעות באירופה יממנו את הציבור בתקופה הקשה של עליות במחירי האנרגיה ועליות מחירים בכלל.
- 8.ולכן השווקים יעלו וימחקו השורטיסטים (ל"ת)מנחם 08/09/2022 11:47הגב לתגובה זו
- 7.מאגרי ישראל יכולחם לסייע ? (ל"ת)07/09/2022 04:38הגב לתגובה זו
- 6.לילי 05/09/2022 09:08הגב לתגובה זובאירופה וישראל אין תחרות משוכללת הייצור ואספקת גז . בהעדר תחרות משוכללת ( חופשית ) יש לפקח על המחיר ולא לסבסד את המחיר המופקע שדורשים היצרנים . ברור שהון ושילטון לוחצים ידיים .
- 5.תודה לביבי ושטייניץ כל יום בבוקר (ל"ת)משה ראשל"צ 05/09/2022 07:05הגב לתגובה זו
- הכי גרוע זה לדקלם אגנדות ולא להבין. מחיר הגז בישרא 07/09/2022 06:45הגב לתגובה זוהכי גרוע זה לדקלם אגנדות ולא להבין. מחיר הגז בישראל הכי נמוך בעולם. עשירית! מהמחיר באירופה ומקובע בחוזים ארוכים. אם לא היו את ההסכמים המחיר היה גבוה היום כמו באירופה
- 4.מזל גדול שלנו שהיהיר וחמורוביץ לא קברו את לווייתן (ל"ת)משה ראשל"צ 05/09/2022 07:04הגב לתגובה זו
- 3.אביתר 04/09/2022 23:53הגב לתגובה זושיחנקו האירופאים בלי גז.
- גק 05/09/2022 20:30הגב לתגובה זואלו מדינות שעשו שימוש רע מאוד כלפי היהודים עם גז יש בורא לעולם זאת רק ההתחלה הסוף מי ישורנו...
- 2.אנונימי 04/09/2022 21:06הגב לתגובה זותנו לו לעשות את מה שהוא נועד לעשות...די לדכא את המניות גז...שתקבלו סקוויז של 100% עד סוף השנה ותמחקו בשורט שלכם
- 1.מה הבעיה? (ל"ת)אנונימי 04/09/2022 20:48הגב לתגובה זו
- סוד (ל"ת)א 05/09/2022 01:40הגב לתגובה זו
- נלחץ שם למישהו ה"שלח" בטעות... (ל"ת)אסף 04/09/2022 23:58הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
