אוטוטוקס
צילום: דניאל דנילוב

אוטוטוקס ושבבי ה-V2X בשיתוף פעולה עם 2 יצרניות רכב בסין

שבבי V2X של אוטוטוקס ישולבו בפסי ייצור המוני של שני יצרני רכב מובילים בסין ויעלו לכבישי סין במחצית השנייה של 2023 - ובאירופה החל מתחילת 2024

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, הודיעה על חתימת הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל שני יצרני רכב בסין שישלבו את ערכות השבבים פרי פיתוחה בפסי הייצור ההמוני שלהם.

כלי רכב ראשונים עם שבבי V2X של אחד המותגים הסיניים יעלו על כבישי סין במחצית השנייה של שנת 2023. היצרן הסיני השני, שיש לו נוכחות חזקה באירופה, יוציא לשוק רכבים עם שבבי אוטוטוקס בסין ובאירופה בתחילת שנת 2024. פתרון ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס הוא היחיד המאפשר תכנון אחוד של תת מערכת V2X המתאים לכל האזורים. 

שוק ה-V2X הסיני ממשיך להיערך ליישום אסטרטגיית התחבורה החכמה השאפתנית של ממשלת סין. כל יצרני הרכב המובילים מתעתדים להתחיל בפריסה המונית של טכנולוגיית V2X בסין בשנים הקרובות. השוק צפוי לחוות אימוץ רחב היקף כשרוב יצרני המערכות המקוריות (OEMs) נערכים להשיק כלי רכב המצוידים בשבבי V2X לקראת שנת 2025.

אוטוטוקס חתמה עד היום על הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל 8 יצרני רכב גדולים העוסקים בייצור המוני, כולל שני יצרני ה-OEM בסין. במסגרת ההסכמים הקיימים יצרנים בינלאומיים המייצרים עבור השוק הסיני ישיקו מכוניות עם שבבי אוטוטוקס לקראת מבחני הבטיחות של כלי רכב בסין בשנת 2025 (NCAP).

פתרון ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס מאפשר תכנון אחוד של תת מערכת V2X המתאים לכל האזורים. התכנון תומך בטכנולוגיית LTE-V2X עבור רכבים הנמכרים הן בסין והן בארה"ב במקביל לטכנולוגיית DSRC עבור רכבים הנמכרים באירופה.

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס: "פריצת הדרך של אוטוטוקס בסין היא משמעותית יותר מאי פעם בעבר. העובדה ששני יצרני רכב סיניים מובילים בחרו בפתרון ה-V2X מקצה לקצה שלנו כדי לחזק את מותגי הרכב שלהם היא הוכחה נוספת ליכולת שלנו להציל חיים באמצעות טכנולוגיית הבטיחות שלנו לכלי רכב מקושרים".

אוטוטוקס הייתה החברה הראשונה שפיתחה שבבי V2X המשמשים כיום את יצרני הרכב הגדולים בעולם. בשנת 2018 אוטוטוקס הייתה הראשונה שהציעה פתרון V2X ששילב בין טכנולוגיות התקשורת DSRC ו-C-V2X בשבב אחד. במהלך 2021, אוטוטוקס הכפילה את כמות יצרניות הרכב (OEMs) שאיתן היא עובדת לשש יצרניות, והכפילה את צבר ההזמנות שלה ל-200 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה זרקתם אותי מהחברה, רגע לפני הפריצה? (ל"ת)
    ניר ששון 02/09/2022 13:22
    הגב לתגובה זו
מייסדי DualBird  משמאל לימין: אמיר גלעד, אהוד אליעז, גלעד טל ואוהד גמליאל, צילום: יח״צמייסדי DualBird משמאל לימין: אמיר גלעד, אהוד אליעז, גלעד טל ואוהד גמליאל, צילום: יח״צ

הסטארט-אפ הישראלי DualBird גייס 25 מיליון דולר למנוע ענן מהיר יותר

הסטארט-אפ הישראלי יוצא מ-Stealth עם טכנולוגיה שמבטיחה להאיץ עומסי נתונים בענן פי 10-100 ולחתוך עלויות תפעול עד 90%

מנדי הניג |
נושאים בכתבה DualBird

חברת DualBird, שהוקמה באמצע 2022 מודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר כדי להאיץ ביצועים בענן באמצעות מנוע חדשני המאחד חומרה ותוכנה. סבב ה-A, בהיקף של 17 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל, הובל על ידי Lightspeed Venture Partners, ובהשתתפות Uncork Capital, Bessemer Venture Partners ו-Angular Ventures. בין המשקיעים נמנים גם שורה של אנג'לים בולטים בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית: אייל מנור (לשעבר GM בגוגל), אסף עזרא (מייסד-שותף ב-Granulate), רן רבנזפט וניצן שפירא (מייסדי Epsagon), וכן אייל דגן ועופר עיני, מנהלי Cisco בישראל.

החברה הוקמה על ידי ארבעה יוצאי טכניון עם ניסיון בעולם החומרה, הענן והבינה המלאכותית: גלעד טל (CTO), אמיר גלעד (מנכ"ל), אוהד גמליאל VP R&D ו-אהוד אליעז Chief HW Architect. הצוות, שהגיע מחברות כמו Amazon AWS, מלאנוקס (Nvidia), Habana (Intel) ועוד, שילב לאורך השנים בין עולמות החומרה והתוכנה - תובנה שהובילה להקמת DualBird.

הרעיון מאחורי החברה הוא פשוט אך מהפכני: לשבור את “הקיר” שבין החומרה לתוכנה ולהעניק לארגונים האצת ביצועים משמעותית בענן - מבלי לפרוס חומרה חדשה או לשנות מערכות קיימות. הטכנולוגיה של DualBird מתבססת על מנוע ענן (cloud engine) המאפשר לנצל באופן דינמי משאבים מבוססי חומרה הניתנת להגדרה מחדש (reconfigurable hardware), כך שהמערכת מתאימה עצמה בכל הרצה לעומסי העבודה השונים.

"עיבוד נתונים הוא תחום המחשוב הגדול ביותר שעדיין רץ כולו על מעבדים כלליים, וראוי להאצה ייעודית משלו, כמו שיש ל-AI את ה-GPUs", אומר אמיר גלעד, מייסד שותף ומנכ"ל DualBird. לדבריו, "חברות משקיעות מיליונים בתשתיות של נתוני AI ובניתוחם, אך הארכיטקטורות הקיימות היום, פשוט לא עומדות בקצב".

DualBird מתכננת להציע ללקוחותיה תוסף פשוט לשילוב, שיאפשר להאיץ ביצועים בענן פי 10-100, להפחית עלויות בין 50% ל-90%, ולפשט משמעותית את תחזוקת תשתיות הנתונים. התוסף אינו דורש שינויי קוד או שדרוג תשתיות - יתרון משמעותי עבור ארגונים שמנהלים סביבות ענן מורכבות.

אנירוד דווגן, מנכ"ל קאדנס. קרדיט: רשתות חברתיותאנירוד דווגן, מנכ"ל קאדנס. קרדיט: רשתות חברתיות

מחברת את השבבים לסייבר: Cadence השלימה את רכישת Secure-IC

במהלך לבסס את מעמדה כספקית פתרונות מערכת מקצה לקצה, משבב ועד מערכת שלמה, השלימה Cadence את רכישת Secure-IC: העסקה תרחיב את יכולות החברה בתחומי אבטחת הסייבר עבור תעשיות הרכב, הענן, התעופה, הביטחון והאינטרנט של הדברים (IoT)

רן קידר |
נושאים בכתבה קאדנס

חברת קיידנס (Cadence) Cadence Design Systems Inc. -1.68%  , העוסקת בתכנון שבבים ומערכות מבוססות בינה מלאכותית, הודיעה על השלמת רכישתה של Secure-IC, שעוסקת בפתרונות אבטחת סייבר משובצת (Embedded Security IP), שירותי הערכת סיכוני סייבר וכלי הגנה ייעודיים לחומרה. במסגרת העסקה, שמחירה לא נמסר, צפויה Secure-IC להפוך לחלק בלתי נפרד ממערך פתרונות המערכת החכמה של קיידנס , שמטרתה לאחד בין תכנון שבבים, תת-מערכות ותוכנה תחת מעטפת אינטגרטיבית אחת.

שילוב הידע של קיידנס , שנצבר במשך עשרות שנים בתכנון IP, רכיבי חומרה ותתי מערכות, עם הטכנולוגיות של Secure-IC יאפשר ללקוחותיה לפתח פתרונות מאובטחים מקצה לקצה, כבר משלב תכנון הסיליקון ועד ליישום הסופי של המוצר. העסקה, שהוכרזה לראשונה מוקדם יותר השנה, מרחיבה את פעילותה של קיידנס מעבר לעולמות התכנון ההנדסי המסורתי, ומחזקת את יכולותיה לספק פתרונות אבטחה מקיפים המוטמעים ישירות בשלב תכנון השבב. בכך היא מבקשת לתת מענה לביקוש ההולך וגובר לפתרונות אבטחת סייבר מובנים במוצרים מתקדמים – בהם רכבים חכמים, מרכזי נתונים, מערכות חלל וביטחון, תקשורת סלולרית, מוצרי צריכה חכמים ואינטרנט של הדברים (IoT). 

קיידנס ציינה כי שילוב הידע שלה בעולמות תכנון ה-IP ותתי־המערכות עם ההתמחות של Secure-IC בתחומי אבטחת הסייבר יאפשר לה להציע ללקוחות פתרונות מערכתיים מלאים – החל משלב תכנון הסיליקון ועד למערכות המשלבות תוכנה וחומרה. מהלך זה משתלב באסטרטגיית החברה הנקראת Intelligent System Design, שמטרתה לפתח מערכות חכמות ובטוחות תוך קיצור משמעותי של זמן הפיתוח וההגעה לשוק.

Secure-IC, שמשרדיה הראשיים בצרפת ופועלת באירופה, אסיה וארה"ב, מתמחה באבטחת שבבים למגוון רחב של תחומים רגישים, מתעשיות ביטחוניות ועד מוצרי צריכה, וידועה בפתרונותיה להגנה מפני תקיפות פיזיות ולשיפור חסינות המערכות מפני פרצות בזמן אמת.

על פי הודעת קיידנס , העסקה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על הכנסותיה או רווחיה בשנת 2025. עם זאת, אנליסטים בשוק מציינים כי מדובר במהלך בעל ערך אסטרטגי ארוך טווח, שיחזק את מעמדה של החברה כשחקנית מובילה בתחום אבטחת הסייבר המוטמעת בשבבים,  תחום הצומח במהירות עם התרחבות השימוש במכשירים חכמים ודרישות רגולציה מחמירות ברחבי העולם.

קיידנס היא אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום תכנון שבבים ומערכות אלקטרוניות. החברה מפתחת כלים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית, סימולציה ו-Digital Twin (ייצוג וירטואלי של אובייקט אמיתי, שמבוסס על נתונים בזמן אמת, חיישנים ואלגוריתמים מתקדמים) עבור יצרניות שבבים, חברות טכנולוגיה ותעשיות ביטחוניות. לקוחותיה כוללים את החברות המובילות בתחומי המוליכים למחצה, הרכב, התקשורת והחלל. מנכ"ל אינטל הנוכחי, ליפ-בו טאן, כיהן בעבר כמנכ"ל החברה.