שנה אחרי ביטול העסקה הקודמת - קוואלקום רוכשת את אוטוטוקס

כשנה אחרי שבוטלה עסקת הרכישה הקודמת - שהוערכה בכ-350 מיליון דולר - קוואלקום מודיעה על רכישת אוטוטוקס הישראלית; דלק רכב משלימה את האקזיט

רוי שיינמן | (2)

אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, המפתחת טכנולוגיות לתקשורת בין כלי רכב (V2X) במטרה למנוע תאונות דרכים, נרכשת על ידי קוואלקום QUALCOMM INC -0.99%  , כשנה לאחר שבוטלה עסקת הרכישה הקודמת בין הצדדים שהוערכה בכ-350 מיליון דולר. 


נאקול דוגאל, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת הרכב והתעשייה של Qualcomm Technologies, Inc. אמר: "אנו נרגשים לצרף את הצוות המנוסה והמיומן של Autotalks למשפחת Qualcomm. ככל שמערכות הרכב הופכות חכמות ומורכבות יותר, כך גוברת חשיבותן של טכנולוגיות בטיחות מהדור הבא. יחד נביא פתרונות חדשניים, אמינים ויעילים שיסייעו להפחית תאונות ולשפר את זרימת התנועה. אנחנו משקיעים בטכנולוגיות V2X מאז 2017, מתוך אמונה ביכולתן לחולל שינוי אמיתי בשיפור הבטיחות בדרכים. הרכישה הזו ממצבת אותנו בעמדה חזקה להרחבת התחום ולהאצת אימוץ הטכנולוגיה ברחבי העולם".


חגי זיס, סגן נשיא לניהול מוצר ב-Qualcomm Technologies ולשעבר מנכ"ל Autotalks,הוסיף: "החזון שלנו תמיד היה ליצור עולם תחבורתי בטוח יותר, עולם שבו אין תאונות וכל משתמשי הדרך מחוברים זה לזה. ההצטרפות ל-Qualcomm תאפשר לנו להרחיב את ההשפעה שלנו, ולהמשיך להוביל את תחום ה-V2X עם מוצרים מוכחים ואמינים. השילוב בין הניסיון שלנו לבין הנוכחות העולמית של Qualcomm יאפשר האצה של אימוץ טכנולוגיות הבטיחות הקריטיות האלה ברחבי העולם".


אוטוטוקס, שנוסדה ב-2008, מפתחת שבבים בטכנולוגיית פאבלס ומתמחה בתקשורת V2X - תקשורת בין רכבים לסביבתם. המערכות של החברה נועדו לשפר את בטיחות הדרכים ולייעל את זרימת התחבורה. באוטוטוקס מקווים שהרכישה תאפשר להם להאיץ את קצב הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, לשדרג את היכולות הקיימות ולתרום לבטיחות הנהגים והולכי הרגל.


מטה החברה ממוקם בכפר נטר, אך היא פועלת גם ביפן, סין, דרום קוריאה, גרמניה וצרפת, ומעסיקה מעל 100 עובדים שצפויים להשתלב בקוואלקום לאחר הרכישה. עד כה גייסה אוטוטוקס כ-150 מיליון דולר ממשקיעים, בהם זרועות ההשקעה של יונדאי, סמסונג ומיצואי היפנית, לצד הקרנות הישראליות מאגמה וג'מיני. בעבר דווח כי נשקלה אפשרות להנפקה דרך מיזוג עם ספאק, לפי שווי של 1.5 עד 2 מיליארד דולר.


אחת הנהנות העיקריות מהעסקה היא דלק רכב - לפי דוחות החברה, היא השקיעה בשנים האחרונות כ-22.5 מיליון דולר (כ-84 מיליון שקל) בחברת אוטוטוקס, ומחזיקה כיום ב-7.37% ממניותיה. בשלב מסוים ההשקעה נראתה כהימור משתלם במיוחד, אך בשנה שעברה חל מהפך: לפי הערכת שווי של גורם חיצוני ששכרה החברה, ביטול עסקת קוואלקום פגע באופן מהותי בשווי ההוגן של ההשקעה, שצנח בכ-65% והסתכם בכ-37 מיליון שקל בלבד. מדובר בירידת ערך של כ-69 מיליון שקל לעומת השווי שרשום בספרי החברה בשנה הקודמת, אז הוערכה ההחזקה בכ-105 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 06/06/2025 20:27
    הגב לתגובה זו
    בלוף כמו המכונית האוטונומית.
  • 1.
    ככה זה שמדברים עם מכוניות (ל"ת)
    חלש 05/06/2025 16:26
    הגב לתגובה זו
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר

אפל עורכת את אירוע ההשקה השנתי בקופרטינו והציגה את סדרת iPhone 17, הכוללת דגם Air דק וקל לצד גרסת Pro משופרת; בנוסף הכריזה על אוזניות AirPods Pro עם חיישן דופק מובנה וסדרת Apple Watch חדשה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל Apple -1.48%  תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.

הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.



הצטרפו להשקה:




האייפונים החדשים

אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.


הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.