דלק לעליות - אגרות החוב של קבוצת דלק מזנקות; מה צריך להיות כדי שהחברה תינצל מהסדר חוב, ולמה המשקיעים נותנים לזה צ'אנס?
אחד הסקטורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר במהלך משבר הקורונה היה סקטור הנפט ובאופן ספציפי - מניות חברות הנפט. השבתת תנועת הרכבים והמטוסים הפילה את הביקוש לנפט, המלאים נערמו ומחיר הנפט קרס בהתאמה. עם זאת, מאז סוף חודש אפריל מחיר הנפט מתאושש. מחירו עדיין נמוך בכ-36% ביחס למחיר בתחילת השנה, אולם מרמת השפל שנרשמה בסוף אפריל ועד היום, זינק מחיר חבית נפט (ברנט) בכ-100%. ומי שאמורה ליהנות מהמהלך הזה היא מי שנחשבת כסוג של אופציה ממונפת על מחיר הברנט ועל סקטור הנפט והגז בכלל - דלק קבוצה 2.34% . אלא שמעל מניית קבוצת דלק עדיין מרחף האיום של ביצוע הסדר חוב, תרחיש שעלול לפגוע כמובן בצורה משמעותית במחיר המניה ובשערי אגרות החוב. אז האם דלק קבוצה תינצל מהסדר חוב? התשובה תלויה לא רק במחירי הנפט והגז, אלא בעיקר בביקושים לאנרגיה. חזרה מהירה לשגרה עשויה להציל את הקבוצה, מנגד - גל שני וחזרה איטית משמעם ביקושים נמוכים לאנרגיה וקושי גדול לקבוצה להציף ערך בחברות המוחזקות.
מחיר הנפט (ברנט) מול מניית דלק קבוצה - הפער נפתח
* בירוק - מחיר הנפט (ברנט), בכתום - מחיר מניית דלק
הזרמת הון והגדלת נזילות
המצב השברירי אליו נקלעה הקבוצה, הגיע על רקע משבר הקורונה, כאשר קריסת מחיר הנפט הובילה לירידות חדות בשווי מניות החברה, ובשווי יחידות ההשתתפות של אחד הנכסים המרכזיים - דלק קידוחים יהש . במקביל ירד שווי ההחזקה באיתקה המרכזת את פעילות הנפט והגז מחוץ לישראל. ירידות אלו, גרמו לקבוצה להפר את אמות המידה הפיננסיות מול המלווים (קובננטים), תשואות האג"ח זינקו בתגובה לשיעור תלת ספרתי ודלק החלה במרדף אחר מזומנים (להרחבה - דלק לא עומדת בהתניות פיננסיות - מגדל הקלפים של תשובה קורס).
מאז כאמור, נרשמה התאוששות משמעותית במחיר הנפט, ובמקביל החלו הקבוצה ובעל השליטה בה, יצחק תשובה, לממש נכסים, במטרה להקטין את המינוף של הקבוצה ואת רמת הסיכון שלה. השוק לא נשאר אדיש ותשואות האג"ח הקצרות אשר הגיעו ל-1,000% בסוף מרץ, נסחרות היום בתשואה לפדיון של כ-136% - עדיין מדובר בתשואת זבל, אבל מי שרכש את האג"ח ברמת השפל, הכפיל את שווי ההשקעה כמעט פי 4 (לכתבה קודמת שלנו על הפוטנציאל והסיכונים באגרות החוב של הקבוצה)
גרף תשואות האג"ח הקצרות (כב) של דלק
* נכון לסוף יום המסחר הקודם (ה-8 ביוני)
הגדלת הנזילות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
שלשום דווח על חתימת ההסכם למכירת פי גלילות ב-720 מיליון שקל, וחתימת מזכר הבנות למכירת תחנות הכוח שורק אשקלון תמורת 367 מיליון שקל - המניה הגיבה בזינוק של כמעט 15% ומחירי סדרות האג"ח עלו בעד 10%.
בסוף מאי נמכרו זכויות הקבוצה בתמלוגי העל בחזקות כריש ותנין תמורת 318 מיליון שקל, זאת ימים ספורים לאחר השלמת גיוס הון באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציה, בהיקף של כ-137 מיליון שקל - סכום שעשוי לגדול בעוד כ-66 מיליון שקל במידה והאופציות ימומשו - יצחק תשובה הזרים במסגרת ההנפקה כ-34 מיליון שקל.
כחלק מהמתווה מול בעלי האג"ח, החברה התחייבה לגייס חוב בהיקף של כ-300 מיליון שקל עד ה-15 ביולי 2020, ו-100 מיליון שקל נוספים עד סוף 2020, כך שסך הכל במהלך שנת 2020 בכוונת החברה לגייס סכום של 400 מיליון שקל.
באמצע חודש מאי, מכרה הקבוצה את כל מניותיה בחברת מהדרין הציבורית (18.55%) תמורת כ-74 מיליון שקל, זאת, חודש לאחר שמימשה את אחזקתה במניות כהן פיתוח (51.76%) תמורת 207 מיליון שקל ולאחר שבסוף חודש מרץ הושלמה מכירת החזקות הקבוצה באיי.די.אי הולדינגס (20%) תמורת 164 מיליון שקל.
המימושים האלו מייצרים סביבת עבודה יותר נוחה לקבוצת דלק וכן לנושים שלה. מחזיקי החוב הסכימו למתווה של הזרמת הון של 400 מיליון שקל. הבנקים בהמשך למימושים לא צפויים בהמשך לבוא בתביעות נוספות, ובהינתן שמחיר הנפט חזר לעלות וכך גם מחיר הגז, יש התייצבות מסוימת. אבל אל תטעו - דלק עדיין במצב מסוכן. הוא משופר לעומת המצב לפני חודש-חודשיים ויעידו על כך אגרות החוב שזינקו ב-20% ומעלה. אבל הן עדיין מבטאות מחירי הסדר. החובות של דלק עדיין גבוהים מהנכסים שלה.
החוב של קבוצת דלק מסתכם בקרוב ל-8 מיליארד שקל, מעל 6 מיליארד שקל למחזיקי איגרות החוב. מול ההתחייבויות האלו יש שני נכסים עיקריים - החזקה של 54% בדלק קידוחים (הנכס הגדול) - שמוערך בכ-2 מיליארד שקל ואיתקה.
לדלק החזקה מלאה 100% באיתקה, שמחירי הנפט העולים משפרים מאוד את מצבה ועדיין, על פי שיחות עם אנליסטים עולה שהרוב מעריך אותה ב-1-1.5 מיליארד שקל. השווי שלה מאוד תנודתי ומאוד תלוי במחיר הנפט לטוב ולרע. חזרה למחירים של תחילת השנה עשויים להכפיל את השווי וההפך - ירידת מחירים עלולה לאפס את השווי. לשני הנכסים העיקריים של דלק יש אתגרים גדולים - דלק קידוחים צריכה למחזר חובות, ואיתקה צריכה להוכיח הצדקה כלכלית לפעילותה ולהציג יכולת למחזר חובות.
כשסוכמים את הנכסים לצד המימושים שנעשו בזמן האחרון מקבלים ערך נכסים כולל של 6 מיליארד ומעלה. מולם יש כאמור התחייבויות של 8 מיליארד שקל. מדובר בשיפור אבל הדרך להבראה עוד ארוכה. הקלפים שיש לתשובה הם - איתקה ודלק קידוחים. שני הקלפים האלו הם בעצם קלף אחד - פוזיציה גדולה על שוק האנרגיה. הביקושים לאנרגיה ירדו - בלוויתן ירדו הביקושים בכ-25%. זה המון וזה פוגע כמובן בדלק קידוחים ובקבוצת דלק. איתקה פחות מתוקשרת ומיוחצנת מדלק קידוחים, אבל גם שם סביר להניח שיש ירידה בביקושים, אם כי למזלה של קבוצת דלק היא השכילה לגדר את רוב המכירות הצפויות השנה ובשנה הבאה. ומכאן - שבשורה התחתונה, מקבלים כאן קבוצה שתלויה במחירי הנפט והגז ויותר מזה - בהתאוששות הכלכלה הגלובלית. התאוששות מהירה תחזיר את הביקושים ותשפר את הרווחים והתזרימים וצפויה במקביל להמשיך לאושש את המחירים. אבל גל שני או התאוששות איטית, מסוכנים לחברה.
- 21.הגיון כלכלי 09/06/2020 23:55הגב לתגובה זובתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים מהיום בעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....."
- 20.יוסי 09/06/2020 15:23הגב לתגובה זוכרגיל בביזפורטל, יש מאחורי כל "המלצה" אינטרס. הגופים הגדולים חייבים להיפטר מהסחורה הזאת, אז מנסים לעורר עניין שיגרום לביקושים
- כלכלן דמיקולו 10/06/2020 09:09הגב לתגובה זודלק היא אחת המניות שהגדולים (חברות גדולות + שחקני מעו"ף) ניצלו את הירידות שספגה בגלל ירידת מחיר הנפט. הם מנצלים זאת כדי לפמפם שוב ושוב את הסדר החוב ומצבה "הרע" של החברה כדי לשחוט את ערך המניה כמה שיותר. יש 2 סיבות אפשריות: 1. הם קנו פוטים ומנסים להפיל את השוק ולמקסם רווחים. 2. הם מאמינים שהמניה תתאושש ומנסים לקנות אותה כמה שיותר בזול..
- 19.יעקב 09/06/2020 14:28הגב לתגובה זואם ירצו ואם לא יש לקבוצת דלק לתת 200 אחוז בחודשיים הקרובים
- עמירם 10/06/2020 00:45הגב לתגובה זולמה להצהיר הצהרות שאין מאחוריהן שום בסיס עובדתי. מינוף בהירף שעולה על היקפי החברה וחוסר יכולת להתמודד עם החוב הם לא דברים שנסגרים בהצהאות אופטימיות. תשובה מממש נכסים בקצב גבוה בחודשים האחרונים וזה עדיין לא מספיק. תספורת נוספת לפנסיה של כולנו מסתמנת כמוצא שתשובה כבר רגיל אליו
- 18.dw 09/06/2020 12:34הגב לתגובה זומקסימום ירידה זמנית, עקב מצב חריג, הקורה אחת ל 80 שנה. בטווח הארוך אנחנו מתרבים כמו שפנים. כל שנה יש פה עוד 200 אלף תושב. עוד 5 שנים יצטפוו פה עוד מיליון, עוד עשור יש פה עוד 2 מיליון תושב. כולם רוצים חשמל ומי שתיה. איך לדעתכם אתם מסובבים ברז, במדינה במדבר, ויוצאים ממנו מים? עם הפיה הטובה? צאו מהסרט. הביקושים לאנרגיה רק הולכים ועולים. היום ב 16:00 יש כנס פייסבוק של מכון INSS. מוזמנים לצפות. תהיה שם ד"ר נורית גל. הייתי בהרצאה קודמת שלה והיה מרתק. עאלק ירידה בביקושים. איפה אתם חושבים שאתם חיים? ביפן המצטמקת? אנשים פה רוצים מדינת עולם 1 אבל מתרבים כמו עולם 3. צאו מהסרט.
- המפקח 09/06/2020 18:06הגב לתגובה זומתשובה כבר עשור ורושם ברשת ובפורום שאתה מנהל לא עושה אותך לחכם גדול. אנשים תמימים נופלים בפח שלך. אין מה לגעת בתשובה , מחזיקי האג"ח דלק נדל"ן כבר חטפו תספורת אתה תגרום לעוד אנשים לחטוף עוד תספורת מתשובה .. העסק שם רקוב מהיסוד רק אצלך האסימון עוד לא ירד. לפחות אל תדפוק אנשים אחרים.
- 17.YL 09/06/2020 11:40הגב לתגובה זוברור לי שאף אחד מ המוסדיים לא למד דבר עובדה שוב זורקים כסף פנסיוני של הציבור ל בור ש הצחנה בו רבה. תזכרו תשובה דואג ל תשובה ובצדק הציבור הוא נשאר השארית של המחשבה
- 16.עדי 09/06/2020 11:23הגב לתגובה זוהנוכל מטריפולי ידפוק אתכם
- 15.המפקח 09/06/2020 11:20הגב לתגובה זוהפסדים גרם לעוקבים אחריו ברציו הבטיח רווחים אדירים למחזיקים ברציו זרק הכנסות באוויר סופר מכפילים דימיוניים. לא מספיק מה שעשה להם ברציו גם בדלק חוזר הסיפור. אם אתם לא רוצים להיות פראיירים פשוט תברחו מכל הודעה שלו. רציו ודלק יורדות חזק בשנים האחרונות השוק מזהיר אתכם. מי שרוצה לשמור על כספו פשוט שלא יקשיב לייצור הזה.
- 14.דלק סילוני 09/06/2020 10:44הגב לתגובה זובתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים מהיום בעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....."
- עופר חדד 09/06/2020 16:07הגב לתגובה זולקבוצת דלק יש סיכונים לא מבוטלים והיא תלויה במחירי האנרגיה של הנפט והגז ,יעלו מצבה ישתפר, אם חס וחלילה יקרסו מצבה בכי רע והיא ככול הנראה בדרך להסדר חוב . בכול אופ משקיע חכם נחשף לקבוצת דלק רק דרך אגרות החוב שלה וגם שם צריך לדעת לבחור ,זאת לא המלצה לקנות ולא למכור וכול העושה זאת עושה זאת על פי דעתו האישית וחובה להיוועץ עם יועץ השקעות בעל רישיון .
- 13.משה 09/06/2020 10:44הגב לתגובה זווכרגע נסחר על 40. מציאה
- 12.Yl 09/06/2020 10:15הגב לתגובה זוכמה עצוב שזו רמת המוסדיים שוב מנפחים את הערך של דלק ולו להימנע מ העמדה לדין בגין עברת פשע של מתן כספי ציבור ללא בטחונות
- 11.חכמה שהשקיע באג"ח ולא במניה. (ל"ת)יש ר א לי 09/06/2020 09:26הגב לתגובה זו
- 10.יהו 09/06/2020 09:22הגב לתגובה זולמשקיעים יש סבלנות
- 9.דורבן 09/06/2020 09:14הגב לתגובה זוולא יחזיק הרבה זמן מעמד הקיצוץ כי הרבה מדינות המפרץ לוחצות על פירוקו
- 8.אאא 09/06/2020 08:52הגב לתגובה זודלק קידוחים 2 מיליארד, אתיקה 1-1.5 מיליאאד דולר, כמעט 2 מיליארד שח במזומן ממימושים וגיוס הון ומעל חצי מיליאד מתמלוגי העל בליוויתן. הכל מסתכם בלפחות 8-9 מיליארד.
- נו הגעת ל-6 מיליארד (ל"ת)דניאל 09/06/2020 10:42הגב לתגובה זו
- 7.יניב 09/06/2020 08:48הגב לתגובה זולכן דלק קבוצה שווה את המחיר בו נסחרה בתחילת שנה- פי 5
- 6.שאול 09/06/2020 08:40הגב לתגובה זופחות מגלומניה , פחות אגו . העולם צועד לשימוש ופיתוח אנרגיות ירוקות . אין מקום לחומרים מזהמים שהורסים את קיומנו .
- נכון....בעוד 30 שנים החזון יתממש (ל"ת)בוב 09/06/2020 11:50הגב לתגובה זו
- 5.אנליסט 09/06/2020 08:35הגב לתגובה זולפי דוח משאבים מהוון בריבית 10% נכון להיום ולכן דלק קבוצה עם ערך חיובי מובהק. בנוסף דלק קידוחים שווה לפחות פי 2 מהערך הסחיר
- 4.העליות ימשיכו 09/06/2020 08:33הגב לתגובה זובהצלחה תשובה היקר
- 3.מנצח 09/06/2020 08:13הגב לתגובה זורק לא חכם מאמין שתשובה יוותר על דלק האיש עשיר מאוד ומי שמאמין בו ירויח הרבה כסף
- תאמין בה' יותר בטוח (ל"ת)משיח 09/06/2020 09:29הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 09/06/2020 08:11הגב לתגובה זוחברה חזקה ובטוחה ועם עליית מחיר הנפט בעולם נראה אותה עולה פי 5לפחות.
- זה אכן מה שיקרה. אני מעריך תוך 6 חודשים (ל"ת)כלכלן דמיקולו 09/06/2020 08:53הגב לתגובה זו
- 1.ייקב 09/06/2020 07:39הגב לתגובה זומי שקונה בסוף יפסיד

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
קרן מניקיי שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.
האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.
במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.
הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.
- בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים: בורסת ת"א מרחיבה את היצע מדדי המניות
- הבורסה פורחת, המחזורים מזנקים - האם ישראל בדרך להפוך לשוק יעד עולמי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות
דניאל לייטנר לקח את הקרן של תמיר פישמן מאפס ל-1.5 מיליארד שקל - בדרך הוא פגש את הקורונה, מהפיכה משפטית, מלחמות בעזה וטילים מאיראן - עדיין הוא פרו-שוק: מאמין בסקטור האנרגיה (דלק ונאוויטס) חותך פוזיציות כשמנכ"לים נוטשים; וגם - האם הורדת ריבית תמנע את
הקריסה של הנדל"ן?
דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, לקח את קרן המניות של בית ההשקעות מאפס עגול ליותר מ־1.5 מיליארד שקל בשווי נכסים. ומה שמדהים זה שזה קרה תוך כדי רצף של טלטלות. מהקורונה דרך המהפכה המשפטית ועד המלחמה בעזה וטילים מאיראן ובכל זאת הקרן מציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה של יותר מ־120%, שזה לא רק הכי טוב בשוק אלא אפילו עוקף את מה שהביא ה-S&P בתקופה הזאת. בנוסף, חשוב לציין שלכל בית השקעות יש קרנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות, לא באנו לנתח את המכלול כולו אלא להבין איך לייטנר הצליח לקחת את הקרן המנייתית לרמות כאלו גבוהות.
השאלה הכי בוערת שנדרשנו אליה הייתה כמובן לאיך הוא מתייחס כמנהל השקעות אל "נאום הספרטה" של נתניהו שאותו הוא הגדיר כ"לא חכם ולא במקום", והוסיף והזהיר שמסרים על "מדינת ספרטה" יכולים להחריף את הלחץ הבינלאומי על ישראל ולקבל גם ביטוי בשוק המקומי.
וכדאי שנקשיב לו. במהלך השנים לייטנר צבר תובנות על מה כדאי - ובעיקר על מה לא כדאי - לעשות. "בהשקעות יותר חשוב זה מה לא לקנות מאשר מה לקנות" וכשמדברים איתו הוא לא מסתיר את ההעדפות שלו: להשקיע באנרגיה, כמו בדלק ובנאוויטס, לזהות בזמן את החולשה של סקטורים בעייתיים כמו נדל"ן, ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. אחד הכללים שהוא פיתח לאורך הדרך הוא "פרדוקס המנכ"ל העוזב" זאת אומרת שכשמנכ"ל עוזב בשיא זה הזמן גם שלנו לממש - ככה עשתה הקרן בנייס כשברק עילם פרש, באייל טרייבר במיטרוניקס וגם בפנינסולה. ואם כבר הזכרנו את נייס - הוא עוקב מקרוב אחרי חברות הצמיחה כמו מאנדיי וגם נייס, הוא מסתכל על מהפכת ה־AI ותוהה בקול האם המודלים העסקיים של החברות האלה בכלל מסוגלים לשרוד כיום "אפשר לשכפל את מאנדיי בעשר דקות".
אבל אם תשאלו אותו איך עושים כזאת תשואה בכזאת סביבה עסקית? התשובה תהיה שאין קסמים, יש עבודה קשה והרבה. לייטנר מנהל את הקרן בגישה שמזכירה יותר כמו פרייבט אקוויטי מקרן נאמנות. הוא קופץ ממשרד למשרד ולא מסתמך רק על ניתוח המספרים שהחברות מנדבות. הוא פוגש בהנהלות, עושה שיחות עם מתחרים ויורד לשטח כל הזמן.
- "עכשיו הזמן לקנות מניות טכנולוגיה - ממליץ על סיניות, פייסבוק, AMD ומיקרוסופט"
- "האמריקאים מכרו תעודות סל והורידו את כל השוק, נוצרה הזדמנות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני רוצה להתחיל עם ההסתכלות שלך על הנאום של ראש הממשלה מזווית כלכלית אם שמים את הפוליטיקה בצד מה זה עושה לנו?