"ציידי המציאות קונים את מניות הבנקים; המחיר של דיסקונט ברצפה"
"העליות החדות שנרשמו היום (ג') במניות הבנקים הישראליות נהיו בעיקר כתוצאה מפעילות של 'ציידי מציאות', על רקע המחירים הזולים במיוחד אליהן הן נפלו לאחרונה" אומר ל-Bizportal טרנס קלינגמן, מנהל המחקר של פסגות שרואה בעליות היום ניסיון של הסוחרים לצמצם את הפערים שפתחו מניות הבנקים המקומיות ביחס לבנקים בעולם.
4 מבין 5 מניות הבנקים הגדולים היו היום בין 10 המניות הסחירות ביותר בבורסה בת"א ובראשן מניית פועלים שהתמקמה במקום השני עם מחזור של 50.7 מיליון שקל ועלייה של 3.5%. מניית בנק דיסקונט החבוטה בלטה בזינוק של 4.5%. ומניות לאומי ומזרחי טפחות עלו ב-3.3% וב-2.4% בהתאמה, מה שהקפיץ את מדד הבנקים בשיעור חד של כ-3.33%. לאחר שמאז חודש מאי צנח מדד הבנקים בכ-18%.
לדברי קלינגמן "עונת הדוחות של הבנקים נפתחה בצורה טובה מאוד עם הדוחות של מזרחי שעקפו בגדול את ותחזיות בשוק. אני מעריך כי נראה שיפור בתשואות על ההון גם בשאר הבנקים שצפויים לפרסם דוחות עד סוף השבוע הבא".
"מניות הבנקים מושפעות לטובה גם משפע האנליזות שזרמו בשבוע האחרון לשוק ושרובן המליצו על קניית מניות הבנקאות, בעיקר את מניות הבנקים הבינוניים שביניהן בולטות ההמלצות לרכישת מניית מזרחי טפחות.
"גם באירופה בולטות היום מניות הבנקאות לחיוב על רקע הציפיות בשוק כי ה-ECB ישיק בקרוב תוכנית לרכישות אג"ח ריבוניים על מנת לשמור על פער מקסימלי בין התשואות של האג"ח במדינות החלשות לאלו שבמדינות החזקות. הדיבורים על תוכנית הרכישות משפרים את האווירה בשוק ההון בעולם ומגיעים היום סוף סוף גם לישראל".
רק הבוקר התפרסמה סקירה של אנליסט הבנקים של UBS, רוני בירון שאמר "מזרחי בולט לטובה בשל היותו יותר דפנסיבי מבחינת הביצועים שלו, ודיסקונט הכי דפנסיבי מבחינת שווי המניה, כאשר הבנק נסחר במחירי רצפה". בירון נוקט בגישה זהירה מעט יותר בפועלים ובלאומי, כיוון שהם יותר חשופים להאטה בכלכלה ולרגולציה.
- 5.רון 21/08/2012 21:01הגב לתגובה זודיסקונט,מציאה אמיתית.
- 4.הרצפה של הקומה מתחת נמוכה יותר (ל"ת)אלי 21/08/2012 20:13הגב לתגובה זו
- 3.עובדים עליכם הירידות בו יבאו (ל"ת)מחשב 21/08/2012 18:53הגב לתגובה זו
- 2.למעלההההההההההההההההההלמעלהההההההההההההההההההההה (ל"ת)ששון ישר משה 21/08/2012 16:14הגב לתגובה זו
- 1.הטיל האירני הראשון ימחוק את כל העליות (ל"ת)21/08/2012 15:59הגב לתגובה זו

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
