המכירות הקמעונאיות פספסו את התחזיות- השווקים יורדים

בחודש שאחרי הקריסמס, הרשתות בארה"ב מגלות חולשה משמעותית בינואר. גם הנתון לדצמבר עודכן מטה
עידן קייסר | (1)

המשקיעים בבורסות ניו יורק יפתחו את יום המסחר בעוד זמן קצר כשברקע עומדים נתוני מאקרו מהותיים. מדד המכירות הקמעונאיות עלה פספס את התחזיות כשעלה בינואר ב-0.4%. מדד מחירי הייבוא עלה ב-0.3%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. מדד מחירי הייצוא עלה ב-0.2%, מעט מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.1%. החוזים על מדדי וול סטריט מאבדים גובה בעקבות הנתונים המאכזבים.

מדד המכירות הקמעונאיות מודד את סך התקבולים שהתקבלו אצל החנויות ונותני השירותים הקמעונאיים מהצרכן הסופי. כאמור, הנתון רשם עלייה של 0.4% בלבד, זאת לאחר שנותר כמעט ללא שינוי בדצמבר (לאחר עליות של 0.4% ו-0.7% בחודשים שקדמו לו בהתאמה). האנליסטים צפו כי מדד זה יעלה בשיעור חד יותר של כ-0.7%. יש לציין כי בניטרול הביקוש לרכבים, המדדים עלה 0.7% ולמעשה עקף את התחזית המנוטרלת.

"המכירות הקמעונאיות הונעו בעיקר על ידי הבטחון הצרכני המשתפר וגם על ידי המשכורות ההולכות ותופחות", כך אמר מילאן מולריין, אסטרטג בכיר ב TD SECURITIES. רשתות כמו טרגט (סימול: TGT) ולימיטד ברנדס (סימול: LTD) הם אלו שהובילו את העלייה במדדי המכירות הקמעונאיות כאשר הובילו קמפיינים שכללו תמריצים להחזיר את הקונים לחנויות, בייחוד לאחר טירוף המכירות של החגים בחודש דצמבר.

מדד המחירים בייצוא ובייבוא משקף את הטרנדים האינפלציוניים במחירי סחורות בינלאומיות, בחודש דצמבר ירדו מחירי הייצוא ב-0.5%, ומחירי הייבוא ירדו בשיעור קל יותר של 0.1% בלבד. התחזיות של האנליסטים למחירי הייצוא היו עלייה של 0.1% בממוצע, ולגבי מחירי הייבוא הם צפו עלייה חדה יותר של כ-0.3% בממוצע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גייתר יציל את המצב בודאות. (ל"ת)
    בורז 14/02/2012 16:21
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.