אנסו פאטי
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

בדרך לפייר פליי: אנסו פאטי יימכר ב-70 מיליון אירו?

אחד הכשרונות הגדולים בכדורגל הספרדי עשוי למצוא את עצמו בפרמיירליג בעונה הבאה, לאחר שלא בא לידי ביטוי בברצלונה. ניוקאסל וארסנל עוקבות
מיכאל וייסרמן |

לאור הרצון הגדול להחזיר את ליאו מסי כבר בקיץ הקרוב, מבינים בברצלונה כי הקבוצה תהיה חייבת להיפרד ממספר שחקנים משמעותיים ובעיקר למכור אותם בסכומים גבוהים, שיאפשרו למועדון הקטאלוני לעמוד ב"חוקי הפייר פליי". החוקים לא מאפשרים כיום למועדונים לרכוש שחקנים ללא הגבלה ולכן כדי להחתים שחקנים יקרים, כמו מסי, המועדון חייב למכור אחרים ובכך לאזן בין סעיף ההכנסות ממכירת שחקנים לבין ההוצאות.

יחזור לספרד? מסי (צילום: טוויטר פאריז סן ז'רמן)

ההתאחדות הספרדית הבהירה לברצלונה כי המכירה בקיץ צפויה לעמוד על לפחות 100 מיליון אירו. המטרה היא להיפרד ממספר כוכבים כאשר התוכנית הראשונה הייתה הפרידה מראפינייה ופראן טורס.

טורס שכבש את שער הניצחון מול אתלטיקו הצטרף לברצלונה לפני שנתיים וחצי, אז נרכש ממנצ'סטר סיטי תמורת 55 מיליון אירו, בתוספת של מיליון אירו כבונוסים על הופעות באירופה. ברצלונה כשלה בינתיים במפעלים אלה. רפינייה הגיע לברצלונה בקיץ שעבר וחתם על חוזה לחמש שנים. הוא נרכש תמורת 55 מיליון אירו מלידס אך הוא לא עונה לציפיות של הצוות המקצועי והאוהדים.

בינתיים עלה שם נוסף על הפרק: אנסו פאטי. סוכנו של השחקן, ז'ורז'ה מנדס, הבהיר לאחרונה לראשי ברצלונה שהןא מחזיק במספר הצעות על השחקן וכי הוא צפוי להימכר הקיץ ב-70 מיליון אירו. פאטי סומן בעבר לאחר שפרץ לקבוצה הבוגרת כנער בן 16 ב-2019 וניפץ מספר שיאים.

הוא יליד גינאה וקיבל את חולצה מספר 10 של ליאונל מסי לאחר שזה עזב לפריז סן ז'רמן. פאטי הוחתם על חוזה חדש עם סעיף שחרור של מיליארד אירו אבל נראה כי גם בסכום נמוך הרבה יותר תסכים ברצלונה למכור אותו בקיץ הקרוב.

חוזהו של פאטי הוא עד 2027 ומחירו כבר היה גבוה, מעל 80 מיליון אירו. הפציעה בתחילת העונה וחוסר ההערכה מצד מאמנו, צ'אבי, הפכו אותו לשחקן ספסל ולכן נראה כי יעזוב את קאמפ נואו כבר בסיום העונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

פאטי זכה בגביע המלך הספרדי ובסופר קאפ עם ברצלונה, אבל יעדיף לעזוב גם בשל העובדה שאם מסי יחזור למועדון הוא ייצא לחלוטין מהרוטציה. שכרו של השחקן עומד על 4.5  מיליון אירו ובמידה ואכן יסכים לעבור לאנגליה הוא ידרוש, כך על פי ההערכות, שכר כפול משכרו הנוכחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

אנדי רם
צילום: יחצ

הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה של ישראל נכנס במהרה גם לעולם העסקים. יזמות בתחום ההייטק, הרצאות וגלידריה בקריית אונו. בכמה נמכרה המחבט מווימבלדון, כמה הרוויח בעולם הטניס וכמה בעולם העסקים?
 
מיכאל וייסרמן |
ענף הטניס הוא מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. בישראל, רק יחידי סגולה הצליחו להתברג לטורנירים הגדולים. אנדי רם עשה זאת עם יוני ארליך בטורניר הזוגות. רבים ניסו ללכת בעקבותיו. רם, 43, כבר הפך לאחד הספורטאים המוכרים בישראל. אבל מעבר לתחום הספורט, הוא גם איש עסקים מצליח, בעיקר בתחום ההייטק, אבל גם בתחום המסעדנות. אז כמה כסף עשה אנדי רם בקריירה וכמה הוא מצליח מחוץ למגרש? גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ) רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס. ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות. כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר. רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה. בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד. באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו. "המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם. חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר. במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.