מגן אנגליה האריך חוזה במנצ'סטר יונייטד. שכרו: סביב 8 מיליון ליש"ט
המגן הנהדר, שהגיע תמורת 30 מיליון אירו בגיל 18, חתם על חוזה חדש בשדים האדומים ואמר: "חלמתי תמיד להיות ביונייטד ואני יודע מה זה להיות חלק מהמועדון הגדול הזה"
שואו חתם בקבוצה במהלך קיץ 2014. הוא הגיע אחרי עונה מעולה בסאות'המפטון, אז נמכר תמורת 30 מיליון אירו. הוא הגיע בשנים פחות טובות ליונייטד, שנים שבהן היו עליות ומורדות. כעת, הוא שואף להיות חלק עיקרי בפאזל שבונים במועדון לעונה הבאה - צירוף שחקנים בכירים במטרה להחזיר את האליפות. שואו אמר לאחר החתימה: "לפני תשע שנים חתמתי במועדון המדהים הזה. אני נרגש להאריך את השהות שלי. גדלתי ואהדתי את יונייטד מגיל קטן ואני מבין עד כמה המועדון הזה גדול והוסיף לי כאדם וכשחקן. אני מאוד רוצה להצליח כאן. אנחנו התחלנו דרך ארוכה תחת צוות המאמנים שלנו. הצלחנו כבר העונה ואנחנו רוצים להצליח עוד יותר בעתיד. יש כאן הזדמנות גדולה להחזיר את יונייטד לימיה הגדולים ואני רוצה להיות חלק מזה". שואו גדל בסאותהמפטון ולאחר 60 הופעות ושלוש שנים נמכר ב-2014 ליונייטד תמורת 31 מיליון ליש"ט. בתשע השנים שלו בשדים האדומים שותף המגן ב-150 הופעות וכבש 2 שערים. הוא גם הפך למגן הבכיר של נבחרת אנגליה בה שותף ב-21 משחקים וכבש 2 שערים. המגן גם זכה בלא מעט תארים כאשר עם קבוצתו זכה בליגה האירופית בעונת 2016/17 ובמגן הקהילה ב-2016. בנוסף זכה עם נבחרת אנגליה במקום השני באליפות אירופה בשנת 2020. בנוסף הוא זכה פעמיים בתואר שחקן השנה של יונייטד בשנים 2018/19 ו-2020/21.🔴 @LukeShaw23 is here to stay! ✍️#MUFC
— Manchester United (@ManUtd) April 4, 2023
- 1.מוריניו צחק עליו בזמנו, ואמר שאינו מתאים ברמתו ליונייטד (ל"ת)הדר 04/04/2023 14:43הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?
גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ)
רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס.
ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות.
כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר.
רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה.
בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד.
באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו.
"המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם.
חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים.
בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר.
במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.
