התמ"ג במחצית השניה של 2004 עלה ב-3.9%
התוצר המקומי הגולמי, במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה במחצית השנייה של שנת 2004 ב-3.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 3% במחצית הראשונה של השנה, ועלייה של 1.1% במחצית השנייה של שנת 2003. ניתוח ההתפתחויות לפי רבעים מראה שהתמ"ג עלה ברבע הרביעי של 2004 ב-4.1%, בהמשך לעלייה של 3.7% ברבע השלישי, ועלייה של 4.2% ברבע השני. כך נמסר היום מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
העלייה בתמ"ג במחצית השנייה של 2004 מבטאת בעיקר עלייה ביצוא סחורות ושירותים ובצריכה הפרטית. יצוא סחורות ושירותים עלה במחצית השנייה ב-14.3% בחישוב שנתי, וההוצאה לצריכה פרטית עלתה ב-4.6% בחישוב שנתי. לעומת זאת, ההשקעות בנכסים קבועים נשארו כמעט ללא שינוי, וההוצאה לצריכה ציבורית (ללא יבוא ביטחוני) הצטמצמה במחצית השנייה של 2004 ב-5.3% בחישוב שנתי. על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על פי אומדנים מוקדמים לחשבונות הלאומיים לרבע הרביעי של 2004.
התוצר העסקי עלה במחצית השנייה של 2004 ב-5.7%, בהמשך לעלייה של 4.3% במחצית הקודמת. העלייה בתוצר במחצית השנייה משקפת עליות בענפי התעשייה והחקלאות וברוב ענפי השירותים (שירותי התחבורה והתקשורת, המסחר ושירותי ההארחה והשירותים הפיננסיים והעסקיים). לעומת זאת, נמשכה במחצית השנייה הירידה בתוצר בענף הבינוי.
כלל המקורות שעמדו לרשות המשק (מתוצר מקומי ומיבוא), עלו במחצית השנייה של 2004 ב-6.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.4% במחצית הראשונה. העלייה בכלל המקורות משקפת גידול בולט יחסית של 11.0% ביבוא סחורות ושירותים.
פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה במחצית השנייה של 2004 ב-4.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 3.8% במחצית הראשונה. העלייה בצריכה הפרטית לנפש הסתכמה ב-2.6% בחישוב שנתי ומשקפת גידול ברוב מרכיבי הצריכה של משקי הבית.
ההוצאה למוצרים בני קיימא לנפש עלתה ב-8.5%, בהמשך לעלייה של 8.8% במחצית הראשונה של 2004 ועלייה של 28.6% במחצית השנייה של 2003. רכישות כלי רכב לנפש עלו ב-24.2% לנפש בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 10.8% במחצית הקודמת ושל 58.4% במחצית השנייה של 2003. עלייה מתונה יותר של 4.4%, נרשמה ברכישות ציוד למשקי הבית (מקררים, מכונות כביסה, מזגנים ועוד). ההוצאות לריהוט נשארו כמעט ללא שינוי.
ההוצאה לצריכה פרטית למעט מוצרים בני קיימא לנפש עלתה במחצית השנייה של 2004 ב-1.8% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 2.0% במחצית הראשונה. עלייה זו מבטאת עליות בצריכת מזון (2.5%), בדלק וחשמל (3.2%) ובהוצאות לשירותים שונים הכוללים שירותי תחבורה ותקשורת, שירותים אישיים, ושירותי חינוך, בריאות, תרבות ובידור (2.2% לנפש). לעומת זאת, נרשמו ירידות בהוצאות לנסיעות לחו"ל (7.6%-) ובהוצאות להלבשה והנעלה (5.9%-).
ההשקעה בנכסים קבועים (ההשקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה) נשארה במחצית השנייה, בדומה למחצית הראשונה של 2004, כמעט ללא שינוי, וזאת לאחר צמצום של 8.5% בחישוב שנתי במחצית השנייה של 2003.
ההשקעות בענפי המשק השונים, למעט אוניות ומטוסים, עלו במחצית השנייה של שנת 2004 ב-3.0% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.1% במחצית הראשונה. התפתחות זו, משקפת בעיקר עלייה בולטת של 28.9% בהשקעה בכלי תחבורה יבשתיים, ועלייה של 11.3% בחישוב שנתי בהשקעה במכונות וציוד.
לעומת זאת, ירדה ההשקעה בבנייה למגורים בשיעור של 7.5%, בהמשך לירידה של 4.6% במחצית הראשונה של 2004, וירידה של 4.8% בחישוב שנתי במחצית השנייה של 2003.
יצוא הסחורות והשירותים עלה, כאמור, במחצית השנייה של 2004 ב-14.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 16.8% במחצית הראשונה של השנה ושל 12.4% במחצית השנייה של 2003. העלייה ביצוא מבטאת עליות בולטות יחסית ברוב מרכיבי היצוא: יצוא יהלומים עלה ב-27.1%, יצוא תעשייתי אחר עלה ב-10.9%, ויצוא השירותים עלה ב-14.6% בחישוב שנתי.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%