המשבר מכה בבנקים: לאומי והבינלאומי פרסמו הבוקר אזהרות רווח לרבעון השלישי
התנודתיות החריפה בשווקים במהלך הרבעון השלישי מגיעה לתוצאות הכספיות של המערכת הבנקאית המקומית. היום פרסמו בנק לאומי והבנק הבינלאומי אזהרות רווח לדוחות הרבעון השלישי אשר יפורסמו עד סוף החודש. בבנק לאומי מעריכים שהרווח ברבעון שחלף יסתכם ב-50-100 מיליון שקל ובבנק הבינלאומי מעריכים כי יציגו רווח שולי.
בבנק לאומי מסבירים את אזהרת הרווח בחולשה שאפיינה את מחירי ניירות הערך הנסחרים בבורסה בתל אביב ברבעון השלישי. בבנק מדגישים במיוחד את השפעתה של לצניחת מניית פרטנר שבה מחזיק הבנק בכ-5% מהמניות.
מניית פרטנר איבדה גובה במהלך הרבעון השלישי, בין היתר על רקע רגולציה נוקשה שפגעה ברווחיה. כמו כן, לאווירה השלילית תרמו גם הצרות של בעל השליטה בחברה - אילן בן דב בגיבוש הסדר חוב בחברת טאו שבה הוא מחזיק.
אזהרת רווח גם בבינלאומי
הסברים דומים מספקים גם בבנק הבינלאומי. הנהלת הבנק מציינת כי אזהרת הרווח נובעת ברובה מרישומים חשבונאים ובהם גם שווי תיק הנוסטרו של הבנק, התאמת השווי ההוגן של מכשירים פיננסים נגזרים והפסדים ביעודה לפיצויים.
במחצית הראשונה של שנת 2011 הציג הבנק רווח נקי של 286 מיליון שקל, זאת לעומת 214 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2010. התשואה להון שהציג הבנק הסתכמה ב-10.3% במונחים שנתיים. הדו"ח הכספי שיפורסם יצביע על ירידה בתשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
- 16.י 15/11/2011 09:16הגב לתגובה זוהבנקים גוזלים את כספי הציבור בעמלות שונות ומשונות ומשתמשים בכסף זה להימורים על חברות של טייקונים. אם הם ירוויחו הרוח יהיה שלהם אם יפסידו יעלו את העמלות. רק פתיחת השוק לתחרות אמיתית תגרום למנהלים המדושנים להזיע! אבל מי ירים את הכפפה?
- 15.אלי 14/11/2011 18:31הגב לתגובה זוכרגיל יגיגו לנו עושים רגולציה בעמלות כמו פעם שעברה יעלו את ההעמלות בסוף יכנעו אותנו שזה נמוך יותר וכולם נסבול בשביל " חחכמי חלם"
- 14.אליאור 14/11/2011 12:14הגב לתגובה זואם לאומי מצליח להרוויח 100 מליון בתקופה כזו שענקי הבנקאות באירופה ובארה" ב בהפסדים עצומים, זה מראה על חוסנם הגדול של הבנקים בישראל
- 13.מתעוררת 14/11/2011 11:20הגב לתגובה זוכנסו http://www.ice.co.il/article/view/292235 בקרוב קפיצה גדולה בנייר כרגע בשער 1
- 12.יליד הארץ 14/11/2011 11:14הגב לתגובה זוציפיתם כשם שכתבת בכותרת על דיסקונט ויותר לא אף לא מילה אחת. למה כלל רוצה לקנות מניות שלהם?
- 11.חי במינוס 14/11/2011 11:11הגב לתגובה זומספרים ומקבלים בונוס ללא קשר לרווחים,גם מלווים כסף לטייקונים,שלא מחזירים. אין דבר,משקי הבית ישלמו בסופו של דבר. הלמ' ס יעלה את המדד,פישר את הריבית והמנהלים יחגגו בנונוס נוסף.
- 10.השמאלית מזכירה לי את המבט של אייכמן (ל"ת)סביונה 14/11/2011 11:04הגב לתגובה זו
- 9.שחר 14/11/2011 10:51הגב לתגובה זויש מנכלית בנק לא מבינה את המשחק גובה עמלה עושקת ומצפה שזה יביא לשקט פזמון: בחורות וכסף לא הולך ביחד. לא הולך ביחד לא הולך ביחד
- 8.קניה חזקה רציו פלוס אופציה לפני גל עליות (ל"ת)א יוסי 14/11/2011 10:45הגב לתגובה זו
- 7.רון 14/11/2011 10:40הגב לתגובה זונגמרו המשכנתאות הזולות הולכים לשנים של מיתון וירידה חדה במחירי הנדל" ן
- 6.כל העליות אתמול בשוק בלוף של שחקני המעוף (ל"ת)סוחרת 14/11/2011 10:29הגב לתגובה זו
- 5.איציק 14/11/2011 10:29הגב לתגובה זוירידה משמעותית ברווחי הבנקים היתה ידועה וצפויה. הדרמטיזציה שלה מכוונת מסחר. לאומי מחזיק ב-20% מחברה לישראל שנחתכה. אז פרטנר זו הבעיה?
- 4.אזרח מודאג 14/11/2011 10:22הגב לתגובה זונמצא במחיר מצחיק.
- 3.co007 14/11/2011 10:17הגב לתגובה זובשורה התחתונה של המאזנים , התמונה לא כול כך ורודה . כנ" ל באירופה ובארה" ב. עליות שרק ורק משקפות פעילות ספקולנטים שבשלב די מוקדם ללא אזהרה מוקדמת יתפוצץ לכולם בפנים.
- 2.מושחתים נמאסתם 14/11/2011 10:04הגב לתגובה זוזה כל מה שבנקאים הבינוניים יודעים. הכל בחסות הפוליטיקאים המושחתים ופקידי הממשלה הרופסת.
- 1.50 -100 מילון בלבד-( להתחיל לנגב את הדמעות..) (ל"ת)רון 14/11/2011 09:57הגב לתגובה זו
- ג' קי 14/11/2011 11:16הגב לתגובה זוקשה להבין כיצד היא שומרת על מעמדה למרות שהשקעועות בניהולה גרמו לנזק רב למשקיעים,ההשקעותשלה ב-SUBPRIME ובאיגרות החוב של איטליה ,מעניין על סמך מה היא מקבלת משכורת אסטרונומית כזו שגם היא ע" ח המשקיעים בבנק

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
