עם הערת עסק חי ואחרי נפילה של 97% - אקוואריוס תגיע לנאסד"ק?
אקוואריוס דיווחה כי הדירקטוריון אישר לפעול לרישום מניות החברה בנאסד"ק וכי בכוונת החברה להשלים את הרישום בהקדם האפשרי; אקוואריוס מנסה ללכת בדרכן של ישראליות כושלות אחרות שניסו את מזלן מעבר לים, האם היא תצליח? בינתיים המניה מזנקת ב-40%
אחרי נפילה של 97% במניה מאז ההנפקה, עם הערת עסק חי ועם קצב שריפת מזומנים שגבוה מהמזומנים בקופה - חברת המנועים החשמליים אקוואריוס אקוואריוס מנוע -3.82% דיווחה כי היא התחילה לפעול לרישום מניותיה למסחר בנאסד"ק, מה שמזניק את המניה שלה ב-40% במסחר.
למרות שעדיין לא ברור לפי איזה שווי אקוואריוס תנסה להיכנס לנאסד"ק, מה שברור הוא שהחברה זקוקה נואשות לכסף. החברה שמתנהלת עם הערת עסק חי שרפה במחצית הראשונה של השנה 5.5 מיליון שקל של מזומנים, מה שמעמיד את קצב השריפה השנתי על 11 מיליון שקל, זאת כאשר בקופה יש לה רק 10 מיליון שקל.
אריאל גורפונג, מנכ"ל אקוואריוס; קרדיט: יח"צ
אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על ידי גל פרידמן (היו"ר לשעבר), אריאל גורפונג (המנכ"ל) ושאול יעקובי (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה מפתחת ומייצרת מנוע קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בערה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך. כיום, פועלת החברה בשני תחומי פעילות מרכזיים - טלקום ורכבים חשמליים.
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- אקוואריוס מגייסת בדיסקאונט של 35%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2020 הנפיקה החברה את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד שקל. ההתחלה הייתה טובה, שווי החברה זינק בחודשים הראשונים לכ-1.7 מיליארד שקל. ״גודלו של שוק המערכות ההיברידיות ברכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, ושל שוק המערכות ההיברידיות בטלקום יותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״, אמר גל פרידמן, היו"ר והמייסד של החברה בראיון לביזפורטל חודש לאחר ההנפקה.
לצד הדיווח על התחלת העבודה הנדרשת לרישום בנאסד"ק החברה ציינה כי היא ממשיכה להיות במגעים עם משקיעים פוטנציאליים. קשה לדעת כמה זמן ייקח לחברה להשלים את הרישום לנאסד"ק ובינתיים היא צריכה כסף.
החברה הצליחה לגייס 17 מיליון שקל מבעלי מניות בחברה, אלי פולטוב ואלכסנדר צ'רנילובסקי. השניים הפכו לבעלי שליטה בחברה במקום בעלי השליטה הקודמים, מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, וליאון רקאנטי, שלא השתתפו בגיוס, מה שהעלה חששות אצל חלק מהמשקיעים.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
״בורסת הנאסד״ק היא הבית הטבעי עבור אקוואריוס המכוונת לשוק האמריקאי, שיחד עם סין ואירופה, נחשב לאחד משלושת השווקים הגדולים והמשמעותיים בעולם לטעינת רכב חשמלי", מסר אריאל גרפונג מנכ״ל אקווריוס. "כחברה הנסחרת בנאסד”ק ופועלת בארה״ב נוכל לקבל ערך מוסף בבורסה בה נסחרות עוד חברות הפועלות בתחום שלנו וזוכות לסיקור אנליסטי והשקעות מצד משקיעים מוסדיים משמעותיים. הצפת ערך זו לצד מהלכים אסטרטגיים ועסקיים שאנחנו מקדמים, צפויות לחזק בצורה משמעותית את יכולתה של החברה לגיוס הון חוזר לטובת הצמיחה ולתרום למיצוב שלנו כספק מוביל לאספקת חשמל בלתי תלוי ברשת לטובת מערכות טעינה האולטרה-מהירה לרכבים חשמליים".
מניית אקוואריוס נסחרת לפי שווי של 65 מיליון שקל אחרי זינוק של 63% מתחילת השנה ושל 57% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית אקוואריוס מאז ההנפקה
- 7.רני 22/09/2024 02:01הגב לתגובה זוההונאה הכי גדולה אי פעם בשוק ההון הישראלי, שדדו את הצורה לציבור בהנפקה מרמתית של חברת הונאה שאין שם כלום, לא מנוע ליניארי ולא מנוע לא ליניארי. צריכים להכנס שם לכלא.
- 6.זהירות 19/09/2024 20:29הגב לתגובה זוהחברה שורפת כ170,000 שח ביום. שורפת כ5 מיליון ש"ח בחודש. תעשו מתמטיקה. הכל בדוחות. עכשיו תבדוק כמה חודשים נותרו לה, בהתאם לנתון של ההון העצמי ובהתחשב בכך שאנחנו כבר ב9/24, משמע, ההון שהיה נכון לדוח חציון1 של 2024 כבר לא רלבנטי... חלפו 3 חודשים. נותרו לה בערך 5 חודשים לחיות, אז זהירות למי שחשב לעשות סיבוב ולצפות לאקזיט. (הטעות של הכתב נובעת מכך שהמספרים שרשם הם בדולרים ולא בשקלים כפי שטעה לחשוב, ויש לנטרל את ההשקעה האחרונה כדי להבין את קצב שריפת המזומנים הנכון.)
- 5.dw 19/09/2024 17:09הגב לתגובה זולמה שאצל אקווריוס כן?
- 4.כבשים כבשים בוא הביתה (ל"ת)אנונימי 19/09/2024 16:15הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 19/09/2024 12:27הגב לתגובה זוהיא לא במעקב שלי בכלל.לא נוגע בשטויות כאלה
- 2.מוטי 19/09/2024 12:20הגב לתגובה זוהאמריקאים רק מחכים לאקווריוס .. נמאס להם מהמאג 7 רוצים דברים חדשים טובים רווחים עם תזרים של מיליארדים.. אקווריוס באה להם בול
- חחחחחחחחחחחמממחחחח אמריקה מחכה להם חחחחחחח (ל"ת)אנונימי 21/09/2024 22:38הגב לתגובה זו
- 1.רון 19/09/2024 10:59הגב לתגובה זוימחקו מתל אביב .. ככה זה מרגיש הזמן יגיד את שלו ..
- לרון 19/09/2024 12:20הגב לתגובה זופליטת קולמוס פרוידיאנית
- כן אתה צודק יקבלו קנס מהנאסדק. (ל"ת)חי 19/09/2024 12:14הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.

