3 מניות ישראליות עם אפסייד של עד 40%
נועם מאירוביץ', מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון מסמן בראיוןTV שלוש מניות ישראליות עם אפסייד משמעותי של עד 40% - פמס שאולי המשקיעים שכחו לעדכן בתום הקורונה, סייבר ארק שנענשה יחד עם כל תחום הדיגיטל, ושיכון ובינוי שכבר עלתה עשרות אחוזים, האם היא תמשיך למעלה? צפו בראיון: המניה הראשונה היא פמס -2.5% , חברת אפודי המגן, שנסחרת בבוקר צילומי התכנית ב-91 ש"ח למניה ומאירוביץ' צופה לה אפסייד של 40% למחיר של 128 שקל. פמס נפגעה כשתקציבי ממשלות הופנו מביטחון לבריאות בעקבות הקורונה וכעת נראה שהיא תחזור למסלולה. המניה השניה היא סייבר ארק, חברת אבטחת המידע, שנסחרת כרגע ב-125 דולר ובמגדל שוקי הון מעריכים שתגיע למחיר של 160%, מה שישקף אפסייד של 28%. סייברארק ירדה יחד עם כל סקטור הסייבר והדיגיטל בכלל, אך מאירוביץ' מעריך שמדובר בחברה טובה ולכן עוד תחזור למגמת העליה. והמניה השלישית היא שיכון ובינוי -3.04% שעולה יפה כבר תקופה ארוכה והגיעה למחיר של 20 שקל למניה. מאירוביץ' צופה שנראה אותה עולה בעוד 40% למחיר של 28 שקל למניה. לשיכון ובינוי צבר קרקעות גדול מחד, ומאידך הכניסה שלה לתחום האנרגיה המתחדשת יכולה לתרום לצמיחה של החברה.
- 8.YL 11/06/2021 19:21הגב לתגובה זוהמלצתי ל שנות פזה ו להעיז לקנות מניות נפט ב נסדק***נכון יש מלחמות של שורטים לא כמו המסחר בארץ אבל ... כאשר ו ללא ספק יש מניות ש יעשו מאות אחוזים חובה להכנס ו לשבת בשקט**בגלל השורטים** דוגמית ואני אישית עמוק בפנים ב מניה ש מבצעת קידוחי נפט ב נמיביה ו גילתה אוצר בסדר גודל של ערב הסעודית בארות של שכבת נפט 135/ 200 מטר ****למזלי תשובה לא בפנים הכל יהרס ו לא נמתח אותכם יותר שם המניה הוא..... RECEF כנסו ל גוגל תקראו ו תתעלפו בחיים לא תתקרבו למניות נפט בארץ
- 7.נורית 11/06/2021 07:41הגב לתגובה זו40%?,תמהני
- 6.הבן שלי גר שם (ל"ת)נחמה עובדת סוציאלית 10/06/2021 14:06הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 10/06/2021 13:01הגב לתגובה זוצריך להזמין את המשטרה שתחקור את בעלי העוניין וההמלצות שבאות לרוב לאחר זינוק של מאות אחוזים
- 4.ג'ף 07/06/2021 22:24הגב לתגובה זומה זה אפסייד ? כאילו שהפסידה ?
- 3.מבין עניין 07/06/2021 15:54הגב לתגובה זובעבר נתנו במה לגופי ב-SELL SIDE והברוקראז'ים להמליץ במדיה התקשורתית, לאחרונה נהייתה תופעה שבה נותנים לכל מיני אנליסטים ומנהלי השקעות מגופים מוסדיים להמליץ על מניות. התופעה הזאת לא כשרה שכן הם ממליצים אחרי שהם מושקעים באותן מניות וכל מטרתם הוא לדחוף כלפי מעלה את מחירי הניירות כדי לעשות תשואה או במקרה הגרוע יותר למכור את הסחורה לאחר ההמלצה. אל תתנו לזה יד ובמה שכל גוף השקעות עכשיו ינסה דרך התקשורת לדחוף את המניות שלו כלפי מעלה, זאת תופעה פסולה לחלוטין!
- שי לפידות 07/06/2021 22:27הגב לתגובה זומה זה אל תתנו להם .... חחחחח . איך לא יתנו למי
- 2.אמיר 07/06/2021 11:09הגב לתגובה זולהיזהר מאוד מההמלצות פה
- לא פראייר 08/06/2021 06:05הגב לתגובה זואם אחד המחזיקים העיקריים מבצע מכירות בטווח צחירים הגבוהה כמו שהוא מתכנן כל מי שיחזיק את המנייה יחטוף את הירידה. לכן לא לסמוך על מודעוצ כאלה...
- דוד 07/06/2021 23:09הגב לתגובה זוגם אני התפתתי וקניתי את הזבל הזה הפסדתי 35% לאחר שהשרלטנים האלה הבטיחו שהיא תעלה 89%
- מאיר 07/06/2021 14:44הגב לתגובה זוהממליצים עושים את זה כדי להשתחרר מהזבל שיש להם. תמיד עשה הפוך מההמלצות
- 1.המליצו על או פי סי רק השבוע מחקה 5%. (ל"ת)או פי סי 07/06/2021 09:41הגב לתגובה זו
- משקיע 08/06/2021 15:58הגב לתגובה זולמה קנית אותה? דלק קידוחים למשל נראית אטרקטיבית יותר מ OPC.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
