גל גדות וונדר וומן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס בקשיים - לא שילמה משכורות לעובדים

מפיצת וונדר וומן בצרות. ל-Bizportal נודע כי הרשת לא שילמה את משכורת מאי לעובדים, וזה לא הכל
גיא בן סימון | (12)
נושאים בכתבה גלובוס מקס

רגע לפני עונת הקיץ וברקע להקרנת הסרט וונדר וומן שנראה לפי שעה כמו שובר קופות עולמי, Bizportal חושף כי רשת בתי הקולנוע גלובס מקס, המפיצה את הסרט בישראל, נקלעה לקשיים ולא הצליחה לשלם משכורות לעובדים בחודש מאי האחרון. ל-Bizportal נודע כי הרשת שכרה את משרד יחסי הציבור 'שלום תל אביב' על רקע ההתפתחויות. את העובדים מייצגת חברת עורכי הדין חיות גרינברג שמתמחה, בין היתר, בשיקום חברות והקפאת הליכים. נציין כי לאחרונה איש העסקים היהודי בנט קפלן הודח מתפקיד היו"ר.

רשת גלובס מקס,שנמצאת בבעלות מספר משקיעים אמריקאים, בהם קפלן, מעסיקה 1,200 עובדים ומפעילה 12 בתי קולנוע ברחבי הארץ, בין היתר, בחיפה, קריון, נתניה, באר שבע, כפר סבא (שהושק בדצמבר האחרון), ומודיעין. לפי אתר האינטרנט של החברה, לאלו אמורים להתווסף שני בתי קולנוע חדשים שצפויים להיפתח בקרוב, האחד בכרמיאל והשני במעלה אדומים. עיכוב השכר בתזמון כזה, רגע לפני הקרנת הסרט ההוליוודי בכיכובה של גל גדות, יחד עם חילוף כיסאות בראשות החברה, אומר דרשני. בין הגורמים שמכבידים על הרשת אפשר למנות את ההתפתות עולם התוכן הטלוויזיוני שמכניס הביתה שירותי תוכן עדכניים ובכך מעודד את צרכני התוכן להדיר את רגליהם מאולמות הקולנוע.

באוגוסט של 2014, קפלן חתם על רכישת השליטה ברשת בתי הקולנוע מהמפיק הוותיק יורם גלובוס יחד עם משקיעים אמריקאים נוספים, בהם משה־אל שטראוס. היות שמדובר בחברה פרטית, פרטי העסקה נותרו חסויים. מלבד הקולנוע בפ"ת, כל בתי הקולנוע של הרשת פתוחים בשבת. עם זאת, הדבר לא ממש משתלב עם אורח החיים הדתי שמנהל בנט. משכך, זה האחרון הכניס שותף שאינו יהודי שיהווה 'גוי של שבת', ולו הוא מכר 15% מההחזקה.

גלובוס מקס, שהוקמה בשנת 2006, הפסיקה להיות חברה ציבורית לאחר הסדר החוב מול בעלי האג"ח. קפלן החזיק בזמנו את הזיכיון להפעלת איימקס בישראל ויחד עם שטראוס, הרברט סיף ופיטר ישראלסון, חנכו השלושה בשנת 2004 את מתחם איימקס באילת שהגיע לפרקו באופן צורם. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    70 שח לסרט, מה הם נפלו על הראש? פראייר מי שמשלם. (ל"ת)
    אחד 13/06/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יעקב 13/06/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
    כל יום שלישי בתי הקולנוע מפוצצים כי במחיר של 10 ש"ח לפנסיונרים זה מחיר ברצפה, אבל לשלם רגיל קרוב ל-40 ש"ח בשביל זה יש טלויזיה ואינטרנט.
  • 8.
    שאלה למבינים - כמה המעוף פותח מחר ביום שלישי ? (ל"ת)
    המתחזה 12/06/2017 23:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שישקיעו קודם בלתקן מזגנים לקראת הקיץ. (ל"ת)
    טליה 12/06/2017 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    תורידו מחירים אז נלך לסרט....... (ל"ת)
    אמא 12/06/2017 22:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לא פלא 12/06/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    נשחטנו. רק כרטיסים 280 שח תוסיף פופקורן ושתייה זה 400 שח. מי יכול להרשות לעצמו סרט במחיר כזה. אגב כרטיס רגיל עולה 44 שח. גם לא זול. בקיצור , גם קולנוע הפך בילוי לעשירים בלבד.
  • 4.
    גדי 12/06/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    ...ואז לא יפשטו רגל...
  • איש 13/06/2017 07:13
    הגב לתגובה זו
    אין ברכה בעסק שסגור בשבת. כבר עדיף לסגור כל השבוע ולפתוח רק בשישי שבת.
  • 3.
    טל 12/06/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    ריק כל השבוע, אז מה הפלא???
  • 2.
    תמשיכו לבקש 60 שח כרטיס (ל"ת)
    עמתי 12/06/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועי 12/06/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
    מחירי הנדל"ן הורגים את המשק לאט לאט מה חשבתם שיקרה?
  • מה הקשר לנדל"ן? תפסיקו לדחוף את השטות שלכם בכל מקום (ל"ת)
    איש 13/06/2017 07:14
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.