טיפרנקס רוכשת את The Fly - ספקית חדשות מתפרצות בתמורה ל-10-15 מיליון ד'
TipRanks הישראלית רוכשת את חברת החדשות המתפרצות The Fly האמריקאית בתמורה ל-10-15 מיליון דולר. זו הרכישה הראשונה בתולדותיה של טיפרנקס והיא מסמנת את תחילתה של אסטרטגיית A&M בחברה.
The Fly, שפעילה כבר 25 שנה, היא חברה משמעותית ביצירת חדשות מתפרצות בעולמות הכלכלה ושוקי ההון; הנהלת טיפרנקס סבורה שבתקופה זו כל פיסת מידע שעשויה להשפיע על מחיר של מניה חשובה ולכן המיידיות של חדשות מתפרצות משחקת תפקיד קריטי ושילובם במערכות המידע של טיפרנקס תספק ערך למשתמשים.
טיפרנקס שמתמחה בניתוח נתונים ואנליזות לצרכי השקעה, הוקמה לפני עשור על ידי גלעד גת (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורי גרינבאום (מנכ"ל). החברה פיתחה אלגוריתם שמודד ומדרג טקסט ונתונים עם המלצות פיננסיות. החברה מנטרת טקסטים של מעל 96 אלף מומחים פיננסים - אנליסטים, מנהלי קרנות גידור, בלוגרים פיננסיים ובעלי עניין, וקובעת עבור קהל המשתמשים שלה עד כמה מהימן מומחה ההשקעות, וכפועל יוצא - היכן כדאי להשקיע.
The Fly הוקמה לפני 24 שנים והיא מייצרת חדשות מתפרצות כלכליות-פיננסיות בזמן אמת. בין יתר שיתופי הפעולה שלה, שימשה עד כה כאחד מספקי התוכן של טיפרנקס
"טיפרנקס מחויבת להעצים את המשקיעים עם כלי הנתונים והמחקר הטובים ביותר, ועכשיו עם אחד משירותי החדשות המתפרצות המהירים והמדויקים ביותר", אומר אורי גרינבאום, מנכ"ל טיפרנקס במקביל לדיווח על העסקה, "אנו עובדים עם הצוות המצוין של The Fly כבר 8 שנים, ותמיד התרשמנו מהמקצועיות, המהירות והדיוק שבהם הם מנתחים נתונים ומפרסמים ידיעות חדשותיות. אנו רואים הרבה סינרגיה בין החברות שלנו ומתרגשים מכך שנוכל להרחיב את היצע הפתרונות שלנו לספק חדשות מרעננות. עם The Fly אנחנו מדמים את החזון להפוך לפלטפורמה האולטימטיבית של One Stop Shop עבור המשקיע הקמעונאי".
"טיפרנקס היא בית טבעי עבור The Fly ", מציין רון אטרג'ינו, נשיא The Fly ואחד משני מייסדיה. "שתי החברות שואפות להעלות את הרמה של כלי המחקר ומסד הנתונים שניתן למשקיעים מוסדיים וקמעונאיים. התרשמנו מהחזון של טיפרנקס ואנו מתרגשים מאוד לקראת הכניסה לפרק החדש בתולדות החברה, הן עבורנו והן עבור העובדים והלקוחות שלנו. השילוב בין שתי החברות יקדם את החזון של The Fly לפרוץ עם החדשות שמניעות מניות".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס
קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit תמורת כ-100 מיליון שקל.
קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.
מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית
הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.
פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.
הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50 חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.
