לין תוקף את עיני: "מסע האימים שלך זה אופורטוניזם וצביעות חסרת בושה"

אוריאל לין מגיב להצטרפותו של עיני לגל המחאות ומתייחס לפתיחת שוק החלב ליבוא. "עיני היה שותף למדיניות הממשלה על פני שנים, זאת במסגרת השולחן העגול שאותו הוא קידש כפולחן"
לירן סהר | (67)

מחאת האוהלים קיבלה אתמול (ד') תפנית עם הצטרפותו של עופר עיני, יו"ר ההסתדרות למאבק. עיני אמר במסיבת עיתונאים שקיים: "אנשים רוצים פתרונות, ולא שליפות מהשרוול אלא פתרונות אמיתיים. המחאה תלך ותגבר. פתרון אמיתי הוא להחזיר את המדינה לעם. הבעיה היא שכל המחירים עולים ולא רק הדיור".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכת המסחר, תקף הבוקר בחריפות את דבריו של עיני שלדבריו שואף בצורה אלילית להעמיד עצמו בראש תנועת המחאה. "מסע האימים של עיני הפך להיות למסע של אופורטוניזם וצביעות חסרות בושה. עיני היה שותף למדיניות הכלכלית חברתית של הממשלה על פני שנים במסגרת השולחן העגול שאותו הוא קידש כפולחן. "

לדבריו, "עיני הוא בדיוק זה שמגבה את עושק הציבור באמצעות הועדים החזקים. הוא בדיוק האדם שתומך ללא חת ובאופן תמידי בוועדים השולטים במונופולים המוחלטים שבשירות הציבור. הוא זה שתמך בהענקת מאות אלפי שקלים לעובדי הנמלים ומניעת תחרות בשירותי הנמלים, כאשר כל העלויות הכרוכות בכך הועמסו על מחירי המוצרים ועל גבו של הצרכן הישראלי."

"עיני תומך בהתמדה בהעלאות שכר אוטומטיות בחברת החשמל ומניעת התייעלות החברה, כאשר ההעלאות בתעריפי חשמל מגולגלות שוב ושוב על גב הציבור", הוסיף לין. "עיני הוא גם זה שיוצא למאבק נגד צמצום המרווחים במחירי הדלק על חשבון הציבור, בטענה שהדבר עלול לפגוע בעובדים. והוא גם זה שתומך בעובדי נמלי הים והאוויר המפסיקים את השירותים וגורמים סבל רב למאות אלפי משתמשים."

לין הוסיף במורת רוח: "במה הוא מאיים על הממשלה? שהוא יסגור את שירותי הנמלים כדי לתמוך שוב בעובדי הנמלים? שיגרום להפסקות חשמל? שהוא ישבש שוב את תפקוד נמל התעופה? או אולי שהמוסד לביטוח לאומי יפסיק לתת שירות לחלשים או ששירות התעסוקה יפסיק לתת שירות למובטלים? "

"עיני צריך להתנער מהאופורטוניזם ולהתייצב מאחורי מדיניות הממשלה, שהוא היה חלק ממנה במהלך כל השנים האחרונות, ולהוכיח לציבור הרחב שהוא מוכן להילחם נגד הוועדים החזקים, כדי לצמצם את העלויות של מחירי המזון, תעריפי החשמל, ושאר העלויות המושתות העל הציבור על ידי השירותים החיוניים. זו הייתה יכולה להיות דוגמה למנהיגות אמת ולא אופורטוניזם שטחי", סיכם לין.

לין אף התייחס להחלטה לפתוח את שוק החלב ליבוא והדגיש כי יש לפעול במתווה הדרגתי פשוט וישיר של פתיחת המשק לתחרות בפני ייבוא לכל מוצרי המזון בישראל, שכן ישנם מוצרי מזון נוספים דוגמת טונה וסרדינים, שמן, ובשר עוף שלהם חשיבות עצומה בסל המזון הבסיסי. "כל עוד לא תהיה תחרות אמיתית בפני ייבוא, לא תהיה הפחתה ראויה במחירי המזון."

תגובות לכתבה(67):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 52.
    יעקב אטר 30/07/2011 19:27
    הגב לתגובה זו
    אוריאל לין-לא ממש דואג-לבדוק התנהלות ההסתדרות לפני ועם עופר עייני-אייך ניתן היה לרכוש במחיר חנות מכולת בבאקה-אל-גרבייה-מפעל חיים של מדינת ישראל-מפעל הנשק של התעש-מגן-ב-2500000 דולאר-כאשר כל הייצור נעשה בסין-ואין לוועדת החוקה של הכנסת-אומץ לתת הוראה לרכוש ייצור-בארץ-כמו שבוצע לנושא הטקסטיל-שווה לבדוק
  • 51.
    מכר שלו מבאר שבע 30/07/2011 17:53
    הגב לתגובה זו
    לתפקיד מנהלת -אין מה ללמוד ממנו שום דבר ...
  • 50.
    סייפנית 3 30/07/2011 09:56
    הגב לתגובה זו
    עייני מגלומאן מוכר וידוע שמחפש להחזיר לעצמו אינטיגרטי שאבד לו כבר מזמן והוא החליט לעשות זאת על גבם של אלה שלא ביקשו ממנו להצטרף למחאתם הצודקת תוך שהוא כופה עצמו עליהם...במילים אחרות בריון שכונתי שעלה על הטרמפ הלא נכון.....
  • יעקב-אחד העם 31/07/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    לין הוא פושע גזלן וגנב הוא בעל חברת כח אדם " לין ביכלר" שגוזלת ורומסת את העובדים, בזכות זה הוא עשיר מנובל מגיע לו להרקב ב.....
  • 49.
    עיני קופץ על העגלה- חוצפן גדול (ל"ת)
    שי.ע 29/07/2011 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    Lean owns a slave agency--he is just as bad (ל"ת)
    Benny 29/07/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    שרון 29/07/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    כפי שציינתי מספר פעמים בעשור האחרון. הסכנה הקיומית של ישראל היא: חרדים, מתנחלים ועובדי המדינה (כולל הרופאים והועדים הגדולים)שמקבלים משכורות גבוהות ואפילו לא מבצעים את עבודתם (כל הרפורמות תקועות) מדובר בעשרות מיליארדים רק מפלגה כמו שינוי או אג' נדה דומה תביא פתרון
  • שי 31/07/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר למתנחלים?? הם לא משלמים מיסים,משרתים בצבא? לא מגיע להם לקבל שירותים מהמדינה? כמה טיפש אתה יכול להיות???
  • 46.
    לין היה עדין מדי (ל"ת)
    קובי 29/07/2011 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    עיני אשם יותר מהממשלה. (ל"ת)
    משה 28/07/2011 23:42
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    אמת ויציב, עיני במצג מביך של אופורטוניזם (ל"ת)
    אסף 28/07/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
  • דליה 28/07/2011 14:43
    הגב לתגובה זו
    גם עם זה נכון מה שאמרת לגבי עיני גם אתה לא צעקת את צעקת העם בקיצור אף אחד לא קם
  • אבי 28/07/2011 15:14
    הדבר שאני לא מבין איך בעלי הרכוש בישראל , אלו שחסכו כל חייהם את המיליון או 2 שח במשך 3 או 4 דורות אחורה יושבים בשקט ונותנים לאסופת חוליגנים בני 24 להרוס להם את החסכונות בגל אלימות בסגנון " שתו לי אכלו לי " ברחובות . בסוף זה יגמר בזה שראש ממשלתנו הדמוקרט יטיל עוד מיסים על ההון המשפחתי למימון סמים ורוקנרול בפיצוציות של תל אביב . ואם מישהו צריך לקום פה אלו מיליון האנשים שכן מחזיקים רכוש וכסף ולעמוד מול הילדים ביד ברורה ואסרטיבית ולומר להם , רדו מהעץ או שבאמת תצטרכו ללכת לבקש מהממשלה שאין לה במקום מאיתנו שיש לנו .
  • 43.
    בא 28/07/2011 12:26
    הגב לתגובה זו
    חביבי ,אנחנו לא טיפשים ,יותר נכון ,לא טיפשים יותר ,מה לעשות הצבעתי בישביל ביבי .
  • 42.
    יניב 28/07/2011 12:19
    הגב לתגובה זו
    חברות כח האדם זה הדבר הכי גרוע שקרה מדינת ישראל.הגיע הזמן להקים מפלגה חברתית בני מעמד הביניים שישנו את כל המפה הפוליטית בישראל.זו מפלגה שתסחוף איתה מאות אלפי אנשים ואולי תעבור גם את המיליון איש שזה הרבה מאוד מנדטים רק מבפנים ניתן לשנות דברים.
  • 41.
    שלומית 28/07/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    מתבשם מתמיכת הועדים כמו חברת חשמל והנמלים ומציץ כמו הקוזק הנגזל. מגעיל ברמות. לפחות תחריש.
  • 40.
    לין סוחר ומתפרנס בסחר של עבדים/עובדים (ל"ת)
    גימלאי 28/07/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    דניאל רייש 28/07/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    בתמונה אתה דומה לשלום אוליאל , אולי מרוב יין , גם הוא הפך אלים .
  • 38.
    לעיני 28/07/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    אחרת יפילו אותו. הרי בזכותם יש לו את הכוח. כמו קודמיו.
  • ש. לוי 28/07/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    לין 10 - עיני, גם לא עובד וגם מקבל משכורת גבוהה ,כל היוקר באשמתו
  • 37.
    גימלאי של אירגון "הפועלים" 28/07/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
    המימון של ההיסתדרות מקורו :1. מיסים של חברים מהועדים החזקים (חברת חשמל, עובדי נמלים ועוד...). עיני דואג שהועדים החזקים יקבלו תוספות על חשבון הציבור בתמורה להמשך תמיכה בהסתדרות. כדי לשלם תוספות אילו כל ממשלה בזמנה נאלצת לעלות מיסים על מוצרים, שרותים, שכר עבודה וגם מיסים עקיפים.2. בבעלות ההסתדרות נדלן רבים (מישרדים, מיגרשים, מיבנים...) במקור נרכשו בכספי מיסים של חברים או קיבלו בחינם מהממשלה.רוב העובדים במשק רק ניזוקים מפעילות עיני ומנוצלים לטובתם של מעטים וחזקים.
  • 36.
    אמת דיבר, מיצג את הוועדים החזקים (ל"ת)
    tt 28/07/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
  • גד 28/07/2011 11:59
    הגב לתגובה זו
    תמיד תוקף ולא מציג פתרון די יא פטפטן עלוב נמאסת תכניס הלשון לפה ולא לתחת
  • 35.
    יגאל 28/07/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    על מנת להאיט אותה
  • 34.
    נילי 28/07/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    היכן היה מר עיני כשהמחירים במשק ובראשם הנדל" ן השתוללו ללא רסן ?
  • 33.
    יש לו 2 דירות ופנטהאוס ברמת השרון (ל"ת)
    עייני מזמן קפיטליסט 28/07/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    הבנאדם צודק, עיני מזיל דמעות תנין... (ל"ת)
    מומי 28/07/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    ביבי, עובד מדינה 28/07/2011 11:26
    הגב לתגובה זו
    לכל היוקר שאנו משלמים אתה אחראי מכיון שאתה דואג לשכבת אנשים מצומצמת ומדושנת עונג. ולמה אתה עושה זאת ? רק ואך ורק משיקולים צרים. כמו איש הסתדרות ותיק שרק המפלגה והארגון שהוא עומד בו חשובים לו ולא רואה אף אחד מסביב. בהסכם השכר במגזר הציבורי האחרון עיני התנגד לתת יותר לבעלי השכר הנמוך ורצה דווקא להגדיל את פערי השכר! מאיפה אתה מגיע אלינו עכשיו עיני??? מתחת לשטיח?? תחזור להתחבא והישאר שם. צריך לארגן הפגנות נגדך ונגד ההסתדרות בכל המדינה לאחר מחאת הדיור או תוך כדי.
  • 30.
    אפרים מנתניה 28/07/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    לין אתה צודק במאת האחוזים ,עיני היה שותף לכל החלטות הממשלה והוא מנסה לתפוס " טרמפ" עלינו. אבל גם אתה שתקת לאורך השנים ולא התרעת על פגיעה במעמד הביניים כך שגם לך יש אחריות כלכלית במשק. סיכומו של דבר בואו נראה איך אתם פותרים את הבעיות במקום לתקוף אחד את השני. אנחנו נהפכנו להיות עבדים של הממשלה הזאת. בפרוש יש לנו עסק עם חבורת פושעים שמתעללת באזרחים. חייב להיות שינוי על ביבי להכריז על בחירות ואם לא נוריד אותו מהשילטון בכל הדרכים שעומדות לנו לפי החוק. אין ברירה הגועליציה הזאת לקחה מאיתנו את כספינו ואנחנו נדאג להחזיר לעם את החיוך עם אפשרות לחיות בכבוד.
  • 29.
    הרפתנים מתארגנים לדרישה: ג' אקוזי לכל פרה (ל"ת)
    גביע קוטג' 28/07/2011 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    גיא 28/07/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    זה הבעיה הכי גדולה במשק?לסגור לאלתר את כל חברות כח האדם .
  • מה עם הנקים. שם הבעיה הכי גדולה (ל"ת)
    ענת 28/07/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
  • אכן, קבלני נקיון תופעה בפני עצמה... (ל"ת)
    יוקו 28/07/2011 11:33
  • 27.
    ניסים 28/07/2011 11:16
    הגב לתגובה זו
    כל מילה של מר ברוש נכונה! ואם באמת עיני מנהיג עובדים ולא " מנהיג עובדים" שבאמת יסביר לכל הזוגות הצעירים, האמהות, הסטודנטים, מה הוא מגיב לטענות מר ברוש שהן נכונות. למר ברוש, מה חלקם של התעשיינים ובעלי ההון הגדולים, הרי גם אתם ישבת סביב השולחן העגול, או שמא נאמר שולחן שבו " מעגלים" דברים, טול מנהיגות גם אתה וקרא לכולם לעיני, לוועדים הגדולים לבעלי ההון הגדולים ותרמו את חלקכם. אל תשכחו דבר אחד פשוט, ליהודים יש רק מדינה אחת, והדור הצעיר הוא העתיד, והדברים גם הם נשמעים קלישאות, הם פשוט נכונים.
  • 26.
    חליל מהכפפאאררר 28/07/2011 11:16
    הגב לתגובה זו
    חבורת אופורטוניסטים נוראית!
  • 25.
    כמה שאתה צודק שזה עצוב... (ל"ת)
    מ. 28/07/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    zur5 28/07/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    אין קשר למחאה הצודקת ולמצוקות החברתיות שכולנו נמצאים בה בדרך זאת או אחרת. לא יכול להיות שמי שתומך בהעלאת החשמל. או מחזיק את הברז בנמלים ותומך במונופולים שהם המתכון להעלאת מחירים פתאום ייצג את הנפגעים מהעלאת המחירים...הכל רקוב לא משנה היכן האצבע נופלת ימין שמאל מרכז הכל הכל הכל
  • 23.
    י 28/07/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
    הענין הוא שההסתדרות צריכה להיות הגוף הטבעי שתוביל את המדינה בחזרה לחברה סוציאל-דמוקרטית ןלכוח עבודה מאורגן (כמו בסקנדינביה), אבל לא עיני יוביל את המהלך הזה.
  • 22.
    בא 28/07/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    אנחנו לא טיפשים ,הזמן של אלטזכן כמוך ניגמר .גם הקרירה הציבורית של ביבי בסכנה ,כרגע הסתברות גבוה שלא יבחר שוב .
  • 21.
    פסיכיאטר: השתגענו 28/07/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    אז תהיה לי בובה של עבודה... בובה של הכנסה...בובה של יאכאה
  • 20.
    ראובן תושב ערד 28/07/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    הצטרפות ההסתדרות בראשות עיני למאבק המחאה הינה חשובה וחיובית. המאבק הוא על יוקר החיים המשתולל במדינה, החל מהדיור, דרך מוצרי המזון, התקשורת וכל קשת המוצרים הנצרכים ע" י הציבור. לטייקונים במשק הישראלי אחריות ראשונית על יוקר המחיה. הם הראשונים להרוויח הון עתק על גבם של תושבי המדינה. אחריהם מחרה מחזיק האוצר אשר המחירים הגבוהים מכניסים כסף רב לקופתו. האם אדון לין תומך בטייקונים העושקים את הציבור. האם אינו מבין שיש בעיה אמיתית וצריך לפתור אותה. של נעליך אדון לין. ראוי שגם אתה תצטרף למחאה האוטנטית של הציבור.
  • יוקו 28/07/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    ואת האמת, אפילו המסוכן והמזיק בין כל " המשפחות" .
  • 19.
    סוף סוף מילת חכמה (ל"ת)
    הנורמלי האחרון 28/07/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    לעיני מעובד חברת חשמ 28/07/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    עיני היקר באמת תודה רבה על הכל . תודה על כל ההטבות שסידרת לי, תודה על כל הקומבינות שעזרת לי בהם. האמת שכל השנים קודמיך לתפקיד פינקו אותי ואת חבריי וככה רבים מאיתנו יכלו לרכוש כמה דירות בת" א. נחש מה עיני? היום הדירות עלו במאות אחוזים ואנחנו כמו קרטל גם בדירות. כל שנה אנחנו מעלים את השכירות בטירוף ולוקחים מחירים גבוהים כדי שנרוויח. הרי לצעירים הטיפשים הללו אין פטרון כמו שלנו יש.
  • 17.
    י 28/07/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    (נציג התעשיינים) כשפרצה מחאת הקוטג. נראה לי שאז נבהל שאיזה ועד גדול יפגע.
  • 16.
    רפובליקת בננות 28/07/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    עובדי חברת החשמל ומקורות ועובדי רכבת ישראל ועוד ועוד עשוקים, הנה קם האביר שיציל את העם המדוכא באכזריות.
  • 15.
    עייני מצא שיטה להזכיר את עצמו בדעת הקהל הציבו (ל"ת)
    עייני פשוט טרמפיסט 28/07/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    דני 28/07/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
    עייני לא מייצג אף אחד חוץ מאת עצמו והאינטרס שלו להיות בכותרות! עייני הוא אחד הגורמים המרכזיים לבעיה שיש לנו כרגע. עייני תמך בכל המדיניות שהביאה אותנו עד הלום!! לא רוצים אותך...המחאה היא של העם, של האנשים, לא שום אירגון ושום הסתדרות ושום חברה ציבורית!! העם!! אל תבוא ואל תעזור לנו.... העם אוצה שינוי וצדק חברתי וכלכלי, והעם ישיג את זה!
  • 13.
    בא 28/07/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
    במלחמה ביניהם ירוויח הציבור .
  • 12.
    בא 28/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    כמה היו לנו ,שטייניץ ,מנהל משרד של ביבי ,ועכשיו זה ,לא מעניין אותנו סיפורים יותר ,רוצים משכורת חזרה ,הכול כאן הכי יקר בעולם ,דופקים אותנו גם בדברים הגדולים ,דירה רכב ,וגם בקטנים לדוגמה סכיני גילוח או בקבוקים לתינוקים ,חיטולים ,הטיקון הגדול הינה הממשלה ,תיקן ,והקטנים ,אתם מכירים אותם ,בשעת משבר התיקן בורח ללונדון .
  • 11.
    לין נראה אותך חי עם 5000 שח חכמולוג מי אתה בכ (ל"ת)
    רפי 28/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לין אתה גם יכול 28/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    הדיור, וספר לנו איך אפשר לגמור את החודש עים 6000 ש" ח ,מיסים ישרים עקיפים אותנו האזרחים זה לא מעניין. אנו רוצים דיור בר השגה. ולחיות בכבוד. ולא לפרנס את ראש הממשלה שלך ושלי. ואת הקואליציה המנופחת שלו. האיש למעלה כנראה גם אתה לא יודעים מה זה מקרר ריק ומה זה אדם רעב. כי אתה וראש הממשלה שבעים, ולא רומה להרחיב במילים, המבין יבין. יש למחות ולהמשיך לצעוק וכול מי שתורם לדבר יבורך.
  • פנינה 28/07/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    מר עיני מדבר כמו לא היה בארץ בשנים האחרונות ולא ראה מה עושה הממשלה הוא לא ציץ ונתן לתהלך להימשך אתמול הוא אמר שהוריד את מחיר הדלק ...מה עם המסים על הדלק עדיף שהוא ימשיך לשבת בצד כמו הוא עשה בשנים האחרונות
  • יוקו 28/07/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    לכתוב תגובות באינטרנט כנראה מעבודה מול המחשב (כי בבית בטח כבר ניתקת מרוב חובות, נכון?) הרעב לא מפריע לך, הא? לין מדבר על כך שעיני וועדים שהוא תומך בהם ללא הרף הוא אחד הבעיות המרכזיות של משק. הוא זה שעושק אותנו בין הראשונים, אליו זורמים חלק נכבד מהמיסים שאנחנו משלמים. הוא בעצם אחד הטייקונים שהחברה' מהמחאה " שכחו" להזכיר. לין לא יצאה להציע פתרונות מהמותן שמשום מה אף אחד מהמוחאים לא מציג גם כן.
  • תשובה 28/07/2011 11:33
    ואני רואה ושומע משפחות אחרות. טול קורה מבין עינייך. ותחשוב גם על האחר.,ועל השונה. יש אנשים .זקנים ומעוטי יכולת שחייבים לעזור כמדינת רווחה. תודה.
  • הוא הסביר לך תבין את הנקרא. (ל"ת)
    עדי 28/07/2011 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מלחמת " פ" ב" פ" .אסולין נגד עיני.זה בגאוה!התבגר (ל"ת)
    ו סו" ס 28/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יוקו 28/07/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לאריאל לין. אני פשוט בהלם שמישהו סוף סוף העיז לפתוח את הפה. עכשיו נשאר לחכות שמישהו יבהיר את המצב לגבי " מעורבות" של מועצות מקומיות שעושות את עצמם " בכאילו" במצוקה שנוצרה גם בגללם.
  • 7.
    עובד מדינה 28/07/2011 10:58
    הגב לתגובה זו
    לנהל מכולת לא הייתי נותן לו. כולו אויר נפוח ודואג לוועדים החזקים האיש צבוע בכל צבעי הקשת ביריון משפת העם
  • 6.
    לין 28/07/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    חייבים לפרק את האיגודים בסוף נגיע למצב של יוון
  • יעקב-אחד העם 31/07/2011 15:18
    הגב לתגובה זו
    כידוע הוא הבעלים של חברת כח אדם " לין ביכלר" מה הפלא שהוא יוצא נגד עובדים מאוגדים שמונעים ממנו להתעשר עוד ועוד, חקה חקה גם יומך יגיע ונטפל גם בך גזלן שכמוך!
  • 5.
    עיני דואג רק לעצמו 28/07/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    ההסתדרות טפיל שחי מדמי חבר ולכן הוא דואג לוועדים הגדולים איפה הוא היה לפני שבועיים אם ישבית את המדינה מי יסבול הוא וחבריו בטח שלא
  • 4.
    לעיני 28/07/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    אם על מירי שפכנו מיים עליך נזרוק ביצים. אתה הוא אכן אחד הגורמים לכך שלצעירים לא יהיה עתיד. אתה זה שדואג לכל הועדים החזקים שמפוצצים בשמנת ודואג שלא תהיה תחרות במשק. אני בז לך ולארגון אותו הנך מייצג
  • 3.
    דוד 28/07/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    כל מילה אמת סלע. ישר כח!
  • 2.
    אמת ויציב (ל"ת)
    א 28/07/2011 10:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 28/07/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    אתה מגן רק על עובדים חזקים. ההסתדרות נמאסתם.
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

מחלבה קרדיט: גרוקמחלבה קרדיט: גרוק

יבוא וירידה במחיר או ביטחון תזונתי? 5 עובדות על שוק החלב בישראל

עם רפורמה בדרך וברקע עליית מחיר החלב ב-14% רק בשלוש השנים האחרונות, ריכזנו לכם 5 עובדות על אחד הענפים המשפיעים ביותר על הכיס שלנו

הדס ברטל |

כשמדברים על יוקר המחייה, מחיר החלב הוא אחד הסוגיות הרגישות. אם בשנת 2022 מחיר ליטר חלב עמד על 6.23 שקלים, היום הוא כבר עומד על 7.11 שקלים, עלייה של 14%. מדי פעם מישהו באוצר או בממשלה מדבר על תכנית או רפורמה שתוזיל את חד המוצרים הכי בסיסיים שיש לכולנו במקרר, ולרוב התכנית היא פתיחת המשק לייבוא ולפגיעה עקיפה במחלבות הישראליות. שוק החלב הוא שוק מורכב, הוא מצד אחד מבוסס על ייצור מקומי מפוקח ומסובסד, ומצד שני נמצא תחת לחץ מתמיד מצד הצרכנים והאוצר לפתיחה לתחרות. ענף זה משמש מדד למתח המתמשך בין מדיניות להוזלת מחירים ובין שמירה על ביטחון תזונתי וחקלאות מקומית. הנה 5 עובדות שחשוב להכיר כשמדברים על שוק החלב בישראל.

1 # מבנה ריכוזי הנשלט בידי שלוש מחלבות גדולות

תנובה, שטראוס וטרה שולטות בכ-90% משוק החלב בישראל, כאשר תנובה לבדה מחזיקה ביותר ממחצית מהיקף המכירות. תנובה הוקמה עוד בימי היישוב ומחזיקה כיום בפריסה רחבה של רפתות וספקים, בעוד ששטראוס וטרה פועלות יותר בשוק הגבינות, היוגורטים והמשקאות. לצדן קיימות מחלבות קטנות יותר באופן יחסי כמו רמת הגולן, משק צוריאל ומחלבות גד, אך השפעתן על מחירי החלב ושאר מוצריו היא מצומצמת. מדובר בשוק שבו הכוח מרוכז בידי מספר מצומצם של שחקנים, דבר שמגביל את התחרות ומקשה על כניסת שחקנים חדשים.

2 # רגולציה הדוקה ומחירים מפוקחים

ענף החלב מתנהל תחת פיקוח ממשלתי הדוק. המדינה היא זו שקובעת את "מחיר המטרה", שהוא הסכום שמשלמות המחלבות לרפתנים עבור ליטר חלב גולמי. המחיר נקבע לפי נוסחה הכוללת את עלות ההזנה, האנרגיה, המים והעבודה. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בכל רכיבי העלות. התייקרות התשומות, בעיקר עקב עליית מחיר גרעיני החיטה בעולם שאיתה מזינים את הפרות, השפיעה על כלל שרשרת הערך. במקביל, עלויות השינוע והחשמל עלו, והפיקוח מתקשה להדביק את השינויים. לכן, למרות שהמדינה מנסה לשמור על יציבות, מחירי החלב לצרכן עלו בכ-14% בממוצע בשלוש השנים האחרונות.


קרטוני חלב קרדיט: גרוק
קרטוני חלב - קרדיט: גרוק


3 # תוכניות האוצר לפתיחת השוק לייבוא

לפי הדיווחים האחרונים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי בכוונתו להוריד את יוקר המחיה דרך פתיחת שוק החלב לייבוא חופשי יותר ולבטל את המנגנון של "מחיר מטרה" והתכנון הממשלתי, הפחתת מכסים על מוצרי חלב, בעיקר גבינות קשות וחמאה, כדי להגביר את התחרות מול המחלבות המקומיות. באוצר מעריכים כי הוזלה כזו תוכל להביא להפחתת מחירים בשוק החלב ומוצריו של עד 30%, אך עם זאת, מומחים בענף טוענים כי ההשפעה בפועל תהיה מוגבלת: החלב הוא מוצר שדורש קירור מתמיד, הובלה ימית יקרה ואישורי כשרות, ולכן לא בהכרח משתלם כלכלית לייבא אותו.

4 # ייצור מקומי כמעט מלא לצד ייבוא מוגבל

כיום כ-90% ממוצרי החלב הנצרכים בישראל מיוצרים בארץ, בעוד היבוא שכן קיים מתמקד במוצרים מעובדים יותר, כמו גבינות צהובות, אבקות חלב וחמאה. המשמעות היא שהשוק המקומי כמעט עצמאי לחלוטין, והמשקים והרפתות הפרוסים ברחבי הארץ מהווים בסיס ייצור חיוני. עם זאת, התלות הגבוהה בייצור המקומי יוצרת פגיעות: כאשר הרפתנים דורשים העלאת מחיר מטרה, המדינה מתקשה לווסת את המחירים מבלי לפגוע באספקה.