"חושבים על הנפקה בנאסד"ק, אבל בעיתוי הנכון שיתאים לנקסט ויז'ן"
נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 0% המספקת פתרונות מתקדמים למערכות צילום צבאיות המשמשות רחפנים וכטב"מים, ממשיכה להציג ביצועים חזקים ולהרשים את המשקיעים, כאשר המניה שלה עלתה כבר ב-43% מתחילת השנה. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 29 מיליון דולר, זינוק של 130% בהשוואה ל-12.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את הצמיחה המרשימה בעיקר להרחבת בסיס הלקוחות שלה, שהגיע ל-173 לעומת 146 באותה תקופה בשנה שעברה. בהמשך לדוחות המניה עולה במסחר ב-6%.
צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עמד על 77.4 לעומת 79.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-91.7 מיליון דולר רבעון אחד לפני כן, אבל בשיחה עם ביזפורטל, יו"ר החברה, חן גולן לא נרתע מהירידה ואומר: "פלוס מינוס 2 מיליון דולר זו לא ירידה, הצבר מבחינתי נשאר באותו מקום. הצבר משקף את התמונה נכון לעכשיו, גם אם הוא היה מעט גבוה יותר. זה מאוד דינמי, כל הזמן נכנסות הזמנות. המגמות בשוק חזקות והביקושים עדיין חזקים, אנחנו לא רואים שינוי מגמה אלא להפך המגמה היא חזקה. הצבר לא משקף בעיה כרגע".
חן גולן יו"ר נקסט ויז'ן; קרדיט: יח"צ
מה הרכב הלקוחות שלכם, יש לכם לקוחות קבועים וגדולים או שזה יותר דינמי?
"הלקוחות מדורגים לפי סדר גודל וניתן לראות זאת בדוחות. לנקסט ויז'ן נכון להיום יש 173 לקוחות פעילים ויש פיזור די משמעותי ביניהם. אין לנו תלות בלקוח מסוים. צריך לזכור שהשיטה שהדברים עובדים זה שבעצם חברות עובדות איתנו ומייצרות כלים בהתבסס על המוצרים שלנו. יש לנו התקשרויות גדולות קיימות כאלה ומצטרפים עוד ועוד לקוחות. כשהחברה מכרה ב-30 מיליון דולר לקוח משמעותי היה 3 מיליון, היום לקוח משמעותי זה 10 מיליון דולר. זה גדל בהתאמה לגידול במחזור".
- יו"ר נקסט ויז'ן: "הירידה בצבר ההזמנות נקודתית - הביקושים ממשיכים להיות גבוהים"
- נקסט ויז'ן ממשיכה לצמוח בהכנסות, אך צבר ההזמנות ירד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה היתרון הטכנולוגי שלכם לעומת התחרות?
"כשהוקמה החברה היא פיתחה רק מצלמות מיוצבות. לאורך השנים הבנו שזה לא מספיק ללקוחות שלנו ואנחנו צריכים לתת פתרון שלם יותר. התחלנו לייצר את המצלמה המיוצבת, אביזרים וגם את התוכנה כי הבנו שזה מאוד מקל על הלקוחות לבצע אינטגרציה כך. זמן האינטגרציה יותר קצר כשהפתרון הוא שלם. העלויות שלהם יותר נמוכות כי הם צריכים להעסיק פחות אנשים בשביל להטמיע את המוצר.
"הצעת הערך שלנו היא כזו: היחס בין הגודל והמשקל של המוצר שלנו לבין הביצועים שלו הוא מהטובים בעולם. יש מתחרים שהמוצר שלהם בגודל ובמשקל דומה או קרוב לשלנו, אבל הם לא מגיעים ליחס כמו שלנו ובנוסף גם המחיר שלנו אטרקטיבי יותר".
השוק גדול, הביקושים גדלים, אבל זה תחום רווי שמפתה שחקנים להיכנס אליו - יכול להיות שהירידה בצבר נובעת מהתחרות?
"אני לא יכול לחבר בין התחרות לירידה בצבר. אין עוד חברה שמוכרת בעולם של הקלי משקל לכלים אוויריים שמתקרבת לסדר גודל של המכירות של נקסט ויז'ן. אנחנו מוציאים כל חודש בין 800-1000 מצלמות, אין לנו מתחרים עם מספרים כאלה. נקסט ויז'ן היא גם חברת פיתוח שמשקיעה המון במחקר. יחד עם הצוות אנחנו מביאים לעולם מוצרים שהם משני משחק, אנחנו לא נכנסים לפיתוח של סתם "'עוד מוצר'".
- מה יהיה היום בבורסה, ולמה אתם צריכים לדעת מה אמרה הנהלת אורקל?
- נקסטקום בעסקת אגירה של 17 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אתם חושבים על הנפקה בנאסד"ק?
"אנחנו חושבים על זה, כמובן, אבל בעיתוי הנכון לנקסט ויז'ן. לא נעשה משהו שהוא לא מתאים. אנחנו שואלים את עצמינו האם זה נכון עכשיו ואם התשובה תהיה כן נעשה את זה".
מה לגבי רכישות אסטרטגיות?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

מה יהיה היום בבורסה, ולמה אתם צריכים לדעת מה אמרה הנהלת אורקל?
אחרי התקיפה בקטאר השוק המקומי רשם עליות חדות ושיאים חדשים, בעוד השווקים הגלובליים היו זהירים יותר; אורקל זינקה ביותר מ-30% במסחר המאוחר והוסיפה לשוויה מעל 200 מיליארד דולר, תוך שהיא דוחפת את החוזים לעליות
אתמול ביצעה ישראל תקיפה אווירית על מטה הנהגת חמאס בדוחא שבקטאר. זה הפעם הראשונה שאירוע צבאי כזה מתרחש בשטח מדינה שהייתה עד כה מעורבת בתיווך. צה"ל שוב הוכיח עלוינותף רגישות ודיוק בלתי רגיל בפעולה בלב דוחא, התקיפה הישירה הראשונה נגד הנהגת חמאס בקטאר. המהלך סימן עוצמה אסטרטגית ויישום מדויק של יכולת תקיפה מעבר לגבולות, ותמך בשוק המניות. בסיכום היום מדדי ת"א 35 ו-125 רשמו שיאים חדש, ות"א 90 רחוק מרחק נקודות בודדות משיא דומה. גם בשוק הגלובלי התגובה הייתה מאופקת, כאשר הנפט שנחשב לאינדיקטור שמושפע מהמתיחות במזרח התיכון עלה קלות לרמה של 63$ לחבית.
המתקפה, שבמהלכה על פי הדיווחים נהרגו שישה בני אדם כולל גורם ביטחוני קטרי ושני בניו של בכיר חמאס, גונתה בקטאר שכינתה את המהלך כ"הפרה חמורה של ריבונות", והאו"ם גינה אותו בתוקף שהדגיש את חשיבות התיווך הקטארי. בארה"ב הביעו חוסר שביעות רצון מהדרך שבה בוצע המהלך, אך ציינו כי לא יתרחשו התקפות נוספות, מה שהצליח להרגיע את השווקים ולהותיר את ההשפעה על השווקים תחת שליטה.
מעבר לים, שוק האג"ח האמריקאי עצר את הרצף החיובי של ארבעה ימים, כאשר התשואות עלו מחדש, בהובלת אג"ח לשנתיים שטיפסו מהרמות הנמוכות מאז 2022. במקביל, מדד S&P 500 עלה ב-0.3% התקרב שוב לשיא כל הזמנים, למרות שרוב המניות במדד ירדו. הנאסד״ק והדאו טיפסו גם כן ב-0.4%. מניות הטכנולוגיה הגדולות תמכו בעליות, למעט אפל שאיבדה 1.5% לאחר אירוע ההשקה שלה. לסקירת וול סטריט - הנאסד״ק עלה ב-0.4%; וויקס ויונייטד הלת׳ זינקו ב-9%
את המוקד תפסה אורקל Oracle Corp 1.27% שהקפיצה את התחזיות שלה בחטיבת הענן בצורה חדה. ההכנסות הצפויות מחטיבת הענן ב-5 השנים הקרובות במיליארדי דולרים: 18, 32, 73, 114, 144 אורקל בתחזית צמיחה חסרת תקדים, מזנקת 27% במסחר המאוחר בעקבות הזינוק במסחר המאוחר החברה נכנסה לרשימת עשר החברות הגדולות בארצות הברית ולארי אליסון הוסיף להונו האישי קרוב ל-80 מיליארד דולר. החברה סגרה את יום המסחר בשווי שוק של 678 מיליארד דולר וזינקה מעל 30% במסחר המאוחר, כלומר היא הוסיפה לשוויה מעל 200 מיליארד דולר (!). רק כדי להמחיש את המספר, שווי השוק של בנק לאומי לאומי 0% , החברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק בישראל, עומד על 94 מיליארד שקל, כלומר כ-28 מיליארד דולר, ושווי כל הבנקים ביחד עומד על פחות מ-100 מיליארד דולר, כלומר אורקל הוספה לשוויה כפול משווי הבנקים בישראל בערב אחד בלבד.
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורקל שידרה אופטימיות חזקה סביב תחום הענן והבינה המלאכותית, כאשר מנכ"לית אורקל צפרא כץ הדגישה כי החברה הפכה ליעד המרכזי עבור עומסי עבודה בתחום ה-AI, עם חתימות על חוזים משמעותיים מול שמות כמו OpenAI, xAI, מטא, NVIDIA ו-AMD. היקף ההתחייבויות העתידיות (RPO) זינק ל-455 מיליארד דולר, עלייה של 359% לעומת השנה שעברה, וצפוי להמשיך לצמוח מעל חצי טריליון דולר כבר בתקופה הקרובה. במקביל, אורקל מעריכה כי פעילות הענן התשתיתי (OCI) תזנק השנה ב-77% לרמה של 18 מיליארד דולר, ותגדל בהמשך עד מעל 100 מיליארד דולר בשנים הקרובות. הנהלת החברה הציגה תחזית לרבעון השני עם גידול של 12-14% בהכנסות הכוללות וצמיחה של יותר מ-30% בהכנסות הענן, איתות ברור להמשך המומנטום.